Anja Uba

Anja Uba Product Owner /
Project Manager/
Digital Strategist

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

Dokładnie, mix badań ilościowych i jakościowych.

Sama ściana FB może wprowadzić w błąd, właśnie przez to, że podstawione osoby mogą "Lajkować" i komentować.
Przemysław K.

Przemysław K. Specjalista ds.
marketingu
internetowego

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

Marcin I.:
Ajaj. Analiza treści słusznie ale to jest stricte badanie jakościowe więc IMHO nijak ma się do badania efektywności, które w moim rozumieniu powinno opierać się jednak na danych ilościowych.

Jasne. To było tylko odnośnie badania treści umieszczanych przez zwolenników. Analizują je można się dowiedzieć pewnych rzeczy, ale nie wszystkich. Pełna zgoda z tym, że jeżeli chcemy zbadać efektywność to potrzebujemy danych ilościowych.

konto usunięte

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

Przemysław Komorowski:
Anita W.:

Tak, jestem podobnego zdania: w przypadku mediów społecznościowych najlepszym fokusem są treści, które pojawiają się w kontekście danej firmy, marki - na wallu FB, forach, blogach itp. Pytanie tylko, jak je jakościowo analizować?

Analiza treści?

No oczywiście :) Być może nieprecyzyjnie się wysłowiłam. Moje pytanie dotyczyło tego, jak wnioski z analizy jakościowej w socialu odnieść do pozostałych działań marki i danych dotyczących np. jej znajomości.
Mirek Usidus

Mirek Usidus Head of
Communications,
Media Policy
Coordinator,
redakto...

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

No dobrze a teraz zrobię to co najbardziej lubię, czyli wetknę kij w mrowisko... ;)

Może nie powinniśmy rozmawiać o nowych metodach pomiaru efektów kampanii, tylko raczej o nowych efektywniejszych metodach komunikowania efektów klientom zamawiającym kampanie?
Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

Nie kij w mrowisko tylko kij w szprychy. Wszak im więcej możliwych pomiarów tym więcej możliwości pokazania, że kampania była skuteczna ;-)

konto usunięte

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

Marcin I.:
Nie kij w mrowisko tylko kij w szprychy. Wszak im więcej możliwych pomiarów tym więcej możliwości pokazania, że kampania była skuteczna ;-)

Albo nie ;]
Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

No ale jest więcej wskaźników do wyboru :-)Marcin I. edytował(a) ten post dnia 26.05.10 o godzinie 16:34

konto usunięte

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

Tu coś ciekawego ;) w temacie mierzenia...

http://evaluator.vitrue.com/
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

Toto narzędzie służące do bardzo orientacyjnej wyceny wartości likepage'u. Bardziej zabawka niż narzędzie. Np. według tego evaluatora wartość likepage'u wzrasta wraz ze zwiększeniem publikacji wpisów na tablicy dziennie.
To jakiś absurd. 6 wpisów dziennie mogłoby spowodować, iż niektórzy fani(czyli obecnie "lubiący", tudzież "lubiacze", "lubieżcy") mogliby poczuć się nieco osaczeni, co w rezultacie spowodowałoby ich odpłynięcie, w najlepszym wypadku skłoniło do ukrycia wpisów - co właściwie, równie dobrze wyłącza ich z grona odbiorców treści.
Tego evaluatora to tak z przymrużeniem oka, przez palce i lewe ramię na jednej nodze.
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

Zgadzam się z Adrianem, że to trzeba brać jako gadżet. Mierzenie relacji ilościowo zawsze będzie obarczone pewnym błędem. A dobry fanpage to głównie relacje i interakcje..
Adrian Serafin

Adrian Serafin Head of Social Media
@ Havas Worldwide
Warsaw

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

Tak na prawdę, żeby zmierzyć skuteczność kampanii socialmediowych, trzeba byłoby zestawić co najmniej kilka możliwie najbardziej podobnych do siebie biznesów (z podobnymi budżetami) i poprowadzić marketing w każdym z nich w zupełnie inny sposób (tradycyjny, SM, tradycyjny +SM, zero). Wiadomo, że im większy budżet, tym więcej kryje się pod pojęciem tradycyjny (prasa, radio, tv). Gdyby za kryterium wziąć sam poziom sprzedaży, to myślę, że marketing tradycyjny +SM zmiażdżyliby konkurencję.
Natomiast znam małe/średnie biznesy, które bazują wyłącznie na kampaniach Social Media i w ciągu roku zwiększyły obroty o kilkaset procent.

konto usunięte

Temat: Jak mierzyć efekty kampanii socialmediowych

Adrian Serafin:
Natomiast znam małe/średnie biznesy, które bazują wyłącznie na kampaniach Social Media i w ciągu roku zwiększyły obroty o kilkaset procent.

Nasza Fabryka Kolczyka zwiększyła sprzedaż o 250% ;) http://konceptika.pl/socialrelations/facebook-przyciag...

Następna dyskusja:

Jak wam sie podoba ten proj...




Wyślij zaproszenie do