Marta Kasińska

Marta Kasińska Właściciel, Marta
Kasińska

Temat: Renderowanie rozproszone w v-ray 3.4 i sposoby na bardzo...

Hej, czy w wersji v-ray 3.4 jest opcja renderowania rozproszonego? Znalazłam na YouTube film instruktażowy Dawida Mąkini, ale u siebie nie mogę znaleźć programu "Launch the distributed rendering"...

Mam ogromny problem z czasem renderowania. Używam SketchUp 2016 i V-ray 3.4 . Pracuję na komputerze stacjonarnym (wymiennie z laptopem) i wczoraj wyrenderowanie sceny o rozdzielczości 1920x980 trwało 16 godzin!

Parametry komputera:
Procesor Intel Core i7-7700K
Pamięć RAM 16 GB (DIMM DDR4, 2400 MHz)
Karta graficzna NVIDIA GeForce GTX 1060

To wspomniana scena... https://drive.google.com/open?id=1JtcxEuki9uifKk2JlwHUg...

Sam model ma 205 MB. Jest oczyszczony z niepotrzebnych tekstur, nieużywanych modeli. Jest w nim sporo świateł, ale mimo wszystko ten czas renderowania wydaje mi się niesamowicie długi :(
Czytałam rady na forum i zmieniłam Brute Force na Irradiance Map. Usunęłam bump z materiałów, na których go i tak za bardzo nie widać (podłoga, drewno). Ale mam wrażenie, że to nic nie dało. Macie jakieś pomysły, co mogę robić źle? w czym tkwi problem?
Model zaczęłam robić na laptopie, ale w środku pracy spakowałam go i przeniosłam na komputer stacjonarny. Więc to chyba nie powinno stanowić problemu....

- EDYTUJE - Rozgryzłam już, o co chodzi z renderowaniem rozproszonym. Niestety mam jedną licencję Render Node... Ale może ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć, co zrobić, żeby przyspieszyć czas renderowania ustawieniami... Korzystając z wcześniej przeczytanych rad sprawdziłam, że można spokojnie renderować 1600x900 i później zwiększyć rozdzielczość. Ale pozostałych parametrów nie umiem sama dopasować tak, żeby to pomagało... Ten post został edytowany przez Autora dnia 15.01.19 o godzinie 18:57