Temat: "People Talking About This" na Facebooku
Mateusz Miernikowski:
Sylwia Dyrek:
Liczba fanów - dlaczego duże Fan Page'e angażują znacznie gorzej niż mniejsze? Dlatego, ze w większości przypadków Fani pozyskani na te strony to Fani fikcyjni, czy też konkursowicze. Nie są zainteresowani oni zainteresowani marką dlatego też nie ma aktywności z ich strony.
nieprawda.
Nie uważam, że procent zaangażowanych zależny jest więc do końca od liczby użytkowników.
błąd, jest zależny.
Poza tym bierzemy pod uwagę procent w stosunku do wielkości, co za załatwia nam sprawę.
dlaczego załatwia?
Jeśli chodzi o tematykę czy porę roku - czy do social specjalisty nie należy angażowanie bez względu na tematykę czy porę roku?;) Oczywiście jest to w dużym stopniu o wiele trudniejsze jednak nie niemożliwe.
to wszystko zalezy od marki. Jeśli masz markę X, z bardzo precyzyjnymi wytycznymi co do wpisów, np. mających ograniczać się tylko do produktów, to copy nie ma za wiele do powiedzenia.
Co do kupowania aktywności poprzez konkursu - jest to działanie, które przynosi "korzyści" tylko przez pewien czas.
bzdura.
Duża liczba konkursów znacznie obniża jakość Fan Page'a
bzdura do kwadratu
i wpływa na to jakich użytkowników będziemy posiadać na naszym profilu.
racja
Dziękuję za "konstruktywną" wypowiedź ;). Jest wiele "szkół" Social Media - jedna mówi o tym, że liczba fanów jest najważniejsza, a konkursy to klucz do sukcesu, druga zaś - którą osobiście wyznaję - bardziej skupia się na pozyskiwaniu fanów w sposób bardzo "naturalny".
To, jaką osobiście wyznaję "regułę" nie jest wyssane z palca. Kilka razy zdarzało nam się przejmować Fan Page'e po innych agencjach, które starały się rozkręcić cały ruch na stronie tylko i wyłącznie skupiając się na konkursach, a nie na ciekawej, angażującej komunikacji. Skutki były niestety takie, że większość wpisów stworzonych przez Fanów, które pojawiały się na Fan Page'u odnosiło się to tego "kiedy dostanę kubek", "kiedy nowy konkurs" etc.
Dodatkowo Fan Page'e oblężone były przez typowych "konkursowiczów", którzy zarabiają na życie biorąc udział w konkursach :). Nie byli to więc "wartościowi" Fani, którzy byliby zainteresowani marką, a tacy, których interesował tylko i wyłącznie udział w konkursie.
Masz rację, wytyczne są czasami bardzo ograniczone i każdy, kto prowadzi działania w SM zna ten ból :). Można jednak pisać o produkcie w sposób angażujący. Tak jak można pisać o silnikach, aby zainteresować osoby, które kompletnie się na tym nie znają.
I przede wszystkim to, o czym pisaliście powyżej. Każdy się zresztą z tego co widzę z tym zgodził. Social Media są płynne, nie da się ustalić sztywnych reguł. Trzeba cały czas obserwować, czytać, uczyć się i wyciągać wnioski. Najłatwiej jak robi się to mając po prostu pasję. Bez tego ani rusz ;).