konto usunięte

Temat: Szukam książki

czy możecie polecić literaturę dotycząca social media w promocji marki. Głównie chodzi o facebook, mikroblogi i blogi
Michał Oleksiński

Michał Oleksiński Kierownik Marketingu

Temat: Szukam książki

Przyłączam się :)
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Szukam książki

Podstawa, żeby zrozumieć całe zjawisko:

Groundswell, Charlene Li, Josh Bernoff
Polecam również ich blog:
http://blogs.forrester.com/groundswell/

Polskie wydanie:
http://www.ksiegarnia-ekonomiczna.com.pl/modules.php?n...

To są ciekawe case'y i podstawowe zasady przy budowaniu strategii w social media.

Dalej:

Brand Digital: Allen Adamson - budowanie wizerunku marki w SM, ciekawe case'y, książka napisana na podstawie wywiadu z 100 cenionych marketerów z dużych przedsiębiorstw.

Social Media Marketing - An hour a day, Evans - 20% to teoria i wprowadzenie w temat, 80% to praktyczne porady co robić. Autor skupia się w odróżnieniu od Groundswella mocno na badaniach, analizie, weryfikacji działań, mniej na strategiach.

Marketing to the social web - Weber - ciekawe case'y,

Polecam książki Davida Meermana, szczególnie ostatnią Word Wide Rave (dosyć świeże case'y). Jego ksiązki są dobre na początek i bardzo lekko się je czyta. Jego starsze książki można znaleźć w bibliotekach, np. SGH.

Trust Agents - Chris Brogan, niewiele konkretnych porad, dużo o postawach, które pozwalają wygrać w Social Media.

-----------------------

Jeśli nie macie dostępu do książek zagranicznych, to odsyłam do blogów:

http://chrisbrogan.com
http://blog.printernetowy.com/
http://briansolis.com
http://davidgreener.com

Jeśli macie już podstawy i chcecie poznać narzędzia to są książki o Facebooku, Twitterze. Można je znaleźć na Amazonie.

Polecam słynną biblie o marketingu na Facebooku, którą wydaje autor bloga:
http://www.insidefacebook.com/

Jest jeszcz sporo źródeł, szczególnie blogowych, ale nie ma co przesadzać na początek. Polecam 2-3 ksiązki i śledzenie 2-3 blogów. Potem oddech i trochę refleksji. Mam nadzieję, że się przyda ta lista.

konto usunięte

Temat: Szukam książki

uff, rzeczywiście sporo tego, w masz może informacje o jakiś szkoleniach z tej tematyki?
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: Szukam książki

Polecam pdfy darmowe w internecie. Szukajcie na Scribd, na Slideshare oraz wpisując Social Media marketing w google (i wszelkie tego typu frazy oraz frazy łączące to z Twitterem czy Facebookiem..). Jest tego mnóstwo i można znaleźć na prawdę fajne publikacje.
I jeszcze jedno źródło - publiteca.es - teoretycznie jest po hiszpańsku, ale pełna jest angielkich eBooków na ten temat.
Co do książek to na pewno wymieniony Marketing Technologi społecznych jest ok, warto to przeczytać aby zrozumieć zjawisko i poznać podstawowe zasady działania w mediach społecznych, mało tam jednak praktycznych porad. Ebooki to moim zdaniem lepsze źródło.
Łukasz D.

Łukasz D. Digital Marketing
Consultant w
Socjomanii

Temat: Szukam książki

a ja polecam mashable.com - blog na którym wypowiadają się specjaliści od social media. Niektóre teksty są na moim blogu http://infosocialmedia.blogspot.com, zapraszam ;)

edit:
http://mashable.com/2009/12/21/must-read-ebooks/ tutaj lista 10 książek o social media, opublikowane dzisiaj;)Łukasz Dębski edytował(a) ten post dnia 21.12.09 o godzinie 20:58

konto usunięte

Temat: Szukam książki

Heh.. W dobie internetu problemem nie jest brak wiedzy, tylko jej nadmiar :)

Jeśli chodzi o Twittera, polecam 6-ty rozdział z książki guru Web 2.0, Tima O'Reilly'ego:
http://oreilly.com/catalog/9780596802820
Malgorzata Tomczyk

Malgorzata Tomczyk Senior Account
Executive

Temat: Szukam książki

Ja własnie kończę pisać prace o nastawieniu do reklamy na Facebooku. Musiałam zebrać sporo materiałów..... Nie wiem tylko, jak łatwo jest w Polsce dostać te książki i artykuły

Boyd, D. M., Ellison, N. B. (2007). Social network sites: Definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), article 11

Drury, G. (2008). Opinion piece: Social media: Should marketers engage and how can it be done effectively? Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 9, p. 274-277

Interactive Advertising Bureau (2008). IAB Platform Status Report: User Generated Content, Social Media and Advertising- An Overview Available at: http://www.iab.net/media/file/2008_ugc_platform.pdf

Interactive Advertising Bureau (2009a). Social Media Best Practices Available at: http://iab.net/media/file/Social-Advertising-Best-Prac...

Interactive Advertising Bureau (2009b). Social Media Ad Metrics Definitions Available at:
http://slideshare.net/womarketing/iab-social-media-met...

James, L. (2009). Should you advertise on social networking websites? Warc Best Practices, April.

Meadows-Klue, D. (2008). Falling in Love 2.0: Relationship marketing for the Facebook generation. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 9, p. 245-250.

Parise, S., Guinan, P.J. (2008). Marketing Using Web 2.0, Proceedings of the 41st Annual Hawaii International Conference on System Sciences, p. 281-295

Stroud, D. (2008). Social networking: An age-neutral commodity – Social networking becomes a mature web application. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 9, p. 278-292

Tuten, T.L. (2008) Advertising 2.0. Social Media Marketing in a Web 2.0 World, Praeger Publishers

Shih, C. (2009) The Facebook Era. Pearson Education

konto usunięte

konto usunięte

Temat: Szukam książki

Piotr Stempkowski:
Hej,

http://socialnomics.net/about/

http://bit.ly/4KTnSs

Piotr


Spróbuj zapytać w tej księgarni: http://www.kubicz.com.pl/ O ile pamiętam to oni specjalizują się w spraowadzaniu książek na zamówienie.

Pozdr.

Bartek
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Szukam książki

Zapraszam wszystkich tych, którzy szukają pdf'ów na temat Social Media Marketingu do http://SocialMediaPapers.com. Macie jakieś ciekawe prezentacje, które uważacie, że powinienem zamieścić w serwisie? Wkrótce umożliwię dodawanie Paper'ów przez społeczność.
Piotr B.

Piotr B. Programista PHP,
E-Sence Creative
Solutions

Temat: Szukam książki

Właśnie kończę magisterkę na temat z tym związany. Mogę podesłać materiały na maila ( części z nich nie da się pobrać w normalny sposób ). A do szukania naukowych źródeł polecam Google Scholar.
Barbara Stawarz

Barbara Stawarz Marketing
Internetowy, Content
Marketing, Budowa
Marki w ...

Temat: Szukam książki

Piotr B.:
Właśnie kończę magisterkę na temat z tym związany. Mogę podesłać materiały na maila ( części z nich nie da się pobrać w normalny sposób ). A do szukania naukowych źródeł polecam Google Scholar.

O czym piszesz? Też miałam z zakresu social media marketingu pisać, ale z promotorem poszybowaliśmy jednak w innym kierunku... będzie fejsbukowo :)
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Szukam książki

Piotr B.:
Właśnie kończę magisterkę na temat z tym związany. Mogę podesłać materiały na maila ( części z nich nie da się pobrać w normalny sposób ). A do szukania naukowych źródeł polecam Google Scholar.

Zdecydowanie Google Scholar. Fantastyczne narzędzie.
Piotr B.

Piotr B. Programista PHP,
E-Sence Creative
Solutions

Temat: Szukam książki

Barbara S.:
Piotr B.:
Właśnie kończę magisterkę na temat z tym związany. Mogę podesłać materiały na maila ( części z nich nie da się pobrać w normalny sposób ). A do szukania naukowych źródeł polecam Google Scholar.

O czym piszesz? Też miałam z zakresu social media marketingu pisać, ale z promotorem poszybowaliśmy jednak w innym kierunku... będzie fejsbukowo :)

Piszę teoretyczną/poglądową pracę na temat ostatnich trendów i innowacji w marketingu internetowym. Z uwagi na fakt że w tym zakresie najbardziej innowacyjnymi i niezbadanymi metodami (a także od jakiegoś czasu silnie komentowanymi) wydają się być te związane mediami społecznościowymi to praca także koncentruje się w większości na tym obszarze. Skupiłem się na wykorzystaniu Social Media w marketingu relacji oraz marketingu wirusowym. Zahaczam także o marketing wewnętrzny i wykorzystanie technologii nurtu Web 2.0 w komunikacji wewnętrznej (tzw. Enterprise 2.0) - niby to nie marketing internetowy ale technologie z Internetu się wywodzą a tzw. rynek wewnętrzny firmy to jeden z elementów koncepcji 6 rynków w marketingu relacji więc się wpasowało w temat (który z założenia miał być i tak dosyć szeroki i bardziej ogólny).
Będzie fejsbukowo ... czyli jak by nie było też piszesz o social media.. (tylko nie wiem czy w kontekście marketingowym) :)
Marta  Trzcińska-Pyrzow icz

Marta
Trzcińska-Pyrzow
icz
Komunikacja
wewnętrzna, EB

Temat: Szukam książki

Piotr B.:
Barbara S.:
Piotr B.:
Właśnie kończę magisterkę na temat z tym związany. Mogę podesłać materiały na maila ( części z nich nie da się pobrać w normalny sposób ). A do szukania naukowych źródeł polecam Google Scholar.

O czym piszesz? Też miałam z zakresu social media marketingu pisać, ale z promotorem poszybowaliśmy jednak w innym kierunku... będzie fejsbukowo :)

Piszę teoretyczną/poglądową pracę na temat ostatnich trendów i innowacji w marketingu internetowym. Z uwagi na fakt że w tym zakresie najbardziej innowacyjnymi i niezbadanymi metodami (a także od jakiegoś czasu silnie komentowanymi) wydają się być te związane mediami społecznościowymi to praca także koncentruje się w większości na tym obszarze. Skupiłem się na wykorzystaniu Social Media w marketingu relacji oraz marketingu wirusowym. Zahaczam także o marketing wewnętrzny i wykorzystanie technologii nurtu Web 2.0 w komunikacji wewnętrznej (tzw. Enterprise 2.0) - niby to nie marketing internetowy ale technologie z Internetu się wywodzą a tzw. rynek wewnętrzny firmy to jeden z elementów koncepcji 6 rynków w marketingu relacji więc się wpasowało w temat (który z założenia miał być i tak dosyć szeroki i bardziej ogólny).
Będzie fejsbukowo ... czyli jak by nie było też piszesz o social media.. (tylko nie wiem czy w kontekście marketingowym) :)


Czy możesz przesłać mi mateiały na martatrzcinska@wp.pl będę baardzo wdzięczna!
Agata Chmielewska

Agata Chmielewska
http://achmielewska.
com

Temat: Szukam książki

czy wyszły może jakieś nowe publikacje (w j.polskim) dot SMM?
Jacek Lipski

Jacek Lipski Ekspert ds.
strategii
marketingowych - B&L
Consulting

Temat: Szukam książki

Polecam następujące książki (jeżeli jeszcze nie czytałaś):

1. "Inbound Marketing" Halligana i Shaha
2. "Nowe zasady marketingu i PR" Davida Meermana Scotta
3. "Marketing technologii społecznych" Lee i Bernoffa
4. "Plemiona 2.0 Zostań internetowym przywódcą" Seth Goodin

Recenzje wspomnianych książek znajdziesz na moim blogu

konto usunięte

Agata Chmielewska

Agata Chmielewska
http://achmielewska.
com

Temat: Szukam książki

super, dziękuje zaraz się przyjrzę dokładniej podanym pozycjom :)



Wyślij zaproszenie do