Temat: Facebook marketing vs Pinterest marketing
Cześć,
Rozpatrywał bym to w szerszym znaczeniu, mowa o Inboud Marketingu. Raczej nie jest zagrożeniem dla FB, bo ma zgoła inne mechanizmy. Konkursy na Pintereście to rzadkość, a dedykowane aplikację nie istnieją ( myślę o Polsce). Zuck nie będzie wdrażał funkcjonalności Pinteresta, bo nie mam to sensu. Przypinki istnieją już od dawa w formie tagowania osób na zdjęciach. Na Facebooku masz możliwość umieszczenia zakładki do Pinteresta bez przechodzenia do niego . On po prostu wypełnia lukę, której FB wypełnić z oczywistych powodów nie może. Żeby wszystkich w tym utwierdzić wg. ostatniego badania Forrester Research SM sprzedaje najsłabiej, dużo lepiej to robi e-mail marketing ale tylko dlatego, że nikt wchodzący w żadną społecznościówkę nie jest psychicznie nastawiony na kupowanie. Ma to natomiast sens w branży modowej ( świetny pomysła na polskim przykładzie
http://pl.dawanda.com/ pewnie zainspirowany fab.com), designie oraz wszelkich dekoracjach. W tym przypadku sprawdza się lepiej Pinterest aniżeli Facebook, zresztą ma świetną opcję to umieszczenia ceny oraz swoje ulubione produkty można przypiąć bądź pokazać właśnie na facebooku swoim znajomym. Podejrzewam, że "niebiescy" są na tyle dogadani z pinezkami, że nie będą sobie wchodzić w drogę. Zresztą nie możemy zapominać o tym, że Instagram należy do Zucka i dodatkowo niedawno wykonali dość ciekawą kampanię marketingową:
http://www.edelmandigital.com/2012/09/05/johnnie-walke...
To jest nowy trend, który nazywa się mashup api (poproszę Jacka Danielsa, jeśli przyda się to w Waszym magazynie;)
Ps. lubię wasz magazyn ale nidy nie mogę dostać go w Empiku... Sprzedaję się chyba na pniu:)