Temat: model sketchup - dokładność
Panie Dawidzie, nie bronię zawzięcie i z uporem Kerkythea tylko przedstawiłem alternatywę darmowego rendera w stosunku do kosztownego V-raya /nie wspominając o kosztach szkolenia w nim!/.
Co do porównania renderingów jednej sceny w różnych renderach to jest żadne porównanie.
1. Nie wiemy czy renderingi były robione na jednym sprzęcie i jakim.
2. Czas renderingu - odniosę się do Kerkythea: czas renderingu zależy od wyboru jednej z kilkunastu opcji renderingu. Można wybrać opcję znacznie krótszą i dającą dobre rezultaty, ale można wybrać też opcję dłuższą dającą zadowalające rezultaty - jeśli np. chcemy udowodnić że Kerkythea renderuje najdłużej. Zresztą autor porównań renderów pisze że przy innych ustawieniach czas renderingu byłby krótszy, ale chciał sprawdzić w Kerkythea akurat te ustawienia renderingu.
3. Funkcja discplacement, to chyba przesunięcie /chyba że się mylę/ czyli mapowanie w 3D. Funkcja mapowania w Kerkythea jest dostępna i to nieźle rozwinięta!
4. Problemy z eksportem do Kerkythea - wszystko zależy co i jak i kto eksportuje.Eksport działa b. dobrze i szybko /dziwię się tym godzinom eksportu/. Jeśli się pozna jak eksportować to nie ma problemu.
Reasumując: moja znajomość Kerkythea nie jest doskonała, ciągle się jej uczę, natomiast jest doskonałą alternatywą dla innych płatnych renderów /w tym dla V-raya, zresztą b. dobrego ale niestety kosztownego!/.
ps. czy mógłby Pan przybliżyć: ''wizualizacje NPR (non photorealistic rendering) gdzie SketchUp daje rewelacyjne możliwości''. Czyżby w Sketchupie można robić fotorealistyczne lub realistyczne renderingi?
Bo jak na razie Sketchup nie daje rewelacyjnych, a w zasadzie żadnych możliwości renderingu.
Jestem ciekaw.
Pozdrawiam.