konto usunięte
Temat: Pozycjonowanie w social media
WitamDziś przypadkiem natknęłam się na ten artykuł:
http://webhosting.pl/Pozycjonowanie.w.social.mediach.c...
I od razu zaciekawiła mnie jedna rzecz:
"Pozyskiwanie wartościowych linków to najważniejszy element pozycjonowania, każdy link jest „głosem" oddanym na nasz serwis. Wraz z rosnącą liczbą głosów, rośnie również wartość naszego serwisu dla algorytmu wyszukiwarek. Jeżeli to właśnie social media miałby nam dostarczyć takich linków, oczywistym wydałoby się skorzystanie z dobrodziejstwa.
Czy jednak aby na pewno ma to sens? Jak się okazuje, znakomita większość najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce (np. Blip, Facebook, Nk.pl) oznacza linki polecane przez użytkowników jako „nofollow". A dla robotów wyszukiwarek jest to jasny znak: nie podążać za tym linkiem i nie traktować go jako „głos" polecający nasz serwis.
Teza pierwsza została więc szybko obalona.
Oczywiście istnieją metody pozyskiwania linków na blogach i forach internetowych, jednak są to metody niezgodne z regulaminami wyszukiwarek, polegające na dodawaniu linków przez automaty. Pozostałe metody pozyskiwania linków z różnych serwisów to już klasyczny link building, znany pozycjonerom od wielu lat."
Wobec tego mam pytanie: czy wrzucanie na fan page firmy, linków prowadzących np. do artykułów na firmowej stronie www ma sens? Czyli kliknięcie fana w ten link (i przekierowanie go na stronę www firmy) daje profity w postaci polecenia linku w wyszukiwarce np. google?
Mam nadzieję, że moje pytanie jest zrozumiałe ;)