Temat: Czy znacie kogoś kto zajmuje się social media w Krakowie?...
Mirek Usidus:
Arvind Juneja:
Mirek Usidus:
Łukasz K.:
Anna nie szuka firmy ale pracownika :) z tego co wyszlo na innych grupach :)
Mam poważne pytanie, czy to jest dobry pomysł zatrudniać kogoś na "etacie socia-mediowym"?
;)
najlepszy.
Umówmy się, social media są "fajne" do akcji i kampanii, ale są GENIALNE do budowania wizerunku i relacji długofalowych z klientem... a tak naprawdę, co jest trudniejsze? Pozyskanie nowego klienta czy sprawienie by aktualni pozyskiwali ich za nas?
Bez osoby która w firmie jest za to odpowiedzialna trudno o długofalowe efekty.
Opieram się na swoich obserwacjach i doświadczeniach.
Etatowy SM-specjalista ma zwykle tendencje do "urzędolenia", poza tym IMHO uwikłanie w strukturę zależności korporacyjnych przeszkadza w "naturalnej" komunikacji tak pożądanej w SM. Takiej osobie np. brakuje też dystansu wobec firmy i brandu, co też utrudnia, szczególnie lżejsze formy wymiany.
Aby zdobyć się na umiejętne wyodrębnienie sfery swoich korpo-zależności i komunikacji w SM, trzeba najwyższej klasy mistrza. A takich jest bardzo niewielu.
Mirku, dlatego właśnie niezbędny jest zaawansowany proces selekcji osoby/agencji, która ma się zająć SM.
Obecnie SM jest na topie, w szczególności wszyscy zachłysnęli sie FB, większość osób stara się to wykorzystać, a wokół nas wykwitają co chwilę "specjaliści ds. social media". Wystarczy jednak zadać kilka szczegółowych pytań (a niekiedy wystarczy nawet jedno!), aby sprawdzić, czy dana osoba wie, czym w ogóle jest sfera SM.
Niestety - większość z tych specjalistów nie ma doświadczenia większego, niż bycie użytkownikiem serwisu społecznościowego.
Ale na szczęście - zdarzają się także rozumne wyjątki - czego i sobie i Wam wszystkim życzę jak najczęściej :)