Sonia Tabaka

Sonia Tabaka Architekt Wnętrz

Temat: GPU i CPU

Cześć!
Pracuję na Sketchup 2017 + Vray 3.4
Mam pytanie donośnie renderowania CPU i GPU. Zależy mi na bardzo dobrej jakości renderu a co za tym idzie szybkości. Czy przy wyłączonej opcji Progressiv oraz GPU sketchup automatycznie korzysta z CPU?
Przy włączonym GPU render trwa dłużej a posiadam kartę graficzną Nivida GeForce GTX 980 (przy czym tu zaznaczam, że moja widza na temat sprzętów jest marna :) )
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: GPU i CPU

Jak jest wyłączona akcelerecja GPU to V-Ray pracuje tylko na CPU. Przy włączonej pracuje na CPU + GPU. Zrób mały test. Odpal pusty plik SketchUp'owy, zwiększ rozdzielczość renderowania do np. 5000 px i uruchom rendering progresywny z włączonym GPU oraz wyłączonym. Porównaj czasy i dostaniesz jasną odpowiedź co jest szybsze.
Sonia Tabaka

Sonia Tabaka Architekt Wnętrz

Temat: GPU i CPU

Ważna informacja do renderowania GPU: Nie widziałam różnicy w czasie renderowania ponieważ nie miałam odpowiednio ustawionego programu w ustawieniach karty graficznej! Karta graficzna widzi skecza i vraya jako grę :) I aktualnie jest różnica z 15 minut renderingu na 11 :)
Paweł Kononów

Paweł Kononów Projektant wnętrz,
Nasza Łazienka

Temat: GPU i CPU

Witaj Soniu,

Również nie widzę różnicy w czasie i nie wiem z czego to wynika.

Specyfikacja:
Intel Core i7-8700 3.20GHz
RAM 16 GB
NVidia Geforce 1080
VRay 3.6

Też mam NVidie ale nie wiem, gdzie i co powinienem ustawić by czas renderowania uległ zmniejszeniu. Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na odpowiedź :)
Tomasz Kluch

Tomasz Kluch Własna działalność -
właściciel firmy,
Green Touch
Pracow...

Temat: GPU i CPU

Witam. W moim przypadku jest tak że przy renderowaniu średniej wielkości ogrodu z licznymi teksturami, komponentami i dość złożoną geometrią nie widzę znaczącej różnicy w czasie między ustawieniem CPU i GPU przy karcie GTX 1060 Max-Q i procku i5-7300HQ 2,5GHz. Przy ustawieniu na GPU w Vray zdarzają się dość nieoczekiwane efekty. Niektóre tekstury (na przykład pojedyncza gałązka z listkami, będąca składnikiem komponentu drzewa 3D) mimo odpowiednich ustawień są białe zamiast transparentne. W edycji materiałów wyświetlają się jako transparentne a w renderze są białe. Z tym że w ustawieniach ogólnej grafiki na kompie mam dla sketchupa wybraną kartę GTX. Więc nie wiem jak to działa. Ogólnie na Vray wsiadłem kilka dni temu. Wcześniej była Kerkythea, więc jeszcze bardzo mało o tym wiem.

Następna dyskusja:

CPU / CUDA , a Ambient Occ...




Wyślij zaproszenie do