Dawid
Pacha
Social Media w
biznesie
Temat: Czym są społeczne media (social media) i o co w tym chodzi?
Oto przetłumaczona przeze mnie, obecna (wciąż bardzo ewoluuje) definicja “społecznych mediów” wg Wikipedii:Społeczne media to narzędzia (internetowe lub oparte na telefonii komórkowej) do dzielenia się informacją i jej omawiania poprzez ludzi. Termin odnosi się do czynności, które oparte są na technologiach, telekomunikacji, społecznej interakcji oraz są konstrukcją słów, obrazów, wideo i dźwięku. Użytkownicy dzielą się swoimi opowieściami i doświadczeniami, a ta interakcja i sposób w jaki informacja jest przedstawiana zależy od różnych perspektyw i budowania wspólnego zdania w ramach społeczności [...].
Innymi słowy społeczne media wprowadziły demokrację do sposobu dzielenia się informacją. Zamieniły czytelników w twórców treści. Społeczne media przetransformowały mechanizm “nadawania” informacji na model wielu-do-wielu poprzez umożliwienie wzajemnych interakcji między autorami, czytelnikami i recenzentami.
Mówiąc o społecznych mediach nie mam na myśli tylko typowych, potocznie nazywanych “serwisów społecznościowych” jak nasza-klasa, Goldenline, Facebook, czy ePuls. Do tego grona trzeba zaliczyć wszystkie formy dzielenia się treścią jak blogi, fora, wiki, podcasty, email, dzielenie się muzyką, tworzenie grup, VOIP, P2P ale również wirtualne światy jak SecondLife i wiele wiele innych.
Jak rozumiecie społeczne media? Jakie kanały wydają się najbardziej atrakcyjne do komunikacji marketingowej w Polsce?