Marcin Młodożeniec

Marcin Młodożeniec Dyrektor Marketingu
i Sprzedaży b2b

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Witajcie,

Polecam lekturę:
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5824817,Pelni...
Jestem ciekaw Waszych opinii:

Pełnia życia w metropolii górnośląskiej
Przemysław Jedlecki
2008-10-17, ostatnia aktualizacja 2008-10-17 20:47

Krakowska firma Eskadra kończy prace nad strategią promocji Górnośląskiego Związku Metropolitalnego. Na razie w tajemnicy przed mieszkańcami. Udało nam się jednak dowiedzieć, jak będzie brzmiało hasło przewodnie kampanii. Ano tak: "Metropolia górnośląska. Pełnia życia".
Górnośląski Związek Metropolitalny zlecił Eskadrze przygotowanie strategii promocyjnej. To ta sama firma, która przygotowała kampanię promocyjną województwa śląskiego. Katowice promowały się hasłem "Śląskie najciekawsze wice", a do Rybnika przekonywał slogan "Śląskie grube Rybnik".

Wczoraj w Rudzie Śląskiej Eskadra pokazała prezydentom śląskich i zagłębiowskich miast roboczą wersję strategii dla GZM-u. Dyskusja toczyła się za zamkniętymi drzwiami. Samorządowców poinformowano, że zaprezentowane im materiały są wyłącznie do użytku wewnętrznego.

- Firma czeka teraz na uwagi prezydentów miast. Mają na to czas do 25 października, a w listopadzie strategia zostanie oficjalnie zaprezentowana - mówi Krzysztof Krzemiński, rzecznik GZM-u.

Nad strategią razem z Eskadrą pracowali przedstawiciele wydziałów promocji poszczególnych miast i GZM-u. Zorganizowano nawet specjalne warsztaty. Krzemiński cieszy się z ich rezultatu. - Udało nam się uniknąć kłótni o to, które miasto będzie symbolem metropolii - mówi.

Mimo tajemnicy, udało nam się też dowiedzieć, pod jakim hasłem będzie prowadzona kampania promocyjna GZM-u: "Metropolia Górnośląska. Pełnia życia".

Wystarczy wejść do internetu, by się przekonać, że hasło "Pełnia życia" nie jest świeże. PZU nazwało tak swoje grupowe ubezpieczenie na życie, które sprzedawano od sierpnia zeszłego roku. "Pełnia życia" to także tytuł książki Lisy Gutowskiej, w której można znaleźć porady dla osób, które przeszły na emeryturę. To także nazwa maseczki regenerującej jednej z firm kosmetycznych.

Z czym "pełnia życia" kojarzy się dr. Bohdanowi Dzieciuchowiczowi, specjaliście do spraw kreowania wizerunku z Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego?

- Z miłością i spokojem - odpowiada po krótkim zastanowieniu.

- A z metropolią górnośląską, bo takie ma być przewodnie hasło jej promocji? - doprecyzowaliśmy.

- O rany! Naprawdę!? Trochę nieszczęśliwie, bo to przecież obietnica bez pokrycia. Przecież wszyscy wiedzą, że standard życia w regionie nie daje pełnej satysfakcji, a bez satysfakcji nie ma pełni życia - skomentował.

Krzemiński broni jednak tej propozycji. - Mamy tu bogate życie kulturalne i gospodarcze oraz największy potencjał w Polsce, więcej mieszkańców niż Warszawa. To hasło obrazuje również różnorodność regionu, bo pełnią życia możemy się tu cieszyć w wielu dziedzinach - przekonuje Krzemiński.

Za wymyślenie strategii Eskadra dostanie około 45 tys. zł. W cenie jest także projekt czterech wersji logo metropolii. Część samorządowców uważa jednak, że logo powinni wybrać w konkursie mieszkańcy regionu.
Mateusz Zapart

Mateusz Zapart Sztuczna
Inteligencja |
Kreatywność i
komunikacja w IT

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Szczerze mówiąc to jestem dość sceptycznie nastawiony do tej firmy po ostatnich jej "osiągnięciach". Wszystkie kampanie, które projektowali były dla mnie niewypałem i tylko zmarnowano publiczne pieniądze na to.

Niestety nie spodziewam się tym razem czegoś innego, zwłaszcza z "takim" hasłem przewodnim.

Z czym mi się ono kojarzy? Wypunktuję poniżej kilka luźnych skojarzeń z hasłem "Metropolia górnośląska. Pełnia życia":

1. Raj dla emerytów (ale uwaga na progi!)
2. Sponsorem akcji jest PZU...
3. Pełnia życia. Miasto wielkich wydarzeń. Kolejna bzdura.
4. Ale o co chodzi?

Poza tym hasło jest "twarde" nieprzyjemnie się to wymawia i na pewno nie zapada w pamięć. Smutno mi, że region, w którym mieszkam tak fatalnie się promuje...
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

to obciach, że strategię promocji Śląska tworzy agencja krakowska - to znaczy dla mnie tylko tyle, że śląskie agencje PR są kiepskie, bo nie potrafią niczego sensownego wymyśleć...
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

... żeby skubnąć publicznej kasy :)

konto usunięte

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Natalia Stankiewicz:
to obciach, że strategię promocji Śląska tworzy agencja krakowska - to znaczy dla mnie tylko tyle, że śląskie agencje PR są kiepskie, bo nie potrafią niczego sensownego wymyśleć...

Eskadra to agencja reklamowa :)
taka z nich agencja PR jak te reklamy, ktore nam ostatnio zafundowali...

ja to sie w ogole zastanawiam, do kogo sa kierowane i po co robione
te kampanie? bo chyba nie do mieszkancow... moze zeby marszalek
mial co robic i sie czym w domu chwalic?

ja to nie wiem - zamiast ruszyc glowa i wykorzystac wszystkie atrakcje
turystyczne typu chocby sztolnie w T. Gorach czy to co po Donnesmarck'ach
zostalo, o beskidach i jurze nie wspominajac - wybudowac sciezke rowerowa
polaczana z czeska sciezka biegnaca przez Prage do Wiednia i taka waska drozka
wjechac do europy i wtedy np robic pierdolna kampanie i odcinac juz tylko
kupony, to dostajemy infantylne reklamy skierowane nie wiadomo do kogo
i nie wiadomo po co robione...
no ale widac niektorzy maja styropian zamiast mozgu, k*wa mac, wiec jest jak jest
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

To zdaje się dopiero strategia. Teraz pytanie kto i jak ją zrealizuje - m.in reklamowo czy wizerunkowo.

konto usunięte

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Górnośląski Związek Metropolitalny funkcjonuje już jakiś czas, prawda? Tak się jakoś składa, że chyba żadna ze śląskich agencji nie proponował szefowi GZM Piotrowi Uszokowi nawet cienia pomysłu na kampanię PR/reklamową. Eskadrze należą się punkty dodatnie za wejście najpierw w sztamę z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego, a teraz z GZM. Bravissimo, Centusie!

Jasne, że kampania dla urzędu marszałkowskiego "pozostawiała wiele do życzenia" (nota bene regionalne media zrobiły wiele, żeby utrwalić takie przekonanie) - ale kilka pomysłów było OK (rowerki w parku np.); a przede wszystkim słowo stało się ciałem.

Nie trzeba być dr. Dzieciuchowiczem, żeby zwietrzyć jakąś dupowatość hasła "Metropolia Górnośląska. Pełnia życia" - ale niech tam, lepsze to niż "Metropolia Górnośląska. Rolada i modro kapusta" (chyba śp. "Dziennik Zachodni" miał ongiś reklamę wizerunkową z takim "skojarzonkiem").

Mam prośbę do śląskich agencji piarowych: wyjdźcie z własnymi projektami. Spójrzcie tylko, ile pomocy potrzebują śląskie miasta, żeby zbudować wizerunek publiczny/lokalny/regionalny. Skoro Imago PR podbiło Pcim :)

Przepraszam, że trochę chaotycznie. Taki charakter.
Katarzyna Wylon

Katarzyna Wylon Menedżer Personalny
Regionu / HR
Business Partner

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Do pełni życia w metropolii górnosląskiej brakuje mi komunikacji nocnej, ładnego rynku w centrum Katowic, knajp otwartych dłużej niż do 23, w porywach 24 oraz nowoczesnych dworców, przyjaznej infrastruktury, a także porządnego obiektu na imprezy sportowe, kulturalne i muzyczne.

konto usunięte

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Jako że uczestniczyłem w spotkaniu, o którym mowa pozwolę sobie zwrócić uwagę na kilka spraw.

1. Wiedzę na temat spotkania czerpiecie z dosyć złośliwego artykułu autorstwa osoby, której nie wpuszczono na salę.
(To nie było spotkanie dla prasy ale nie było "w tajemnicy przed mieszkańcami" W waszych firmach wpuszcza się dziennikarzy na robocze spotkania z klientami?)

2. Dokument nie jest jeszcze gotowy - stąd nie został zaprezentowany publicznie.

3. Hasło może się podobać lub nie. Ale spotkanie było o strategii promocji i komentowanie samego wyrwanego z kontekstu hasła jest dosyć jałowe.

4. Ktoś tu słusznie zauważył, że zlecenie dotyczy opracowania strategii, realizacja ew. kampanii to osoba sprawa.

5. Po opublikowaniu dokumentu chętnie poczytam dyskusję na jego temat w tym miejscu i zwrócę na nią uwagę kolegów z biura GZM.

I jeszcze drobna uwaga do posta poprzedniczki. Promocja Metropolii Górnośląskiej jest niezbędna właśnie min. dlatego, żeby Katowiczanie dostrzegli, że brak rynku w ich mieście nie przekreśla możliwości spędzenia wolnego czasu w jakimś innym mieście aglomeracji. W Gliwicach np. jest i rynek i knajpy czynne w porywach do rana a to tylko 20 min drogi autostradą (w nocy oczywiście). Jakie są braki w infrastrukturze wiemy wszyscy, ale jej poprawa zajmie lata, a dobrze się bawić można tutaj choćby od jutra :)
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Łukasz Oryszczak:

wiedzę na temat spotkania czerpiecie z dosyć złośliwego artykułu autorstwa osoby, której nie wpuszczono na salę

:) :)
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

a mnie do "pełni życia" brakowało tu tyle, że wyjechałam do Warszawy :) i przyjeżdżam tylko odpocząć od tej karuzeli tam (pozdrawiam z Chorzowa)

z perspektywy Warszawy dobrze odbieram Rondo Sztuki - to jest coś!

bo ukulturalnia wizerunek Śląska i wpisuje się w krajobraz Katowic kojarzony przez każdego spoza Śląska, kto choć raz przejeżdżał przez rondo i Spodek

Warszawiacy podśmiewają się ze Ślązaków (ja prywatnie porównuję to do konkurencji Berlin - Monachium, czyli stolica - tradycja) - ale to dlatego, że czują potencjał infrastrukturalny regionu (liczba mieszkańców, drogi)

za każdym razem jak przyjeżdżam widzę coś nowego - a tu nowowybudowany sąd koło Komendy Głównej, a tu ładnie odnowione uliczki gdzie stały ulicznice

konto usunięte

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Śląsk swoimi potencjalnymi mozliwosciami kasuje praktycznie wszystkie regiony w PL,
ale te mozliwosci trzeba umiec wykorzystac, a poki co... szkoda gadac...
Marta Sikora

Marta Sikora MarteKing ;)

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Katowice... prawie jak Floryda (ale PRAWIE robi wielka różnice) :-)
Mateusz Zapart:
Szczerze mówiąc to jestem dość sceptycznie nastawiony do tej firmy po ostatnich jej "osiągnięciach". Wszystkie kampanie, które projektowali były dla mnie niewypałem i tylko zmarnowano publiczne pieniądze na to.

Niestety nie spodziewam się tym razem czegoś innego, zwłaszcza z "takim" hasłem przewodnim.

Z czym mi się ono kojarzy? Wypunktuję poniżej kilka luźnych skojarzeń z hasłem "Metropolia górnośląska. Pełnia życia":

1. Raj dla emerytów (ale uwaga na progi!)
2. Sponsorem akcji jest PZU...
3. Pełnia życia. Miasto wielkich wydarzeń. Kolejna bzdura.
4. Ale o co chodzi?

Poza tym hasło jest "twarde" nieprzyjemnie się to wymawia i na pewno nie zapada w pamięć. Smutno mi, że region, w którym mieszkam tak fatalnie się promuje...
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Sebastian G.:
Śląsk swoimi potencjalnymi mozliwosciami kasuje praktycznie wszystkie regiony w PL,
ale te mozliwosci trzeba umiec wykorzystac, a poki co... szkoda gadac...

to ja sobie wrócę jak już Śląsk się rozwinie - taka ze mnie egoistka ;)

konto usunięte

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Natalia Stankiewicz:
Sebastian G.:
Śląsk swoimi potencjalnymi mozliwosciami kasuje praktycznie wszystkie regiony w PL,
ale te mozliwosci trzeba umiec wykorzystac, a poki co... szkoda gadac...

to ja sobie wrócę jak już Śląsk się rozwinie - taka ze mnie egoistka ;)

ze mnie tez, hehe :)
ale mozna tu mieszkac "jedna noga", a pracowac gdzie indziej :)))

probowalem tu cos robic, ale sobie dalem spokoj prae lat
temu, bo szkoda nerwow
Natalia Stankiewicz

Natalia Stankiewicz szukam ambitnych
zleceń (za pięć stów
nie wychodzę z domu)

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Sebastian G.:

probowalem tu cos robic, ale sobie dalem spokoj prae lat
temu, bo szkoda nerwow

ja też :) ale czasem jedną nogą tu jestem i zawsze jest to miłe

raz nawet przyjechałam z Warszawy na casting do Katowic - ul. Teatralna 8, polecam agencję - jak ktoś chce wypróbować swój wizerunek ;)
Katarzyna Wylon

Katarzyna Wylon Menedżer Personalny
Regionu / HR
Business Partner

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

1. Wiedzę na temat spotkania czerpiecie z dosyć złośliwego artykułu autorstwa osoby, której nie wpuszczono na salę.
(To nie było spotkanie dla prasy ale nie było "w tajemnicy przed mieszkańcami" W waszych firmach wpuszcza się dziennikarzy na robocze spotkania z klientami?)

nie sądź po pozorach;
poza tym co mnie obchodzi czy spotkanie było dla dziennikarzy czy nie - skupiłam się na informacji a nie okolicznościach.

2. Dokument nie jest jeszcze gotowy - stąd nie został zaprezentowany publicznie.

no ok.

3. Hasło może się podobać lub nie. Ale spotkanie było o strategii promocji i komentowanie samego wyrwanego z kontekstu hasła jest dosyć jałowe.

a na billboardach będzie cała strategia promocji czy samo hasło? mieszkańcy dostaną strategię do domu czy będę patrzyli z okien swych na hasło? "robote" promocyjną odwala strategia czy hasło?
I jeszcze drobna uwaga do posta poprzedniczki. Promocja Metropolii Górnośląskiej jest niezbędna właśnie min. dlatego, żeby Katowiczanie dostrzegli, że brak rynku w ich mieście nie przekreśla możliwości spędzenia wolnego czasu w jakimś innym mieście aglomeracji. W Gliwicach np. jest i rynek i knajpy czynne w porywach do rana a to tylko 20 min drogi autostradą (w nocy oczywiście).
kto to byli ci Katowiczanie? ilu ich było? i jak rozumieją oni czas wolny? wieczór ze znajomymi w knajpie czy wesołe miasteczko w Chorzowie - i to i to jest atrakcyjne tylko czy o tym teraz rozmawiamy?

A ilu z nich ma samochód żeby w nocy bujnąć się z katowic do gliwic nawet w 20 minut (swoją drogą musieliby chyba jechać 160)?
a ileż to autobusów tudzież tramwajów, niech nawet będzie pociągów, jeździ w nocy na tej trasie, żeby ci wszyscy chętni mogli bez problemu i zawsze kiedy chcą jechać sobie do ładniejszego rynku np. w Gliwicach.

Dobrze bawić można się wszędzie, ja mówię o "zabawie" W PEŁNI.Katarzyna Wylon edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 08:24
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Słuchajcie, nie możemy zakłądać, że całaaglomeracja nagle zacznie dorównywac atrakcyjnością regionom bogatym turystycznie, czy tez popularnym rozrywkowo (w Polsce czy na świecie). Ale choćby taki mały przykład, który Łukasz poruszył daje do myślenia - i niech wedle tego rytm u szuka się strategii na zaistnienie w świadomości czy mieszkańców czy przujezdnych.

Ot, tyle ile można - tyle na pewno warto zrobić.

ps. Nie, nie pracuję w eskadrze, a wręcz brzmiałoby to jako mocny żart ;)))))

konto usunięte

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Katarzyna Wylon:
>
nie sądź po pozorach;
poza tym co mnie obchodzi czy spotkanie było dla dziennikarzy czy nie - skupiłam się na informacji a nie okolicznościach.

No właśnie starałem się wykazać, że tej informacji jest niezawiele. Ze względu na okoliczności :)

a na billboardach będzie cała strategia promocji czy samo hasło? mieszkańcy dostaną strategię do domu czy będę patrzyli z okien swych na hasło? "robote" promocyjną odwala strategia czy hasło?

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Mam wytłumaczyć różnicę między strategią a wdrożeniem? Czy może uważasz, że strategia jest niepotrzebna i wystarczyło by tylko dobre hasło?

kto to byli ci Katowiczanie? ilu ich było? i jak rozumieją oni czas wolny? wieczór ze znajomymi w knajpie czy wesołe miasteczko w Chorzowie - i to i to jest atrakcyjne tylko czy o tym teraz rozmawiamy?

A ilu z nich ma samochód żeby w nocy bujnąć się z katowic do gliwic nawet w 20 minut (swoją drogą musieliby chyba jechać 160)?
a ileż to autobusów tudzież tramwajów, niech nawet będzie pociągów, jeździ w nocy na tej trasie, żeby ci wszyscy chętni mogli bez problemu i zawsze kiedy chcą jechać sobie do ładniejszego rynku np. w Gliwicach.

Odnosiłem się do posta powyżej mojego bo tam było o knajpach i rynku...
Co do reszty, pytanie czy rozmawiamy o promocji czy o inwestycjach? Nie musisz mnie ani nikogo przekonywać, że region potrzebuje inwestycji. Tyle że potrzebuje również promocji i o bardzo.
Mariusz S.

Mariusz S. ISTQB Certified
Tester, Foundation
Level

Temat: Strategia promocji Górnośląskiego Związku...

Łukasz Oryszczak:
Nie musisz mnie ani nikogo przekonywać, że region potrzebuje inwestycji. Tyle że potrzebuje również promocji i o bardzo.

Promocji - nie mydlenia ludziom oczu pustymi hasłami, które są w dodatku nietrafne i nic nie wnoszą. Patrz "Grube Rybnik". Dlaczego miasta rozumują w sposób następujący: "Zrobimy bildordy, okleimy hasłami autobusy i nagle mieszkańcy zaczną być zadowoleni, a turyści przyjadą podziwiać nasze piękne nośniki reklamy zewnętrznej!"?

Myślę, że warto zaczekać na więcej konkretów. Wtedy się okaże, co tym razem zafunduje nam Eskadra. Swoją drogą, czy ktoś zrobił badanie skuteczności poprzedniej kampanii? Tej z "Grube Rybnik" i innymi błyskotliwymi hasłami.

Należałoby zapytać śląskie agencje PR dlaczego nie biorą udziału w opracowaniu tej strategii. Czyżby były tak słabe? Czy może mają taki natłok klientów, że na zajęcie się tym tematem nie starcza już czasu?Mariusz Smoliński edytował(a) ten post dnia 22.10.08 o godzinie 20:19



Wyślij zaproszenie do