Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Witam,
pytanie dotyczy Sketchupa 2017 i Vraya 3.4.
Parametry nowego komputera: Procesor Intel Core i7-7700 CPU 3.6 GHz,
16 Giga RAMu
Program zainstalowany na dysku SSD
Karta graficzna: Nvidia GeForce GTX 1070

Przy takich parametrach poniższą scenę liczył mi ponad 10 godzin!!! Jest lekka głębia ostrości. Obrazek 2560 x 1740

https://drive.google.com/file/d/0B8255WZrnII2ak9ZVmRNVD...

Podaję też ustawienia renderu. Wiem, że są dość wysokie, ale żeby 10 godzin? Wykorzystanie procesora 98%
Może mam coś nie tak w ustawieniach Vraya, systemu, karty graficznej? Bardzo prosze o pomoc, bo w takich warunkach nie da się pracowac.

https://drive.google.com/file/d/0B8255WZrnII2QnBmMkR3dj...
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Ustawienia są wysokie, natomiast nie na tyle żeby V-Ray liczył aż tak długo. Czy te ustawienia były od podstaw tworzone w V-Ray'u 3 czy może plik miał styczność z V-Ray'em 2? A może skorzystałaś z gotowych ustawień, które wczytałaś z pliku a tworzone były dla V-Ray'a 2? Ogólnie rzecz ujmująć, to na V-Ray'u 3 powinniśmy unikać ustawień z 2.
Spróbuj w zakładce renderer suwak od Quality cofnąć na medium, następnie na Very High i sprawdź, czy rendering liczy się szybciej. Jeżeli to nie pomoże, wówczas prześlij pełny zrzut ekranu zakładki Irradiance Map (Color Threshold, Normal Threshold itd.)

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Faktycznie, było tak, że projekt był zaczęty w Sketchupie 2014, a dalej kontynuowany w 2017.
W związku z tym, co napisałeś skopiowałam sam model do nowego, czystego pliku SU 2017. Nic nie ruszałam w ustawieniach Vraya. Ustawiłam Quality na HIGH, jedynie zmieniłam w Raytrace Noise limit z 0,01 na 0,005.

Było jeszcze gorzej, liczył i liczył. Light Cache poszło w 8 min. Prepass w 28, a rendering przerwałam w pewnym momencie, bo zająłby całą noc i pół dnia.

W związku z tym podaję zrzut ekranu Irradiance Map:

https://drive.google.com/file/d/0B8255WZrnII2bk95TDZiU0...

Może wina leży w materiałach?

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

ja czytałem, że poza innymi czynnikami mającymi wpływ na czas renderu, są też właśnie te związane z nie tyle materiałem co z displacment i/lub przezroczystościami. oczywiście czasami nie wyczuwam, aby mi to spowolniało, ale czasami jeśli np displacment "nachodzi" na inne rzeczy potrafi zamulać. gdyby np u ciebie displacment "nachodził" na szklanki to istnieje szansa, że to jest źródło problemu.
czasami dla testu robię tak, że wyłączam displacment w całym modelu i sprawdzam.
możliwe, że nie pomogłem, ale zawsze warto sprawdzić ;)

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Każdą z tych szklanek liczył po półtorej godziny. Displacementu nie ma, bump jest na drewnie i mozaice. Z drewnem radził sobie dobrze, z mozaiką gorzej.
Mogę sobie poradzić jeszcze w taki sposób, że render zrobię z niższymi ustawieniami i skorzystam z Denoisera. Jest to jakieś wyjście. Póki co, minus denoisera zauważyłam taki, że nie działają na nim Lens effects.
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Kopiując plik prawdopodobnie skopiowałaś też światła. One również mogą być przyczyną problemu. Zrób tak:
1. Przepisz sobie ustawienia kamery (Shutter speed, F-Number itd.) oraz wszystkich kluczowych elementów jak np. Ambient.
2. Przywróć ustawienia V-Ray'a do domyślnych i przepisz zapisane wcześniej ustawienia.
3. Zapisz/zrób zrzut ekranu mocy i ustawienia ewentualnych świateł sztucznych, następnie je usuń i stwórz na nowo w oparciu światłą V-Ray'a 3.
4. Zmień jakość, kliknij na render i zobacz jak to wygląda.

Jeżeli V-Ray nadal będzie zamulał to sprawdź, jak szybko przeliczy scenę po usunięciu szklanek. Być może z tym materiałem jest coś nie tak.

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Niestety światła akurat dodałam już w SU 2017.
Przeliczyłam dzisiaj jeszcze raz tą scenę na ustawieniach Medium z Denoiserem. Scenę liczył 4 godziny (z prepassem włącznie).
Efekt ostateczny był równie dobry, jak po przeliczeniu z wysokimi ustawieniami. Chyba będę musiała się na tym opierać już zawsze ;)

Myslisz, że materiały stworzone we wcześniejszej wersji mogą tworzyć takie problemy, jak ustawienia renderingu?
Tam podstawowy był VrayStandardMaterial, którego teraz nie ma, jednak importuje się i wygląda po prostu tak, że ma warstwy. Ustawienia Generica wyglądają inaczej.

Zadam może głupie pytanie - Vray ma licencję online, bez dostępu do internetu w ogóle się nie załącza. Może szybkość łącza ma wpływ?

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

nie no online jest potrzebne tylko do "aktywacji" potem vray nie potrzebuje już dostępu do sieci. ja często zostawiam na noc render i wtedy wyłączam internet, etc i wszystko działa.
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Spakuj plik (Rozszerzenia > V-Ray > Export > Pack Scene) i prześlij link do pobrania. Ciężko jest powiedzieć coś więcej w tym temacie. 4 godziny to i tak zbyt długo na tą scenę. Szybkość łącza nie ma znaczenia. Tak jak napisał Krzysztof V-Ray odpytuje licencję jedynie na starcie.

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Oto link:
https://we.tl/QFxSsyRoM1

Dorzuciłam w nim też fotkę innej sceny, którą liczył 11 h.

Dziękuję za pomoc :)

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Czy coś się w tej scenie wyjaśniło?
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Zerknąłem na szybko w projekt i trochę udało mi się przyspieszyć rendering (ale bez fajerwerków) robiąc dwie rzeczy:
- Plane light, który doświetla scenę został przesunięty tak aby nie przecinał się z geometrią
- Płaszczyzny, na których pojawił się z jednej strony kolor przezroczysty zastąpiłem nietransparentnym kolorem.
Jak znajdę trochę więcej czasu to spróbuję znaleźć/dowiedzieć się co tak mocno wydłuża rendering.

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Dziękuję za odpowiedź. Może to jednak kwestia DOF-u. Teraz robię inny projekt, sceny bez tego, a cała reszta tak samo, sporo modeli, przezroczystosci, light portali, wysokie ustawienia i sam rendering idzie bardzo szybko, prepass troche zajmuje, ale tez nie tak zle.
Tomasz Dąbrowski

Tomasz Dąbrowski Projektant, fossil
studio

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Droga Olu!
Polecam korzystać z textur, map etc.
Moim zdaniem układanie na posadzce pojedyńczych klepek oraz mozaiki na ścianie element po elemencie to ogromna strata czasu, podobnie jak tworzenie jednego modelu dla całego mieszkania!
Ja robię modeluję owszem całość modelu ale potem dekoruję pojedyncze pomieszczenia w oddzielnych plikach!
Raz, że model szybciej działa , dwa że w razie awarii tracę 1 pomieszczenie a nie całość projektu!
Warto wyrzucać nie używane textury
Tyle tymczasem ...nie mam cierpliwości do tego pliku, czas na oczekiwanie na zapis zmian-tortura

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Zgadzam się z nierobieniem całego projektu. Posadzkę i moziakę zrobiłam FloorGeneratorem, więc robota prawie żadna, a efekt moim zdaniem lepszy.
Z wyrzucaniem nieużywanych tekstur tez się jak najbardziej zgadzam :)
Poza tym ze SU i Vrayem mam do czynienia od pół roku. Wciąż się uczę :)

Pozdrawiam :)

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

W poprzedniej wersji vray było coś takiego żeby vray używał całej pamięci RAM czy w wersji 3.4 też jest może taka opcja? Mam tak samo.... Strasznie długo się renderuje :(
Dawid Mąkinia

Dawid Mąkinia Trener SketchUp
V-Ray

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

W V-Ray'u 3 nie przypisuje się RAM'u, program korzysta z pełnych zasobów jakie są w komputerze. Zmień w zakładce Global Illumination Brute Force na Irradiance Map i powinno przyspieszyć rendering. Jeżeli korzystasz z renderingu progresywnego (zakładka Renderer) to nie używaj funkcji Track Mouse (dostępna z poziomu Frame Buffera)

Temat: Baaaardzo długi czas renderingu. Pomocy.

Wracając do tematu, który założyłam - w każdym nowym projekcie nie używam już materiałów stworzonych w poprzednich wersjach vraya. Od tego momentu nie miałam już problemu z tak długim czasem renderowania.



Wyślij zaproszenie do