Magdalena
Górnicka-Partyka
Uniwersytet
Wrocławski
Temat: Social media w pracy - potrzeba social media policy?
Social media nie są już zabawą dla nastolatków, ale stały się ważnym kanałem komunikacji - także biznesowej.W tym kontekście - na wizerunek firmy w serwisach społecznościowych składa się nie tylko oficjalne konto przedsiębiorstwa, lecz także - aktywność jego pracowników, którzy są dla swoich znajomych ambasadorami firmy, w której pracują.
Z tego względu - coraz więcej firm w USA decyduje się wprowadzić social media policy - dobre praktyki także po godzinach pracy.
Powoli ta praktyka wchodzi także do Polski http://wyborcza.pl/1,75478,8189613,_BHP_XXI_wieku____u... - jednak chyba postrzegana jest nieco zbyt restrykcyjnie, a przecież chodzi o budowanie wizerunku także konkretnych osób! Być może po części takie podejście wynika stąd, że nie wszyscy do końca zdają sobie sprawę z tego, że w sieci nic nie ginie.
Pamiętacie sprawę z Jonem Favreau, speechwriterem Obamy, który zamieścił na Facebooku zdjęcie z imprezy, na którym trzyma za biust kartonową Hillary Clinton?
Był przecież "po godzinach"...
Widać jednak, że świadomość konieczności wprowadzenia social media policy - właśnie jako dobrych praktyk, a nie restrykcyjnych nakazów i zakazów - rośnie http://facebook.com/smpolicy. Nie uważacie że blokowanie Facebooka, nk.pl czy YouTube to już anachronizm?