Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: Facebook Devil, czyli czyste zło dla Facebooka

Facebook Devil to aplikacja ułatwiająca masowe tworzenie profili na Facebooku. To narzędzie o tyle niebezpieczne, że może zostać wykorzystane zarówno przez użytkowników, do wypaczania wyników niektórych konkursów na FB, jak również przez samozwańczych specjalistów Social Media (lub nieuczciwe agencje), do zwodzenia swoich klientów.

Co o tym myślicie?

Dlaczego software jawnie gwałcący brand oraz regulamin Facebooka jeszcze nie został zmarginalizowany?

Myślę, że tęgie głowy z FB bez problemu powinny znaleźć skuteczne zabezpieczenie.
Dodam tylko, że Facebook Devil niestety radzi sobie nawet z CAPTCHA i weryfikacją mailową.
Oskar Błachut

Oskar Błachut Public Relations |
Książki

Temat: Facebook Devil, czyli czyste zło dla Facebooka

Myślę, że to nieuczciwe i tak naprawdę nie przynoszące żadnych efektów rozwiązanie. Co mi z fana, który nie istnieje, który nie lajkuje, nie komentuje, a nawet nie bierze udziału w konkursie?

Z drugiej strony należy też pamiętać o tym, że często sami klienci mogą chcieć naciskać na zakup, tudzież "produkcję" fanów, ponieważ duża liczba fanów to prestiż i para narzędzie wizerunkowe. I to jest dla mnie znacznie ciekawsze - co wtedy powinna zrobić agencja? Podjąć działanie, jednocześnie postępując w gruncie rzeczy wbrew wszelkim 'social' ideom, czy tracić budżet?

Osobiście uważam, że edukować takiego klienta :)
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: Facebook Devil, czyli czyste zło dla Facebooka

Trzeba uświadamiać klientów, że "pompowanie" likepage to przede wszystkim wyrzucanie pieniędzy w błoto.

Wystarczy zadać sobie pytanie na jaki ROI możemy liczyć, gdy większość naszych likersów to zombie?
Agnieszka Ambroziak

Agnieszka Ambroziak Customer Service
Manager

Temat: Facebook Devil, czyli czyste zło dla Facebooka

Prawdziwa diabelska aplikacja to w takim razie..ja dopiero zdobywam doświadczenie w szeroko pojętym SM, więc wiem ile przeczytam :)

uważam że tzw zombie klienci są bezwartościowi, co z tego że będzie ich mnóstwo skoro nie wywołają żadnej interakcji..nie dostarczą wartościowej opinii..nie będą autentycznym lajkiem.

jak w każdej branży najlepszy klient to ten wyedukowany, albo taki co da się wyedukować - mam nadzieję że te "tęgie głowy" to ruszą ,jeśli jeszcze nie ruszyli.

pzdr.\aga



Wyślij zaproszenie do