Temat: Problem z mapą bump

Witam!
Mój problem dotyczy mapy bump która działa doskonale jeśli nakładam ją na materiał z teksturą. Jeśli natomiast jest to materiał bez tekstury (np biała ściana na której chcę wytłoczyć jakiś wzór) wszystko się wtedy krzaczy.. Zdjęcie w linku poniżej pokazuje sytuację z chropowatym tynkiem.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/4998c430e19a3244
Czy zatem materiał musi zawsze mieć teksturę? rozumiałbym to w ten sposób że mapa bump sama w sobie powinna nadać fakturę choćby zwykłemu białemu materiałowi takiemu jak ściana.. Jak więc najlepiej zrobić materiał chropowatego tynku?
Drugie pytanie dotyczy parametrów reflect i highlight glossiness w materiale białej sciany. Czy zjeżdżać tak nisko jak w załączonym poniżej linku?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/e9eb994cf8c28d81

Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: Problem z mapą bump

Jeżeli wrzucisz mapę bump/displacement pod kolor to nie jesteś w stanie określić wielkości dla materiału. V-Ray rozkłada go sobie dowolnie. Płaszczyzny dzieli na trójkąty i do każdego z nich rozciąga materiał. Musisz mieć jakąś mapę w Diffusie. Najlepiej jest dodać dodatkowego Diffusa i umieścić go na samej górze w hierarchii. Ppodczytać do niego mapę z bumpa i zrobić go w pełni przezroczystego dla V-Ray'a (przy transparency w M'kę podczytujesz biały kolor). Teraz mapa bump zostanie dopasowana wielkością do tej, którą widzisz w SketchUp'ie.
Inny sposób na tynk tutaj https://www.youtube.com/watch?v=UuU1IPxwUas

Temat: Problem z mapą bump

Wielkie dzięki Dawid!

Następna dyskusja:

problem z bump




Wyślij zaproszenie do