Temat: Lepszy Wizerunek Śląskiego?
Marcin Młodożeniec:
działanie PRowe przypadkowe, bo wyszło z inicjatywy otoczenia, a nie samego regionu, ale jestem ciekaw jak Wy odnosicie się do takiego wizerunku?:
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,7007911,Pod_z...
Taki czarno-bialy wizerunek Śląska od lat probuje sie zmienic. Oczywiscie praca w kopalniach kojarzy sie ze Slaskiem ale nie powinno sie brac po uwage tylko aspektow zwiazanych z cieżką pracą, bo Slask ma duzo innych miejsc, ktore powinny byc promowane. Nie widzialam tego artykulu Tomaszewskiego w NG wiec nie moge sie do niego odniesc ale chcialabym zeby kazdy artykul, ktory pokazuje Slask nie byl tylko przedstawieniem tych "bosych dzieciakow usmolonych koksem" , czarnych kopaln. Oczywiscie to nas wyroznia sposod innych regionow w Polsce, jest to cos innego ale obok tego jakze wyrozniajacych sie skojarzen powinno sie umieszczac tez rzeczy juz czesciej spotykane rowniez w innych regionach kraju jak atrakcje turystyczne czy miejsca aktywnego odpoczynku.
Od wielu wielu lat obserwujemy zjawisko, ze niezaleznie od tego czy artykuly wyjdą teraz czy 10 lat pozniej, zawsze bedzie przewodnia jedna informacja - Sląsk to miejsce pracy. I tak po jednej stronie widzimy dziennikarzy, ktorzy w dobrym[?] celu chca zwrocic uwage na ten region czesto nie wiedzac nawet co sie tu dzieje, a z drugiej organizacje śląskie, ktore ten steresotyp Slaska jako miejsca brudnego, przejawiajacego sie tylko i wylacznie ciezka pracą probuja obalić.
Dobry PR Slaska zalezy przede wszystkim od obrazu naszego regionu w glowach jego mieszkancow. Byly prowadzone badania - skad ludzie czerpia informacje o atrakcjach i miejsach wartych odwiedzin na Slasku. Wiekszosc badanych mowila, ze czerpie informacje glownie od rodziny, znajomych, ktorzy zamieszkuja Slask. Jezeli ci mieszkancy [rodzina, znajomi] postrzegaja Slask jako miejsce, gdzie jest brudno, szaro, ponuro i nic sie tak naprawde nie dzieje to ciezko wymagac innego postrzegania regionu przez reszte mieszkancow Polski.
Slask ma wiele do zaoferowowania ale w glownej mierze od jego mieszkancow zalezy to czy w Polske poczta pantoflowa pojdzie informacja o Slasku jako miejscu nie wartym odwiedzenia, gdzie tylko fabryki i węgiel, czy o miejscu gdzie warto przyjezdzac, gdzie sa miejsca do odpoczynku, do zwiedzania, do inwestowania!
Jest to bardzo trudne zadanie dla instytucji turystycznych promujacych nasz region na arenie krajowej i miedzynarodowej ale zadanie wykonalne.
Obecnie obserwuję markę "Ślaskie. Pozytywna energia" i nie wiem jak na innych ale na mnie to działa.
Natalia W. edytował(a) ten post dnia 11.11.09 o godzinie 17:09