Temat: Pogadajmy o pieniądzach...
Tak, to są problemy, z którymi styka się manager. Najlepiej wyjaśnić to na przykładzie: manager muzyka vs manager ds. promocji prywatnej firmy sprzedającej produkty X.
1.
- manager muzyczny rzadko kiedy ma jakąkolwiek kasę na promocję do dyspozycji (w przypadku młodych zespołów)
- manager firmy ma zwykle jakiś tam budżet za który może coś tam zrobić
2.
- manager muzyczny musi zmagać się z często nazbyt emocjonalnym podejściem artystów do swojej twórczości
- manager firmy zwykle nie wysłuchuje żali właściciela w stylu "włożyłem w tę sałatkę ziemniaczaną całe swoje serce- nie ma mowy o żadnych zmianach, bo to wbrew moim przekonaniom"
3.
- manager muzyczny musi włazić w tyłek osobistościom z szołbizu i rozmaitym dziennikarzom muzycznym aby łaskawie zechcieli puścić kawałek jego podopiecznego, ewentualnie załatwiać sprawy "pod stołem"
- manager firmy ma budżet, planuje kampanie, płaci i ma efekty (o ile dobrze zaplanował działania i ma odpowiednio duży budżet)- nie musi włazić w tyłek redaktorom
4.
- manager muzyczny nie ma zwykle stałej pensji
- manager firmy (dobrej) ma podstawę plus prowizję
5.
- manager muzyczny jest najczęściej także przedstawicielem handlowym (musi załatwiać koncerty)
- manager firmy zajmujący się sprawami promocji zwykle nie dzwoni po klientach i nie proponuje im swoich produktów
To tak w dużym skrócie :)