konto usunięte

Temat: Dlaczego polskie reklamy na Facebooku są takie słabe?

Stworzenie reklamy PPC na Facebooku przecież jest podobno takie proste... a może jednak nie?

W polskim Internecie mamy setki social media ninja. Dziesiątki blogów na ten temat. Setki artykułów na temat efektywnej kampanii reklamowej na Facebooku. Kilkadziesiąt agencji, które specjalizują się w social media. Dziesiątki ebooków na temat efektywnej reklamy w mediach społecznościowych. To wszystko teoria.

A jak wygląda praktyka?

Sam od momentu, kiedy zacząłem się uważniej przyglądać reklamom PPC na Facebooku widzę, że egzekucja delikatnie mówiąc kuleje. Przykłady?

Podałem choćby tutaj: http://socialppcninja.com/facebook-2/2-panie-slychac-f...

Tytuł tematu jest trochę na wyrost (sami wiecie, chciałem skłonić jak najwięcej osób do zajrzenia tutaj...), jednak kiedy patrzę na zagraniczne reklamy, które wyświetlają mi się w news feed i porównuję je z polskimi to niestety porównanie wypada na niekorzyść tych drugich.

Z czego to Waszym zdaniem wynika?

Jedna ważna uwaga: ja sam w social media raczkuję dopiero (i pewnie część osób stwierdzi, że nie powinienem się wypowiadać w tego typu temacie...), więc tym bardziej mnie to martwi, że dostrzegam błędy, których nie widzą osoby, które zarabiają pieniądze jako specjaliści od mediów społecznościowych.

Temat: Dlaczego polskie reklamy na Facebooku są takie słabe?

Może właśnie przez to, że są takie proste :)
Po co więc angażować specjalistę? Sama tu przytnę, tu coś napiszę i niech idzie w świat!

Inna kwestia: co oznacza "słabe"? Graficznie? Kreatywnie? Copywritersko (jest takie słowo w ogóle? :))
A może nadrabiają skutecznością? Nie zawsze ładne oznacza dobre, a złote zasady (zwłaszcza w reklamie) nie zawsze się sprawdzają.

Zresztą gdybyśmy mieli same idealne reklamy to świat byłby nudny...
I nie tylko te na Facebooku bywają słabe :P

konto usunięte

Temat: Dlaczego polskie reklamy na Facebooku są takie słabe?

Są słabe zarówno od strony graficznej, koncepcyjnej jak i copywriterskiej... Trudno nadrabiać skutecznością w momencie kiedy reklama kieruje np. na nieistniejącą stronę. Nigdzie nie pisałem, że reklama ma być ładna. Ma być skuteczna (a to niekoniecznie musi mieć coś wspólnego z "ładną reklamą"). A to w jaki sposób jest tworzonych wiele reklam na Facebooku daje nikłe nadzieje jeśli chodzi o ich skuteczność.

Temat: Dlaczego polskie reklamy na Facebooku są takie słabe?

Spoko, zapytałam z ciekawości :)

Czyli pewnie to kwestia podejścia "zaoszczędzę i sam zrobię" lub "przecież piszę dużo na fb, założę agencję!" albo zwykły błąd ludzki.
Łukasz Majewski

Łukasz Majewski Wsparcie
marketingowe,
komunikacja i
design.

Temat: Dlaczego polskie reklamy na Facebooku są takie słabe?

Wszystko się skądś bierze, nie traktujemy zbyt poważnie momentu konceptu, projektu, poprawek czy akceptacji to lata takie coś po fB, nie da się z tym nic zrobić. Rację masz bez wątpienia, ale ileż będzie lat trwało zanim pojawią się jakieś ładne banery na naszych murach, płotach otaczające nas wokół, gdzie tam do fB ;)

konto usunięte

Temat: Dlaczego polskie reklamy na Facebooku są takie słabe?

Kolejny, świeży przegląd kampanii reklamowych na Facebooku: http://wp.me/p5msLQ-2z

Sporych błędów nie ustrzegły się m.in. T-Mobile i Domino's Pizza. Nie wierzę, że nie mają tam specjalistów ds. social media.

Temat: Dlaczego polskie reklamy na Facebooku są takie słabe?

Fakt, mogli się bardziej postarać :)
Ale gdybyśmy przyjrzeli się innym reklamom poza fb też pewnie dużo takich kwiatków by się znalazło.
Może trzeba było coś na szybko wrzucić albo może wrzucający był zmęczony. Zdarza się nawet najlepszym :)

A jest gdzieś jakiś przegląd tych dobrych reklam na fb?
Bo pewnie też jest ich sporo :)

konto usunięte

Temat: Dlaczego polskie reklamy na Facebooku są takie słabe?

Na końcu każdego z postów umieszczam również przykłady fajnych kreacji, dobrze skrojonych tekstów i angażujących reklam. Zupełnie nie trafia do mnie tłumaczenie, że "wrzucający" był zmęczony...

W momencie kiedy widzę, że taka marka jak T-Mobile nie potrafi dobrze skroić reklamy na Facebooku (a właściwie nie potrafi zrobić tego agencja, która ich obsługuje) to bledną w moich oczach. Zwłaszcza kiedy okazuje się, że dobrą reklamę mają małe firmy i dużo mniejsze brandy (vide DiscoverAsia.com.pl z mojego ostatniego wpisu: http://wp.me/p5msLQ-2z).

Temat: Dlaczego polskie reklamy na Facebooku są takie słabe?

Ale ja nikogo nie tłumaczę :)
Tylko sama się zastanawiam skąd takie a nie inne babole się pojawiają.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Dlaczego polskie reklamy na Facebooku są takie słabe?

A ja się tam cieszę, że konkurencja ma sporo do nadrobienia :) Mam CTR-y >=5% i ROI >100% :) I koszt wejścia na stronę ok. 15 groszy. Tylko newsfeed-y, choć przekonywano mnie, że mix czasem potrafi być lepszy. Żadne AdWords-y nie dawały mi takich efektów.

Następna dyskusja:

Dlaczego jeszcze nie zarabi...




Wyślij zaproszenie do