Liliana
Bielecka
Student, Glasgow
Caledonian
University
Dawid
Mąkinia
Trener SketchUp
V-Ray
Temat: URGENT! prosze o pomoc! ustawienia kamery sketchup a...
V-ray powinien sobie ładnie zczytać pole widoku z kamery SketchUpa. Na domyślnych ustawieniach render może wyjść faktycznie większy niż to co widzimy na ekranie, a wynika to z domyślnego współczynnika proporcji 1,33 (szerokość do wysokości). Jeżeli chcemy renderować tylko to co widzimy na ekranie monitora (nic co jest powyżej albo poniżej) to wchodzimy w zakładkę Output w opcjach V-Raya i klikamy Get view aspect. V-Ray zmieni współczynnik proporcji (Image aspect ratio) do proporcji naszego ekranu.
Liliana
Bielecka
Student, Glasgow
Caledonian
University
Temat: URGENT! prosze o pomoc! ustawienia kamery sketchup a...
Dawid, dziękuję za odpowiedz, u mnie sytacja wygląda na odwrot. Render jest o wiele mniejszy od tego co ustawiam w sketchapie (kamera w sketchupie ma zmiększony kadr na okolo 65 stopni). W opcjach Output miałam ustawienia get view aspect ale to nic nie dało.
Dawid
Mąkinia
Trener SketchUp
V-Ray
Temat: URGENT! prosze o pomoc! ustawienia kamery sketchup a...
Pobrałem plik, który wysłałaś. W opcjach kamery w V-Rayu odznacz opcję "Override FOV". Domyślnie jest ona wyłączona, więc gdzieś po drodze musiałaś ją włączyć.Zamiast zmian w polu widoku, proponuję używać Zaawansowanej kamery SketchUpa (dostępna w wersji Pro). Dużo lepsze rozwiązanie niż zmiana pola widoku. W zaawansowanej kamerze również możemy to robić, z tą różnicą że ona stoi w miejscu, natomiast przy zmianie pola widoku kamera porusza się do przodu lub tyłu (wtapia w ściane, gubimy kadr itp.). Od kiedy poznałem zasadę działania zaawansowanej kamery to nie robię już żadnego renderu bez niej.
Jak ona działa? W pierwszej kolejności musimy ją wyciągnąć z narzędzi. Pierwsza ikonka od lewej tworzy nam zaawansowaną kamerę. W pierwszej kolejności ma ona ustawienia typowej kamery ze SketchUpa. Lewy dolny róg- tam znajdują się informacje dotyczące ustawień. Klikamy tam prawym przyciskiem myszy i:
- wybieramy jedna z gotowych już kamer
- lub klikamy na "edytuj kamerę"
Będąc w edycji kamery interesuje nas:
- przechył - równy 0,00 oznacza że będziemy mieli proste zbiegi, tj. wszystkie pionowe linie będą do siebie równoległe
- ogniskowa- tutaj kryje się nasze pole widoku, im niższa wartość tym większe pole widoku
- współczynnik proporcji- współczynnik szerokości do wysokości
- szerokość zdjęcia
Jeżeli mamy ustawiony kadr i wszystkie pozostałe opcje to blokujemy kamerę (prawy myszy w lewy dolny róg- zablokuj kamerę). Idziemy do opcji V-Raya i w zakładce Camera:
- włączamy "Overide focal length" i tam przepisujemy wartość naszej ogniskowej,
- włączamy "Specify film width" i tam przepisujemy szerokość zdjęcia.
Teraz idziemy do zakładki "Output" i tam klikamy na "Get view aspect". W okienko "Image aspect ratio" powinna wskoczyć wartość naszego współczynnika proporcji.
Teraz tylko render i wszystko powinno działać.Ten post został edytowany przez Autora dnia 26.04.14 o godzinie 02:51
Podobne tematy
-
SketchUP » Google Sketchup Pro 8 PL Vray 1.48, proszę o pomoc! -
-
SketchUP » PROSZĘ O POMOC__DZIWNE ODBICIA ŚWIATŁA NA FRONTACH I... -
-
SketchUP » Sketchup Vray nie uruchamia się render -
-
SketchUP » Zolty render bardzo prosze o pomoc -
-
SketchUP » Cienie na ścianach - render Vray for Sketchup -
-
SketchUP » Prośba o pomoc. Sketchup pro + Vray 3.4 - początkujący... -
-
SketchUP » SketchUp+Vray - biały render -
-
SketchUP » Zakup Vray pod SketchUp -
-
SketchUP » parametry komputera - Vray+Sketchup -
-
SketchUP » interaktywne zdjęcie sferyczne sketchup + vray -
Następna dyskusja: