Temat: Materiał szkła - problem ze współpracą z kanałami Render...
HejMam kłopot ze współpracą materiału szkła z kanałami Render Elements. We wcześniejszych wersjach VRaya zapisując dodatkowe kanały do późniejszej obróbki było na nich widoczne wszystko co było "za" szkłem. Mowa np. o kanale diffuse, czy self-illumination (można było w obróbce łatwo kontrolować fragmenty renderu za szkłem. ) W wersji NEXT jedynym kanałem na którym widać zawartość za szkłem jest kanał refraction. Pozostałe renderują a potem zapisują się jako czarny kolor.
Czy może to być związane z ustawieniami kanału alpha? Dodatkowym problemem z tym związanym jest to, że po wrzuceniu do Photoshopa to co powinno być przezroczyste spłaszcza się z widokiem z modelu. Nie można wtedy np. wrzucić za szkło nieba lub innego tła.
Być może zapomniałem o jakimś prostym ustawieniu ale sprawdziłem ustawienia materiału szkła. Działa tak samo z gotowym szkłem z biblioteki VRay. Działa tak samo w przypadku płaskiego prostopadłościanu jak i płaszczyzny.
Czy ktoś miał podobny problem?