Marek Dembowski

Marek Dembowski DEMARK Marek
Dembowski

Temat: Problem z teksturami w w kerkythei

po wyeksportowaniu z google sketchup pliku do kerkytea i zaimportowaniu do kerh. wyskakuje błąd odnośnie tekstur. jedyne co mogę zrobić to kliknąć ok. Potem moim oczom ukazuje sie jedna wielka czarna plama, za wyjątkiem kilku modeli drzewek, które tektur swoich nie utraciły. Mam możliwość nałożenia tekstur w kerkythei, ale ze wzgledu na rozmiar pliku, bo jest to sporawy projekt zagospodarowania działki, zajęłoby mi to sporo czasu, a poza tym tekstur w kerh. jest bardzo mało... co można zrobić żeby poprawnie ładowały sie tekstury? w czym tkwi błąd, dosyć długo w tym programie pracuje i pierwszy raz mam taki problem.
Adam Zagajewski

Adam Zagajewski Project Manager -
projektant -
www.triangoo.com

Temat: Problem z teksturami w w kerkythei

Cześć

Prawdopodobnie jest to związane z ich wagą ciężarem - sprawdzają się te tekstury, które są jpgami o niskiej rozdzielczości już na poziomie sketchupa - pdf i png nie zawsze się ładuje. Żmudna ale jedyna moim zdaniem droga - zmniejszyć ciężar tekstur wyjściowych.

Pozdro
Robert Wańkowski

Robert Wańkowski Właściciel, 3A -
Wytwórnia Mebli

Temat: Problem z teksturami w w kerkythei

To tu dopytam.
Jak to jest z materiałami w K?
Po eksporcie z SU komponenty mające ten sam materiał zaznaczają się jednocześnie w K.
Nie mogę przypisać różnych materiałów jeżeli w SU tego nie zrobiłem.

Mam np. dwa komponenty w SU. Oba zielone. Eksport do K. I chcę teraz jeden komponent zmienić na czerwony. jak?
Bo klikając na którykolwiek zaznaczają się oba.

Ktoś wie jak to rozwiązać?

Robert
Robert Wańkowski

Robert Wańkowski Właściciel, 3A -
Wytwórnia Mebli

Temat: Problem z teksturami w w kerkythei

Problem rozwiązany.
Należy nadawać nazwy komponentą.
Nie wystarczą Definition Name zróżnicowane. Te jak wiadomo muszą być różne.
Ale Name normalnie pozostaje puste. I to trzeba zmienić.

Robert

P.S.
Problem rozwiązany na polskim Forum SketchUp-a przez orimoko
http://nicciekawego.pl/neos/forum/showthread.php?tid=1...Robert Wańkowski edytował(a) ten post dnia 31.12.11 o godzinie 17:39
Adam Zagajewski

Adam Zagajewski Project Manager -
projektant -
www.triangoo.com

Temat: Problem z teksturami w w kerkythei

Próbuję tak robić ale ciągle w K te same tekstury chociaż inaczej nazwane w SU zaznaczają się jako jedna grupa. Może jeszcze ma coś innego na to wpływ. U mnie tekstury są importowane w większe grupy i komponenty - może to.

Dziex za podpowiedź
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Problem z teksturami w w kerkythei

Prawdopodobnie wg. mnie to jest właśnie przyczyną niemożliwości edycji poszcz. komponentów w K. Każdy komponent powinien mieć własną nazwę przy eksporcie. A grupa komponentów nazwana będzie nie do edycji poszczególnych jej składników w Kerkythea, można wówczas tylko tę zgrupowaną grupę komponentów edytować jako całość.
Adam Zagajewski

Adam Zagajewski Project Manager -
projektant -
www.triangoo.com

Temat: Problem z teksturami w w kerkythei

Znalazłem jeszcze trochę inne rozwiązanie tego problemu. Klikając na info pojawia nam się pole nazw oraz pole textury. Po kliknięciu w pole tekstury pojawia nam się paleta użytych materiałów w modelu z podświetloną zadaną texturą. Należy zduplikować tą texturę i inaczej nazwać, a potem przez kliknięcie w duplikat przypisać ją do zaznaczonego materiału na modelu. Zmienia się nazwa nie komponentu, ale samej tekstury, nawet to działa na jednej płaszczyźnie bez zaznaczonych linii końcowych (co jak wiemy nie pozwala zrobić komponentu). Po zmianie na duplikat na modelu nie dzieje się nic, zostają takie same parametry, nawet w przypadku nałożonych fragmentów zdjęć (wyciętych z całości).

Ta droga wydaje mi się szybsza:) i daje możliwość na edytowanie materiałów w wielokrotnie zamkniętych grupach i komponentach.

Pozdr
Mirosław K.

Mirosław K. plastyk, projektant,
Studio plastyczne

Temat: Problem z teksturami w w kerkythei

Super. Jak wiadomo wiele dróg w każdym programie prowadzi do tego samego Rzymu. Myślę że dobrze jest że są ludzie, którzy zgłębiają dany problem i się dzielą jego rozwiązaniem. Oby więcej było takich.
Dzięki za dodatkowe rozwiązanie tego tematu, chyba jednak szybsze, zwłaszcza przy dużych, skomplikowanych modelach.
Pozdrawiam.

Następna dyskusja:

Rendreing w Kerkythei - klo...




Wyślij zaproszenie do