Anna Kamińska

Anna Kamińska PurPurum DEsign

Temat: 3ds Max do Sketchup

Witajcie,
proszę o pomoc, może ktoś się spotkał z takim problemem.
Eksportowałam z 3ds MAX plik .3ds do
Sketchupa. Jednakże już nie pierwszy raz widzę problem (załącznik) - face, który w maksie był jednym poligonem, w sketchupie jest podzielony na dwa trójkąty (to samo dzieje się ze ścianami zwykłego boxa).

Obrazek

Co robię źle? Jak temu zaradzić? Może inne rozszerzenie pliku?
Z góry dziękujęTen post został edytowany przez Autora dnia 06.12.19 o godzinie 17:28
Robert Wańkowski

Robert Wańkowski Właściciel, 3A -
Wytwórnia Mebli

Temat: 3ds Max do Sketchup

To chyba taka uroda 3ds.
Jak w SU zapiszesz box-a jako 3ds a następnie go importujesz, to też będą trójkąty.
Możesz zrobić soften coplanar. Lub pluginem je usunąć.
http://www.smustard.com/script/DeleteCoplanar

Robert
Anna Kamińska

Anna Kamińska PurPurum DEsign

Temat: 3ds Max do Sketchup

Dziękuję, w tym przypadku nie pomogło - soften coplanar nie daje efektu, zaś Delete Coplanar usuwa mi cały face. Jednakże narzędzie na pewno mi się kiedyś przyda.
Obecna sytuacja może nie byłaby tak problematyczna, gdyby nie kłopoty w teksturowaniu takich powierzchni.
Robert Wańkowski

Robert Wańkowski Właściciel, 3A -
Wytwórnia Mebli

Temat: 3ds Max do Sketchup

Jeżeli bryły nie będa uzywane w jakimś CAM-ie a tylkodo wizualizacji, to suwakiem od soften edges ukryć je.
A skoro Delete Coplanar usuwa płaszczyzny, to pewnie nie są coplanar.
Jeżeli chcesz to umieść gdzieś tego 3ds to zobaczę dlaczego tak się zachowuje.

Robert
Anna Kamińska

Anna Kamińska PurPurum DEsign

Temat: 3ds Max do Sketchup

Dziękuję,
wrzucam fragment, jedna z problematycznych desek
https://purpurum.com/download/deska.max
Niby zaznacza mi się cały poligon.

Często spotykam ten problem, nawet w modelach ścian, które niby są bez żadnych modyfikatorów.
Rzeczywiście być może coś zostało źle zrobione w 3ds max?Ten post został edytowany przez Autora dnia 06.12.19 o godzinie 21:03
Robert Wańkowski

Robert Wańkowski Właściciel, 3A -
Wytwórnia Mebli

Temat: 3ds Max do Sketchup

Ale to nie jest 3ds. :-)

RobertTen post został edytowany przez Autora dnia 06.12.19 o godzinie 22:20
Anna Kamińska

Anna Kamińska PurPurum DEsign

Temat: 3ds Max do Sketchup

oj faktycznie nie ten plik :)
http://purpurum.com/download/deska.3ds
Robert Wańkowski

Robert Wańkowski Właściciel, 3A -
Wytwórnia Mebli

Temat: 3ds Max do Sketchup

Dla tej deski plugin Delete Coplanar działa bezbłędnie.

Testowo stworzyłem bryłę z prawie koplanarnymi płaszczyznami. I faktycznie plugin usuwa płaszczyzny.

Reasumując... dla koplanarnych działa bezbłędnie. A tam gdzie płaczczyzny nie sa koplanarne to pozostaje soften edges.
Dla tekstury to nie ma znaczenia.

Robert
Anna Kamińska

Anna Kamińska PurPurum DEsign

Temat: 3ds Max do Sketchup

Dziękuję, źle używałam tego narzędzia, zaznaczałam tylko linie, a teraz widzę, że trzeba zaznaczyć całość <niemądra>.
Jest to super wyjście z sytuacji!
Bardzo dziękuję!
Pozdrawiam serdecznie.

Następna dyskusja:

PLIK 3D max do sketchup!!




Wyślij zaproszenie do