Temat: Case Study Lenovo Polska

Na wstępie uprzedzam - materiał po części dotyczy mojej firmy. Obiektywnie jednak mówiąc wydaje mi się, ze temat będzie dla Was ciekawy. Opublikowaliśmy bowiem case study dotyczące naszych działań (oraz agencji PR - Agencja 21) na Facebooku dla Lenovo Polska w okresie 15 kwietnia - 1 lipca.

W ciągu tego czasu fan page stał się najpopularniejszym fan page'em technologicznym wśród polskich użytkowników Facebooka (obecnie ponad 19 000 fanów). Ma również więcej fanów niż światowy fan page Lenovo. I od razu uprzedzę - są to fani aktywni, chętnie dyskutujący. Działania też nie zakończyły się 1 lipca ;) trwają nadal i trwać będą.

Case study pełne jest statystyk publicznie niedostępnych. Tym bardziej zachęcam do lektury, bo takich przykładów z naszego podwórka mamy mało.

http://antyweb.pl/polskie-lenovo-na-facebooku-case-study/
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: Case Study Lenovo Polska

Generalnie obserwuję Lenovo w SM od dawna (to też jest mój klient.. :) ) i muszę powiedzieć, ze robicie dobra robotę na Facebooku. Zwłaszcza jeśli chodzi o styl komunikacji z ludźmi - tutaj jest na prawdę fajnie, luźny klimat wypowiedzi (i samych materiałów, nie sztywny, suchy PR) sprawia, że ludzie chętnie piszą komentarze. Z przyjemnością patrzy się też na częstotliwość materiałów. No i działania pasują do grup produktów, które się tam pojawiają. Także oby tak dalej!

Temat: Case Study Lenovo Polska

Dzięki Michał za miłe słowa:) Sporo jeszcze dzieje się w kanale prywatnych wiadomości - tego nie widać - i w nim też użytkownicy mogą liczyć na dialog i wsparcie z naszej strony oraz luźną formę wypowiedzi. Ludzi bardzo pozytywnie reagują na przykład na prywatną wiadomość wysłaną w odpowiedzi na post w środku nocy.
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Case Study Lenovo Polska

@Cezary
Prywatne wiadomości to potęga :)
Zwykłe "dziękuję" plus drobna prośba potrafią zdziałać cuda.Przemysław Komorowski edytował(a) ten post dnia 19.08.10 o godzinie 22:11

Temat: Case Study Lenovo Polska

Przemysław Komorowski:
@Cezary
Prywatne wiadomości to potęga :)
Zwykłe "dziękuję" plus drobna prośba potrafią zdziałać cuda.Przemysław Komorowski edytował(a) ten post dnia 19.08.10 o godzinie 22:11

Dokładnie tak! To działa nawet na tych, którzy zaczynają kontakt z fan pagem od "Wy kur..y", czyli teoretycznie na przypadki beznadziejne. Magia.

Firmie/agencji obsługującej fan page musi się jednak chcieć zrobić coś więcej niż dwa razy dziennie wkleić link w ramach obsługi. A z kolei klienci muszą zrozumieć, że taka obsługa na poziomie nie może kosztować 1000 zł :)
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Case Study Lenovo Polska

Cezary Kramp:
Dokładnie tak! To działa nawet na tych, którzy zaczynają kontakt z fan pagem od "Wy kur..y", czyli teoretycznie na przypadki beznadziejne. Magia.

Tak. To jedna z podstaw zarządzania społecznościami. To bardzo dobrze buduje relacje, jeżeli tylko wykonanie jest dobre.

Tylko należy wystrzegać się "automatów", które zrobią to za nas, a to prowadzi do tego o czym piszesz: chęci, więcej czasu, a co za tym idzie wyższe koszty.
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: Case Study Lenovo Polska

No i wystrzegać się braku regularności w kontaktach. Jak komuś odpisujemy szybko, to kolejne odpowiedzi nie powinny następować po tygodniu...

Następna dyskusja:

CASE STUDY: czyli powiedzci...




Wyślij zaproszenie do