Agnieszka Grabek

Agnieszka Grabek Buzz Group Sp. z
o.o. Social Media
Specialist

Temat: Social Media Marketing Case Studies

Edyta Bardzińska:
maly glod robi furore, fakt
acz ja akurat reperezentuje totalny brak zainteresowania ;)

Mam wrazennie ze jednak tylko te ososby kore juz sympatyzuja z marka przed jej pojawieneim sie w przestrzeni Social Media staja sie jej fanami fdy pojawia sie na FB, Blipie , NK itd., nie sadzicie?

Myślę, że nie do końca tak jest. Oczywiście jest grupa która sympatyzuje z marką zanim pojawi się w social media, ale w momencie wykreowania świetnej strategii to rozchodzi się wirusowo także do innych osób które normalnie nie polubiłyby profilu.
Oj prawda Michale teraz każda kolejna akcja będzie na pewno udana :) a Facebookowy profil - majstersztyk :)

Temat: Social Media Marketing Case Studies

Agnieszka Grabek:
Edyta Bardzińska:
maly glod robi furore, fakt
acz ja akurat reperezentuje totalny brak zainteresowania ;)

Mam wrazennie ze jednak tylko te ososby kore juz sympatyzuja z marka przed jej pojawieneim sie w przestrzeni Social Media staja sie jej fanami fdy pojawia sie na FB, Blipie , NK itd., nie sadzicie?

Myślę, że nie do końca tak jest. Oczywiście jest grupa która sympatyzuje z marką zanim pojawi się w social media, ale w momencie wykreowania świetnej strategii to rozchodzi się wirusowo także do innych osób które normalnie nie polubiłyby profilu.
Oj prawda Michale teraz każda kolejna akcja będzie na pewno udana :) a Facebookowy profil - majstersztyk :)

Zgodzę się Tobą. Obecność w serwisach społecznościowych zaczyna się przede wszystkim od sympatyków danej marki. Ci jednak angażując się w działania marki polecają ją swoim znajomym i zarażają ich swoją sympatią. Dlatego obecność w serwisach społecznościowych musi być dobrze przemyślana. Dodam też, że w ogóle marka Danio i Głodek są bardzo pozytywnie kojarzone wśród ludzi. Świadczy o tym nie tylko bardzo popularny profil na FB ale również gra "Świat Danio", w którą na NK gra ponad 600 000 osób.
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: Social Media Marketing Case Studies

Nie byłoby sukcesu Głoda na FB, gdyby nie kampania TV o ogromnej mocy i zasięgu (jak każda kosztowna kampania w TV :))
W tym przypadku brand hero zasłynął w TV, a za sprawą FB wypełzł ze szklanego ekranu i wdarł się do pecetów.

Podobny przypadek - Drevny Kocur (Budweiser), ze społecznością stanowiącą 20% społeczności Głoda. Gorszy? Nie. Po prostu nie zaistniał (jeszcze?) w TV.
Sprawdziłem kanał na YT drevnego. Spoty są ok, choć trochę zbyt tendencyjne. No i akcent lektora irytuje. Zbyt polski ten udawany czeski ;)
PS. Raczej małe zainteresowanie. Najlepsze wideo ma ok 36 000 wyświetleń po 4 miesiącach, najnowsze tylko 300 po tygodniu.Adrian Serafin edytował(a) ten post dnia 11.11.10 o godzinie 11:43

Temat: Social Media Marketing Case Studies

Racja. Sama obecność w serwisach nie wystarczy. W Polsce nadal głównym medium pozostaje telewizja i marki wsparte kampaniami w TV mają szansę również sukcesu w społecznościach. Kolejny przykład: Kot Rysiek z reklam Heyah - konto na FB zebrało ponad 120 000 likersów w akcji zbierającej kasę na schronisko. Na NK Kot Rysiek ma prawie 220 000 znajomych. Ale czy zebrałby tylu zwolenników, gdyby wcześniej nie zaistniał w tv?
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: Social Media Marketing Case Studies

Kamil Mirowski:
Kot Rysiek z reklam Heyah - konto na FB zebrało ponad 120 000 likersów w akcji zbierającej kasę na schronisko. Na NK Kot Rysiek ma prawie 220 000 znajomych.

No tak, ale na NK to jest konto "sponsorowane" - dziwnie to wygląda. I właśnie - "znajomi", a nie lubiący.

BTW. nieaktywne linki na "śledziku" to jakieś nieporozumienie ;)
Nie wiesz może kiedy to będzie naprawione na NK?

Temat: Social Media Marketing Case Studies

Adrian Serafin:
Kamil Mirowski:
Kot Rysiek z reklam Heyah - konto na FB zebrało ponad 120 000 likersów w akcji zbierającej kasę na schronisko. Na NK Kot Rysiek ma prawie 220 000 znajomych.

No tak, ale na NK to jest konto "sponsorowane" - dziwnie to wygląda. I właśnie - "znajomi", a nie lubiący.

BTW. nieaktywne linki na "śledziku" to jakieś nieporozumienie ;)
Nie wiesz może kiedy to będzie naprawione na NK?

Nazwa "sponsorowane" wprowadzona została dla jasności Użytkowników, żeby wiedzieli, które konta są kontami komercyjnymi/reklamowymi. Jest to ściśle związane z wymogiem aby Użytkownicy mieli świadomość co jest elementem kampanii reklamowej a co nie. W Polsce reklama nie może imitować funkcjonalności portalu a konto marki, które nie byłoby oznaczone kontem sponsorowanym łamie to prawo.

Znajomi, fani czy lubiący to trochę kwestia semantyki. Można się o to spierać oczywiście. Chodzi jednak o to samo - o Użytkownika, który w jakiś sposób czuje się związany z marką - a czy lepsze jest bycie znajomym marki, jej fanem czy po prostu lubiącym to już inna kwestia. Z drugiej strony - przekładając relacje na poziom międzyludzki - łatwiej jest kogoś lubić niż być jego fanem czy znajomym, prawda? Ale związek emocjonalny jest już mniejszy. Bo mogę kogoś lubić, ale żeby być jego fanem bądź, żeby stać się jego znajomym - to już trochę inna bajka. Podejrzewam, że stąd była na FB zamiana fanów na lubiących - lubiących powinno być więcej niż fanów :)

Linki są aktywne dla znajomych danego profilu. Linki we wpisach profili, które nie są Twoimi znajomymi są nieaktywne. Z tego co wiem to jest tak z powodów bezpieczeństwa. Pewnie po to, by ludzie nie klikali w linki od nieznajomych. I jako, że nie jest to usterka ale celowe działanie to nie wiem, czy zostanie zmienione.Kamil Mirowski edytował(a) ten post dnia 11.11.10 o godzinie 13:57
Artur Roguski

Artur Roguski Pomagam firmom i
osobom prywatnym
analizować, planować
i ...

Temat: Social Media Marketing Case Studies

Kamil Mirowski:
konto na FB zebrało ponad
120 000 likersów w akcji zbierającej kasę na schronisko. Na NK Kot Rysiek ma prawie 220 000 znajomych. Ale czy zebrałby tylu zwolenników, gdyby wcześniej nie zaistniał w tv?

wow, ale nk jest faaaaajnaaaaa :o

Temat: Social Media Marketing Case Studies

witam,

o kilku ciekawych case studies można posłuchać tutaj
http://scc.com.pl/konferencje/fmcg/rim_pl/program

zapraszam, AS



Wyślij zaproszenie do