Greg Scoliosis

Greg Scoliosis domorosły autor

Temat: przyśpieszenie renderowania kilku scen

Mam pytanie dotyczące renderowania kilku (wielu) scen w jednym pomieszczeniu (Interior).
Czy można w jakiś sposób przyśpieszyć proces renderowania?
Np. raz obliczyć światło w pomieszczeniu, a potem tylko odczytywać je z jakiegoś pliku?

Dokładnie chodzi mi o to, że mam wybudowane jedno pomieszczenie, w którym mam zarówno światło z zewnątrz (okna) jak i światło wewnętrzne (Omni, plane czy IES). Następnie robię wiele scen w tym pomieszczeniu.

Posiadam SU 2017 i VRAY 3.

Pozdrawiam
Sc0li0sis
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: przyśpieszenie renderowania kilku scen

Można. Warunkiem tego jest wykorzystanie algorytmu Irradiance Map zamiast domyślnego Brute force'a. Możesz to zmienić w ustawieniach V-Ray'a w zakładce Global Illumination. Primary Rays musi być ustawiony na Irradiance Map. Teraz w tej samej zakładce (Global Illumination) rozwijasz Disk Caching w opcjach Irradiance Map (uwaga, Disk Caching jest również przy Light Cache, ale tam nic nie zmieniamy). Mode zmieniasz z Single Frame na Incremental add to current map. Od teraz V-Ray po kliknięciu w render stworzy sobie Irradiance Map, następnie po zmianie sceny doliczy tylko brakujące jej części. Ważne jest, aby wszystkie sceny były liczone na tej samej pozycji słońca, w przeciwnym razie uzyskasz niepoprawne efekty.
Bartosz Andrzejczak

Bartosz Andrzejczak architekt wnętrz i
krajobrazu

Temat: przyśpieszenie renderowania kilku scen

Dawid, a możesz napisać jak wygląda to w Vray 2? Nie ma tam tych wszystkich zakładek.
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: przyśpieszenie renderowania kilku scen

W V-Ray'u 2 prawie identycznie. Z tą różnica, że Irradiance Map ma oddzielną zakładkę (ustawienia Irradiance map nie kryją się w Global Illumination), w której odnajdziesz pozycję Mode. Podobnie jak w V-Ray'u 3 domyślnie jest ustawiona na Single Frame. Zamieniasz na Incremental add to current map i tyle.
Greg Scoliosis

Greg Scoliosis domorosły autor

Temat: przyśpieszenie renderowania kilku scen

Wielkie dzięki za odpowiedź.
W "Irradiance Map" miałem już ustawione "Irradiance Map", a zmiana "Disk Caching" z "Single Frame" na "Incremental add to current map" nie przyśpieszyła renderingu.

Próbowałem przejść z renderingiem na GPU, ale tu - wielkie zaskoczenie. Materiały, które miały niewielki Reflection stały się idealnymi lustrami, inne zmieniły zupełnie kolor. Gdy renderuję na CPU wszystko jest OK, natomiast przy GPU kompletny odjazd.

Pozdrawiam
Sc0li0sis
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: przyśpieszenie renderowania kilku scen

Może tak być w momencie, gdy Twój plik ma jakieś ustawienia z V-Ray'a 2. A jest to możliwe bo piszesz, że Irradiance Map miałeś już ustawioną. W V-Ray'u 2 była ustawiona domyślnie.
Druga przyczyna braku rezultatu może wynikać z tego, że drugi render był robiony zupełnie z innej strony i Irradiance Map zapisana przez V-Ray'a nie była tutaj wykorzystana. Zerknij do tego tematu https://www.vray.com/vray_for_3ds_max/tutorials/renderi...
Rendering oparty na GPU możesz wykorzystać pod warunkiem, że korzystasz z materiałów opartych na warstwie V-Ray BRDF. Ta warstwa ma w sobie praktycznie wszystko jak np. odbicia czy załamania światła. Jak dodasz do materiału warstwę reflection, wówczas przy renderingu opartym na GPU otrzymasz lustro.Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.09.17 o godzinie 22:19

Następna dyskusja:

Importowanie gotowych scen ...




Wyślij zaproszenie do