Michał
Sławiński
Specjalista Social
Media
- 1
- 2
konto usunięte
Temat: marki banków w polskim internecie
Jarosław Zieliński:
Zobaczymy. Na razie widzę tu pomieszanie źródeł informacyjnych z politycznymi i jakąś tajemniczą "centralną blogosferą". Ale to pewnie błąd interpretacji.
To nie jest błąd. Internet jako medium jest z jednej strony zbiorem domen, gdzie komunikat podąża od nadawcy (nazwijmy go instytucjonalnego) do użytkownika (serwisy informacyjne), a z drugiej strony domen oddolnych (social media), gdzie informacje generowane są przez powstające autorytety.
Stąd pojawienie się w naszych badaniach zarówno domen informacyjnych, blogów, for internettowych etc. Jeżeli chcemy uchwycić całe spektrum dyskusji na jakiś temat, musimy wychwycić głosy z różnych źródeł. Potem oczywiście łączymy je w odpowiednie wiązki - blogi, fora, serwisy informacyjne, co pozwala nam porównać dyskurs w poszczególnych grupach domen.
Na razie wasze badania nie wzbudzają mojego zaufania. To znaczy ściślej wzbudzają mniejsze niż ostatnio.
Konstruktywna krytyka jest jak najbardziej w cenie, więc z góry dziękujemy. A co do wątpliwości, doskonale rozumiemy, że jest to coś nowego na rynku, co tak naprawdę wymaga nowej świadomości osób, które maja z tego korzystać, więc postawy wątpiące tak jak Twoja nie są niczym zaskakującym. Mamy nadzieję, że z każdym kolejnym badaniem będziemy w stanie przekonać Cie do naszych rozwiązań ;)
Ilona
Grzywinska
Konsultant PR i
Social
Media/Fulbright
Scholar
Temat: marki banków w polskim internecie
A co Państwo sądzą o budowaniu zaufania do marki finansowej właśnie poprzez Internet? Ciekawy case działań CSR w Internecie to ostatnia akcja banku Chase w USA: http://apps.facebook.com/chasecommunitygiving/?src=ad4....Pozdrawiam
Michał
Sławiński
Specjalista Social
Media
Temat: marki banków w polskim internecie
Ilona Grzywinska:
A co Państwo sądzą o budowaniu zaufania do marki finansowej właśnie poprzez Internet? Ciekawy case działań CSR w Internecie to ostatnia akcja banku Chase w USA: http://apps.facebook.com/chasecommunitygiving/?src=ad4....
Pozdrawiam
Moim zdaniem CSR w internecie jest ok, dawanie ludziom wyboru również jest ok, ale kiedy pozwolimy ludziom zgłaszać nieskończoną liczbe propozycji komu rozdać pieniądze, to a) dojdzie do tego, że wygra ten NGO, który będzie potrafił zmobilizować dużą liczę osób do głosowania na siebie b) wybór z wielu jest trudniejszy niż z kilu, co przełoży się na utratę zainteresowania akcją większości ludzi c) wygląda to na nakręcanie ruchu wokół swojego banku na siłę. Pomysł dobry, ale ja bym wybrał powiedzmy 5 inicjatyw, dokładnie je opisał, dał się wypowiedzieć np. w wideo przedstawicielom tych NGOsów i pozwolił ludziom głosować na nie. To było by chyba sprawniejsze i bardziej sensowne.
Ostatnio na wykopie doszło do w pewnym sensie podobnej akcji - jakiś mało poważny człowiek napisał, że wygrał w Totka i zamierza rozdać kasę wykopowiczom - wystarczyło się wpisać w komentarzu i wykopać. Kiedy liczba osób przekroczyła w bardzo szybkim tempie 10tyś wszystko zwolniło, bo kolejne osoby stwierdziły, że kwota na osobę będzie zbyt mała, by miało to sens. Podobnie działa ludzka zdolność do wyboru - gdy wybieram z 3 rzeczy, nie ma problemu, jednak jeśli ktoś karze nam wybrać z 1000 już ten problem się pojawia.
Ale sam CSR w necie, a zwłaszcza na Social Media jak najbardziej ma sens, bo szybko można zmobilizować duża liczbę osób, jeśli idea jest dobrze przedstawiona. Wizerunkowo świetna sprawa dla firmy.
Dawid
Pacha
Social Media w
biznesie
Temat: marki banków w polskim internecie
Ilona Grzywinska:
A co Państwo sądzą o budowaniu zaufania do marki finansowej właśnie poprzez Internet? Ciekawy case działań CSR w Internecie to ostatnia akcja banku Chase w USA: http://apps.facebook.com/chasecommunitygiving/?src=ad4....
Pozdrawiam
Panuje ostatnio trend, szczególnie wśród kadry naukowej, że CSR to jest element tzw. Marketingu Wartości.
Uzasadnienie?
Trudno walczyć o uzyskanie przewagi konkurencyjnej samych swoim produktem w czasach, gdy tak skrócił się czas życia produktu, a klienci korzystają z nowych technologii do porównywania produktów. Marki dochodzą do wniosku, że naprawdę trudno konkurować jakością lub ceną.
Chcąc się odróżnić od licznej konkurencji marki wychodzą z działaniami nieraz oddalonymi od ich typowej działalności. Customer Service przez Twittera (JetBlue), innowacje pochodzące od konsuentów (Dell - Ideastorm), nietypowe akcje Volkswagena , to wszystko marketing doświadczeń. Podobnie jest z CSR. To wartość dla klienta i choć zewnętrzna, staje się wręcz częścią produktu, usługi.
Popieram CSR, ale my jako marketerzy musimy sobie zdawać z tego sprawę, że w wielu przypadkach, to czysta kalkulacja zysków i strat.
Ilona
Grzywinska
Konsultant PR i
Social
Media/Fulbright
Scholar
Temat: marki banków w polskim internecie
Ciekawe jest w tym konkretnym przypadku zastosowanie social media jako podstawowego narzędzia CSR. To chyba jeden z pierwszych takich przypadków. Zastanawiam się, czy w pewnym sensie nie bardziej "uczciwy" w stosunku do konsumenta. Oto każdy z nas za pomocą kliknięcia może zdecydować o charytatywnym przeznaczeniu pieniędzy. Zazwyczaj decyzję tą podejmujemy kupując dany produkt.Zgadzam się natomiast z Michałem, ze Chase powinien zawęzić listę organizacji, choć trudno tu wierzyć w przeoczenie - zapewne mieli w tym jakiś cel:) Np taki, żeby zmobilizować jak najwięcej osób do klikania niż przeznaczyć znaczącą i mogącą przynieść realne zmiany kwotę pieniędzy dla danej organizacji.
Tomasz
Czajkowski
Bloger, Fotograf,
Kucharz, entuzjasta
dobrego jedzenia z
...
Temat: marki banków w polskim internecie
Marcin Krzosek:
Jarosław Zieliński:
Zobaczymy. Na razie widzę tu pomieszanie źródeł informacyjnych z politycznymi i jakąś tajemniczą "centralną blogosferą". Ale to pewnie błąd interpretacji.
To nie jest błąd. Internet jako medium jest z jednej strony zbiorem domen, gdzie komunikat podąża od nadawcy (nazwijmy go instytucjonalnego) do użytkownika (serwisy informacyjne), a z drugiej strony domen oddolnych (social media), gdzie informacje generowane są przez powstające autorytety.
Stąd pojawienie się w naszych badaniach zarówno domen informacyjnych, blogów, for internettowych etc. Jeżeli chcemy uchwycić całe spektrum dyskusji na jakiś temat, musimy wychwycić głosy z różnych źródeł. Potem oczywiście łączymy je w odpowiednie wiązki - blogi, fora, serwisy informacyjne, co pozwala nam porównać dyskurs w poszczególnych grupach domen.
Na razie wasze badania nie wzbudzają mojego zaufania. To znaczy ściślej wzbudzają mniejsze niż ostatnio.
Konstruktywna krytyka jest jak najbardziej w cenie, więc z góry dziękujemy. A co do wątpliwości, doskonale rozumiemy, że jest to coś nowego na rynku, co tak naprawdę wymaga nowej świadomości osób, które maja z tego korzystać, więc postawy wątpiące tak jak Twoja nie są niczym zaskakującym. Mamy nadzieję, że z każdym kolejnym badaniem będziemy w stanie przekonać Cie do naszych rozwiązań ;)
Wspaniały pokaz dobrej odpowiedzi na niewygodne, dajmy na to pytania ;) Jakby każdy się z taką pokorą i szacunkiem odnosił do drugiego człowieka to było by nudno na świecie, ale podziwiam i tak.
Marta Klimowicz Online Marketing
Temat: marki banków w polskim internecie
A czy to nie jest słabe, że w raporcie pojawia się bank, którego nie ma? Mam na myśli PKO SA - faktycznie jest bank PKO BP oraz Pekao SA.
Mariusz Rafał
K.
Social Network
Analysis Geek
Temat: marki banków w polskim internecie
Marta Klimowicz:Masz racje Marto,
A czy to nie jest słabe, że w raporcie pojawia się bank, którego nie ma? Mam na myśli PKO SA - faktycznie jest bank PKO BP oraz Pekao SA.
To nasz babol w prezentacji wyników dla banku Pekao SA- wyłapaliśmy go wcześniej, ale tutaj w pliku zamieszczonym na GL jakoś nam umknął- już zamieniliśmy na wersję poprawną.
Bank Pekao SA badaliśmy poprzez zlematyzowane klucze PKO SA i Peakao SA a na koniec rzeczywiście wkradł się nam tam błąd w prezentacji.
Dlaczego badaliśmy również nazwę PKO SA? Z prostej przyczyny, ta nazwa nadal funkcjonuje w świadomości (przynajmniej części) konsumentów i ludzie tak o nim piszą (myślą i mówią) (np. http://www.tinyurl.pl?JbESowTy )
pozdrawiam
MKMariusz Rafał Karbowski edytował(a) ten post dnia 25.11.09 o godzinie 12:53
Marta Klimowicz Online Marketing
Temat: marki banków w polskim internecie
Mariusz Rafał Karbowski:
Dlaczego badaliśmy również nazwę PKO SA? Z prostej przyczyny, ta nazwa nadal funkcjonuje w świadomości (przynajmniej części) konsumentów i ludzie tak o nim piszą (myślą i mówią) (np. http://www.tinyurl.pl?JbESowTy )
A jesteście w stanie stwierdzić, co konsument ma na mysli, gdy pisze "PKO SA"? Z cytowanej przez Ciebie wypowiedzi nie wynika to jasno.
PS Wg Kopalińskiego to słowo "monit" użyte jest tutaj również cokolwiek od czapy ;).
Mariusz Rafał
K.
Social Network
Analysis Geek
Temat: marki banków w polskim internecie
Marta Klimowicz:Póki nie przejdziemy na poziom bardziej zaawansowanych badań neuro jakie robi(lub będzie robić ;] ) np. prof Ohme w swoim labie to de facto możemy tylko zawsze się tego domyślać ( bo poziom deklaratywny też jest obarczony tym błędem) :).. ale ...nie nie jesteśmy w stanie w ogóle wejść w takie szczegóły jak ludzie myślą- to co badamy to treści pojawiające się w przestrzeni internetu- skoro ludzie tak piszą o tym banku to istnieje duże prawdopodobieństwo że tak o nim myślą...
Mariusz Rafał Karbowski:
Dlaczego badaliśmy również nazwę PKO SA? Z prostej przyczyny, ta nazwa nadal funkcjonuje w świadomości (przynajmniej części) konsumentów i ludzie tak o nim piszą (myślą i mówią) (np. http://www.tinyurl.pl?JbESowTy )
A jesteście w stanie stwierdzić, co konsument ma na mysli, gdy pisze "PKO SA"? Z cytowanej przez Ciebie wypowiedzi nie wynika to jasno.
tak nowomowa to nasz grzech :)
PS Wg Kopalińskiego to słowo "monit" użyte jest tutaj również cokolwiek od czapy ;).
Mariusz Rafał
K.
Social Network
Analysis Geek
Temat: marki banków w polskim internecie
Mariusz Rafał Karbowski:Zawsze pozostawiamy sobie jednak możliwośc rozbijania kluczy ( z klientami jest prościej bo to oni de facto odpowiadaja za konstrukcje takich kluczy)- możemy pokazywać wyniki zarówno dla całego klucza jak i poszczególnych jego elementów ( np. odmian słowa czy też nazwy zamiennej).Mariusz Rafał Karbowski edytował(a) ten post dnia 25.11.09 o godzinie 13:07
Marta Klimowicz:Póki nie przejdziemy na poziom bardziej zaawansowanych badań neuro jakie robi(lub będzie robić ;] ) np. prof Ohme w swoim labie to de facto możemy tylko zawsze się tego domyślać ( bo poziom deklaratywny też jest obarczony tym błędem) :).. ale ...nie nie jesteśmy w stanie w ogóle wejść w takie szczegóły jak ludzie myślą- to co badamy to treści pojawiające się w przestrzeni internetu- skoro ludzie tak piszą o tym banku to istnieje duże prawdopodobieństwo że tak o nim myślą...
Mariusz Rafał Karbowski:
Dlaczego badaliśmy również nazwę PKO SA? Z prostej przyczyny, ta nazwa nadal funkcjonuje w świadomości (przynajmniej części) konsumentów i ludzie tak o nim piszą (myślą i mówią) (np. http://www.tinyurl.pl?JbESowTy )
A jesteście w stanie stwierdzić, co konsument ma na mysli, gdy pisze "PKO SA"? Z cytowanej przez Ciebie wypowiedzi nie wynika to jasno.
Marta Klimowicz Online Marketing
Temat: marki banków w polskim internecie
Mariusz Rafał Karbowski:Ale skąd wiesz, o którym banku ta osoba pisze? Używa połączenia nazw dwóch banków, więc równie dobrze może mieć na myśli PKO BP, jak i Pekao SA. Tymczasem z Waszego raportu wynika, że _wiecie_ że PKO SA oznacza nic innego, jak Pekao SA. Moim zdaniem to duże nadużycie.
Póki nie przejdziemy na poziom bardziej zaawansowanych badań neuro jakie robi(lub będzie robić ;] ) np. prof Ohme w swoim labie to de facto możemy tylko zawsze się tego domyślać ( bo poziom deklaratywny też jest obarczony tym błędem) :).. ale ...nie nie jesteśmy w stanie w ogóle wejść w takie szczegóły jak ludzie myślą- to co badamy to treści pojawiające się w przestrzeni internetu- skoro ludzie tak piszą o tym banku to istnieje duże prawdopodobieństwo że tak o nim myślą...
Mariusz Rafał
K.
Social Network
Analysis Geek
Temat: marki banków w polskim internecie
Marta Klimowicz:Generalnie pierwszy poziom analizy to taki odgórny gdzie badamy to analizując wszystkie treści a drugi to sprawdzanie w panelu czego te treści dotyczą ... gdzie czytamy przynajmniej część wyników dla danego słowa. I wtedy możemy być pewni jaki jest kontekst tego co pokazujemy na wykresach.
Mariusz Rafał Karbowski:Ale skąd wiesz, o którym banku ta osoba pisze? Używa połączenia nazw dwóch banków, więc równie dobrze może mieć na myśli PKO BP, jak i Pekao SA. Tymczasem z Waszego raportu wynika, że _wiecie_ że PKO SA oznacza nic innego, jak Pekao SA. Moim zdaniem to duże nadużycie.
Póki nie przejdziemy na poziom bardziej zaawansowanych badań neuro jakie robi(lub będzie robić ;] ) np. prof Ohme w swoim labie to de facto możemy tylko zawsze się tego domyślać ( bo poziom deklaratywny też jest obarczony tym błędem) :).. ale ...nie nie jesteśmy w stanie w ogóle wejść w takie szczegóły jak ludzie myślą- to co badamy to treści pojawiające się w przestrzeni internetu- skoro ludzie tak piszą o tym banku to istnieje duże prawdopodobieństwo że tak o nim myślą...
Tutaj była to pewna decyzja, czy włączamy nazwę która jest błędna ale istnieje ( http://www.nauka-biznes.org.pl/jetspeed/portal/info/ba... )
.. czy ignorujemy to i w ten sposób tracimy być może część wyników ... Ja jestem za tym żeby analizować nawet te błędne nazwy.
Jest też tak że w przypadku kluczy badamy występowanie pewnych fraz które mogą świadczyć o tym że dane słowo które może być wieloznaczne oznacza akurat to a nie coś innego ( idealnym przykładem jest słowo mam .. )
Hmm prawdę mówiąc pierwszy raz spotykam się z tezą że PKO SA nie
jest nazwą zamienną dla Pekao SA a dla PKO BP.
Czy mogłabyś podać mi przykład takiego użycia skrótu PKO SA gdzie ktoś miał na myśli PKO BP?
Marta Klimowicz Online Marketing
Temat: marki banków w polskim internecie
Mariusz Rafał Karbowski:
Hmm prawdę mówiąc pierwszy raz spotykam się z tezą że PKO SA nie
jest nazwą zamienną dla Pekao SA a dla PKO BP.
Czy mogłabyś podać mi przykład takiego użycia skrótu PKO SA gdzie ktoś miał na myśli PKO BP?
Naprawdę nigdy nie słyszałeś, jak ktoś mówi, że ma konto w banku PKO SA, tym ze skarbonką? Srsly?
Mariusz Rafał
K.
Social Network
Analysis Geek
Temat: marki banków w polskim internecie
Marta Klimowicz:Tak :), ale generalnie sam nie należę do osób które w ogóle wypowiadałyby się na temat banków. Więc jestem słabym obiektem badań :). ( artykuł w temacie http://www.bankier.pl/wiadomosc/Zubr-czy-skarbonka-168... ).
Mariusz Rafał Karbowski:
Hmm prawdę mówiąc pierwszy raz spotykam się z tezą że PKO SA nie
jest nazwą zamienną dla Pekao SA a dla PKO BP.
Czy mogłabyś podać mi przykład takiego użycia skrótu PKO SA gdzie ktoś miał na myśli PKO BP?
Naprawdę nigdy nie słyszałeś, jak ktoś mówi, że ma konto w banku PKO SA, tym ze skarbonką? Srsly?
W każdym razie... zauważ że tutaj piszesz pko sa "tym ze skarbonką" tak jak pisałem używamy detekcji fraz która generalnie działa w ten sposób że klucz który pojawia się w jakiejś frazie może być przypisany do właściwego klucza głównego.
Być może mylące było to że napisałem że na klucz ten składało sie PKO i Pekao, rzeczywiście zbudowanie klucza to trochę bardziej skomplikowana sprawa...
To czego jeszcze nie dodałem to to że (oprócz detekcji fraz czyli pko + ze skarbonka = PKO BP) mamy coś co znowu troche z nowomowy nazwaliśmy antykluczami - czyli słowami, frazami które pozwalają nam odrzucać pewne treści lub włączać. Jednym z antykluczy marek były właśnie klucze, frazy dotyczące innych banków.
Swoją drogą sam temat błędów i wieloznaczności jest bardzo ciekawy i sam w sobie mógłby być dobrym obiektem do badań.
Mariusz Rafał
K.
Social Network
Analysis Geek
Temat: marki banków w polskim internecie
Marta Klimowicz:Wracając jednak do samego problemu - pisząc tutaj skrót PKO SA to na prawdę nie spotkałem się żeby ktoś pisał, mówił PKO SA myśląc o BP.
Mariusz Rafał Karbowski:
Hmm prawdę mówiąc pierwszy raz spotykam się z tezą że PKO SA nie
jest nazwą zamienną dla Pekao SA a dla PKO BP.
Czy mogłabyś podać mi przykład takiego użycia skrótu PKO SA gdzie ktoś miał na myśli PKO BP?
Naprawdę nigdy nie słyszałeś, jak ktoś mówi, że ma konto w banku PKO SA, tym ze skarbonką? Srsly?
Częstszy jest przypadek że ktoś pisał PKO z żubrem albo PKO ze skarbonką .
konto usunięte
Temat: marki banków w polskim internecie
Witamczy poniższy monit jest gdzies jeszcze dostępny?
będe wdzięczna
Irena
Marcin Krzosek:
Ze względu na duże zainteresowanie branża bankową postanowiliśmy je zbadać w sieci. Załączony monit badawczy jest oparty na naszej autorskiej metodzie semantycznej kuli śniegowej i pokazuje jak tam banki radzą sobie w necie i gdzie ich szukać. Ciekawej lektury! Jestem bardzo ciekaw opinii dotyczących monitoringu sieci i przede wszystkim social media. narzędzi w sumie jest trochę.
zapraszamy do lektury Marki banków w polskim internecie. stan na 28.10.2009
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Social Media Marketing » Warsztaty "Budowa strategii firmy w Internecie" - DOMINIK... -
-
Social Media Marketing » Najbardziej angażujące marki (Fan Pag'e) w Polsce -... -
-
Social Media Marketing » Top 100 najpopularniejsze marki na portalu facebook -
-
Social Media Marketing » Fakty o Grono.net i polskim social media -
-
Social Media Marketing » Debata o jakości treści w internecie - dziennikarze vs.... -
-
Social Media Marketing » Oto kilka powodów pokazujących, dlaczego reklama w... -
-
Social Media Marketing » Ankieta dotycząca wizerunku pracodawcy w internecie -
Następna dyskusja: