Marcin
Młodożeniec
Dyrektor Marketingu
i Sprzedaży b2b
Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...
Witajcie,Polecam lekturę:
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5824817,Pelni...
Jestem ciekaw Waszych opinii:
Pełnia życia w metropolii górnośląskiej
Przemysław Jedlecki
2008-10-17, ostatnia aktualizacja 2008-10-17 20:47
Krakowska firma Eskadra kończy prace nad strategią promocji Górnośląskiego Związku Metropolitalnego. Na razie w tajemnicy przed mieszkańcami. Udało nam się jednak dowiedzieć, jak będzie brzmiało hasło przewodnie kampanii. Ano tak: "Metropolia górnośląska. Pełnia życia".
Górnośląski Związek Metropolitalny zlecił Eskadrze przygotowanie strategii promocyjnej. To ta sama firma, która przygotowała kampanię promocyjną województwa śląskiego. Katowice promowały się hasłem "Śląskie najciekawsze wice", a do Rybnika przekonywał slogan "Śląskie grube Rybnik".
Wczoraj w Rudzie Śląskiej Eskadra pokazała prezydentom śląskich i zagłębiowskich miast roboczą wersję strategii dla GZM-u. Dyskusja toczyła się za zamkniętymi drzwiami. Samorządowców poinformowano, że zaprezentowane im materiały są wyłącznie do użytku wewnętrznego.
- Firma czeka teraz na uwagi prezydentów miast. Mają na to czas do 25 października, a w listopadzie strategia zostanie oficjalnie zaprezentowana - mówi Krzysztof Krzemiński, rzecznik GZM-u.
Nad strategią razem z Eskadrą pracowali przedstawiciele wydziałów promocji poszczególnych miast i GZM-u. Zorganizowano nawet specjalne warsztaty. Krzemiński cieszy się z ich rezultatu. - Udało nam się uniknąć kłótni o to, które miasto będzie symbolem metropolii - mówi.
Mimo tajemnicy, udało nam się też dowiedzieć, pod jakim hasłem będzie prowadzona kampania promocyjna GZM-u: "Metropolia Górnośląska. Pełnia życia".
Wystarczy wejść do internetu, by się przekonać, że hasło "Pełnia życia" nie jest świeże. PZU nazwało tak swoje grupowe ubezpieczenie na życie, które sprzedawano od sierpnia zeszłego roku. "Pełnia życia" to także tytuł książki Lisy Gutowskiej, w której można znaleźć porady dla osób, które przeszły na emeryturę. To także nazwa maseczki regenerującej jednej z firm kosmetycznych.
Z czym "pełnia życia" kojarzy się dr. Bohdanowi Dzieciuchowiczowi, specjaliście do spraw kreowania wizerunku z Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego?
- Z miłością i spokojem - odpowiada po krótkim zastanowieniu.
- A z metropolią górnośląską, bo takie ma być przewodnie hasło jej promocji? - doprecyzowaliśmy.
- O rany! Naprawdę!? Trochę nieszczęśliwie, bo to przecież obietnica bez pokrycia. Przecież wszyscy wiedzą, że standard życia w regionie nie daje pełnej satysfakcji, a bez satysfakcji nie ma pełni życia - skomentował.
Krzemiński broni jednak tej propozycji. - Mamy tu bogate życie kulturalne i gospodarcze oraz największy potencjał w Polsce, więcej mieszkańców niż Warszawa. To hasło obrazuje również różnorodność regionu, bo pełnią życia możemy się tu cieszyć w wielu dziedzinach - przekonuje Krzemiński.
Za wymyślenie strategii Eskadra dostanie około 45 tys. zł. W cenie jest także projekt czterech wersji logo metropolii. Część samorządowców uważa jednak, że logo powinni wybrać w konkursie mieszkańcy regionu.