Marcin Horodyski

Marcin Horodyski 3D modeling and
design

Temat: Spyker DVL Concept - Pomoc przy renderowaniu


Obrazek

https://imageshack.com/i/f0PZ9r4cj

Witam, właśnie kończę mój drugi w życiu model 3D w sketchupie i o ile modelowanie nie stanowi większego problemu to z renderów nie jestem do końca zadowolony. Proszę o kilka tipsów jak zrobić go bardziej realnym. Generalnie nie umiem wyrenderować opony aby wyglądała lepiej, i denerwują mnie refleksy świetlne na boku modelu, obok wlotu powietrza. Z lampą przednią też bym coś pomajstrował ale przy mnogości opcji vray-ja metodą prób i błędów zajmie to całą wieczność. Będę wdzięczny za wszelkie tipsy i uwagi dotyczące modelu.
Rafał Majek

Rafał Majek Chętnie podejmę się
pracy jako grafik do
tworzenia wizual...

Temat: Spyker DVL Concept - Pomoc przy renderowaniu

Ogólnie jak na możliwości Sketchup'a który nie jest stworzony do projektowania modeli organicznych to całkiem nieźle.
Ja bym się tego nie podjął w tym programie, zdecydowanie wolałbym się katować np w Blenderze :)

Jeśli chodzi o render to proponuję popracować nad efektem lakieru. Tutaj masz dobry tutek, kwestia 5-10 minut i masz lakier gotowy:
http://www.sketchupartists.org/2011/08/car-paint-mater...

Jeśli chodzi o lampy to musisz popracować ze szkłem czyli głównie Refraction+Reflection. Dwa linki które powinny Ci pomóc. Ogólnie nie ma złotego środka, każdy model, każda scena wymaga trochę innych ustawień:

https://www.youtube.com/watch?v=dNqKuvQykoM

a tutaj filmik Dawida obecnego często na forum, bardzo przydatny, jeden z pierwszych po których zacząłem bawić się w v-rayu:

https://www.youtube.com/watch?v=2gih2Ejezpg

Przede wszystkim ogarnij scenę, czyli oświetlenie, rozjaśnij kamerę, dodaj rectangle lights, itd. Jest mnóstwo tutoriali na każdy praktycznie temat czy sketchup'a czy vray'a. Niestety trzeba poświęcić na to parę godzin, a nawet parędziesiąt żeby efekty były zadowalające.

Jak już ogarniesz kwestie powyższe możesz do sceny dodać jako źródło światła obraz HDRI, niestety ciężko znaleźć dobre darmowe pliki, większość jest do kupienia w necie.

aha co do opon ściągnij sobie gotowy vismat gumy (rubber) jeśli efekt nie będzie Cię zadowalał to możesz sobie przy nim jeszcze pomajstrować :)
Czarną gumę znajdziesz jako Black Rubber

http://wwwedu.artcenter.edu/mertzel/shared_resources/V...

Musisz się pogodzić z tym że w każdym modelu musisz podjąć metodę prób i błędów, dopiero później wchodzą nawyki materiałów które stosuje się już "z automatu" chodź na końcu i tak trzeba skontrolować czy pasują do sceny i jakoś wyglądają :)

Powodzenia i podziel się później efektami :)
Marcin Horodyski

Marcin Horodyski 3D modeling and
design

Temat: Spyker DVL Concept - Pomoc przy renderowaniu

Jak to mówią "dobre rady zawsze w cenie". Pomajstrowałem przy materiałach głównie zaimportowałem vismaty i delikatnie coś przy nich zmieniłem. Wszystkim materiałom przeźroczystym dodałem refraction layer i jest dużo lepiej. Ogólnie bawi mnie modelowanie a z eksponowaniem już gotowego modelu mam jeszcze problemy. Może ktoś poleci jakieś pluginy które będą mi pomocne, szczególne skomplikowane jest przechodzenie z płaszczyzn wypukłych w wklęsłe tak aby zachować płynność a ja wszystko robię manualnie. Efekt końcowy jeszcze dupy nie urywa ale w stosunku do poprzedniego modelu widać poprawę.

http://www.coroflot.com/marcinhorodyski/Spyker-DVL-Con...

Proszę o komentarze i wskazówki.

Następna dyskusja:

SZUM PRZY RENDEROWANIU


«

Modele

|

Import dwg

»


Wyślij zaproszenie do