Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Gwarancje

Jak podchodzić (podchodzicie?) do gwarancji w ofertach firm?
W dwa lata zbudujemy społeczność (FP) z minimum 20 000 lajkami.
Co miesiąc dostarczymy 300 (nie kupionych) fanów profilu...

Profesjonalne? Prawdziwe? Weryfikowalne?

r.Rafał S. edytował(a) ten post dnia 28.06.11 o godzinie 14:54
Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Gwarancje

Prawdziwe? Weryfikowalne?

Czemu nie. Są pewne mechanizmy, które umożliwiają szybkie pozyskanie dużej ilości fanów bez kupowania ich na allegro (aplikacje wymuszające za fanowanie, wirtualne punkty za lubienie). Pytanie czy to nadal są obecni lub potencjalni klienci firmy? Trudno zweryfikować. Pewnie okaże się dopiero po zbudowaniu tej bazy użytkowników.

Profesjonalne?

Dobrze wyznaczać sobie jakieś orientacyjne cele, czyli współczynnik:

- ilościowy: zaangażowania fanów (liczba komentarzy lub lajków na ilość fanów), liczbę użytkowników aplikacji, ewentualnie bezwzględną liczbę fanów
- jakościowy: charakter (pozytywny, neutralny, negatywny) wpisów na tablicy fanów.

Z drugiej jednak strony przecież nie te liczby są celem same w sobie.

Celem może być zwiększenie sprzedaży, świadczenie customer service na odpowiednim poziomie, zwiększanie świadomości marki, pozyskanie testerów, ambasadorów, uzyskanie feedbacku na temat usług, produktów firmy, które mają usprawnić procesy w przedsiębiorstwie. Celów może być znacznie więcej, wypisałem tylko przykładowe.

Druga sprawa jest taka, że każda marka ma jakiś potencjał społecznościowy. Wynika to z wielu czynników niezależnych (sektor, rodzaj produktu, itp.) oraz zależnych (poziom świadczonych usług, jakość produktu) od firmy. Jeżeli agencja zakłada, że będzie budować społeczność i wyznacza określone poziomy liczby fanów, lajków w oderwaniu od potencjału tej firmy, to mi się wydaje mało profesjonalne.

Następna dyskusja:

Ubezpieczenia i gwarancje w...




Wyślij zaproszenie do