konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie w social media

Witam
Dziś przypadkiem natknęłam się na ten artykuł:
http://webhosting.pl/Pozycjonowanie.w.social.mediach.c...

I od razu zaciekawiła mnie jedna rzecz:
"Pozyskiwanie wartościowych linków to najważniejszy element pozycjonowania, każdy link jest „głosem" oddanym na nasz serwis. Wraz z rosnącą liczbą głosów, rośnie również wartość naszego serwisu dla algorytmu wyszukiwarek. Jeżeli to właśnie social media miałby nam dostarczyć takich linków, oczywistym wydałoby się skorzystanie z dobrodziejstwa.

Czy jednak aby na pewno ma to sens? Jak się okazuje, znakomita większość najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce (np. Blip, Facebook, Nk.pl) oznacza linki polecane przez użytkowników jako „nofollow". A dla robotów wyszukiwarek jest to jasny znak: nie podążać za tym linkiem i nie traktować go jako „głos" polecający nasz serwis.

Teza pierwsza została więc szybko obalona.

Oczywiście istnieją metody pozyskiwania linków na blogach i forach internetowych, jednak są to metody niezgodne z regulaminami wyszukiwarek, polegające na dodawaniu linków przez automaty. Pozostałe metody pozyskiwania linków z różnych serwisów to już klasyczny link building, znany pozycjonerom od wielu lat."

Wobec tego mam pytanie: czy wrzucanie na fan page firmy, linków prowadzących np. do artykułów na firmowej stronie www ma sens? Czyli kliknięcie fana w ten link (i przekierowanie go na stronę www firmy) daje profity w postaci polecenia linku w wyszukiwarce np. google?

Mam nadzieję, że moje pytanie jest zrozumiałe ;)

Temat: Pozycjonowanie w social media

Akurat Google i Facebook nie pałają do siebie miłością, więc szczerze wątpię we wpływ takiego linka na pozycję strony. Prędzej Bing zacznie "zliczać" takie linki.

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie w social media

Ja mam tylko doświadczenia z Twitterem i są to doświadczenia bardzo pozytywne. Linkowanie do artykułów za pomocą Twittera znacząco wpływa na pozycję strony w Google.

Jeśli chodzi o FB nie mam danych :-)

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie w social media

Michał Ksiądzyna:
Akurat Google i Facebook nie pałają do siebie miłością, więc szczerze wątpię we wpływ takiego linka na pozycję strony. Prędzej Bing zacznie "zliczać" takie linki.
Michał a czy jesteś w stanie podać mi argumenty mówiące za tą tezą?
Bo wiesz, potrzebuje konkretów ;)
Ale z góry dziękuję za odpowiedź :)

Szczerze mówiąc jestem tym faktem bardzo zaskoczona, bo myślałam, że takie działania przyczyniają się do wzmacniania pozycji strony...

konto usunięte

Temat: Pozycjonowanie w social media

Tomasz Brząkała:
Ja mam tylko doświadczenia z Twitterem i są to doświadczenia bardzo pozytywne. Linkowanie do artykułów za pomocą Twittera znacząco wpływa na pozycję strony w Google.

Jeśli chodzi o FB nie mam danych :-)
ok, tylko, że porównując liczbę użytkowników Twittera do u użytkowników FB... ;)

Temat: Pozycjonowanie w social media

Paulina Nazaruk:
Michał Ksiądzyna:
Akurat Google i Facebook nie pałają do siebie miłością, więc szczerze wątpię we wpływ takiego linka na pozycję strony. Prędzej Bing zacznie "zliczać" takie linki.
Michał a czy jesteś w stanie podać mi argumenty mówiące za tą tezą?
Bo wiesz, potrzebuje konkretów ;)
Ale z góry dziękuję za odpowiedź :)

Szczerze mówiąc jestem tym faktem bardzo zaskoczona, bo myślałam, że takie działania przyczyniają się do wzmacniania pozycji strony...

Konkretów nie będzie, ale Google i Facebook to duże firmy w internecie i walczą o nr 1. Tak więc Google nie będzie wspierał w tej walce Facebooka i dlatego niechętnie indeksuje z niego treści. Bing ostatnio zawarł jakąś umowę z FB, a wiadomo że się z Microsoftem lubią, bo Micro ma udział w FB. Tak więc na zewnątrz wszyscy robią dobre minki, ale w algorytmach robią swoje.



Wyślij zaproszenie do