Marcin
K.
otwarty na
propozycje pracy
zdalnej
Temat: Jaki system analityczny do strony
Witam,Obecnie króluje na rynku Google Analitics. Dlaczego? Z wielu powodów. Jest darmowy. Jest bardzo rozbudowany (robi więc profesjonalne wrażenie). Udostępnia sporo (potrzebnych i niepotrzebnych) informacji. Jest firmowany marką Google.
Ostatnio jednak odnoszę (subiektywne) wrażenie, że GA powoli zjada własny ogon. Nowa wersja GA jest moim zdaniem przekombinowana - zbyt wiele informacji, zbyt trudny dostęp do nich. Co gorsza GA jest stopniowo ale nieubłaganie targetowane do wspomagania Google Adwords a nie do rzeczywistej analizy strony. Jeśli mogę obejrzeć tylko dane z Adwords albo wszystkie dane, a nie mam możliwości prostego podejrzenia wyników bezpłatnych to taka analityka traci dla mnie sens.
Co zamiast? Istnieje otwarty projekt Piwik, który szybko się rozwija. Jego mocnymi stronami są intuicyjność i niezłe API. Inną alternatywą jest Woopra, która wprawdzie prezentuje zupełnie inne podejście do Analityki (statystyki w czasie rzeczywistym) niż GA, ale podejście próbkowania wydaje się sprawdzać w skomplikowanych projektach lepiej niż czysto statystyczne. O zaletach Woopry i Piwika mógłbym rozwodzić się długo... Wspomnę tylko o możliwości czatowania z użytkownikami odwiedzającymi stronę i niezwykle efektownym wyglądzie Woopry.
Oczywiście alternatywne dla GA rozwiązania mają też swoje minusy.
Woopra dla większych projektów jest płatna, co jest pewnym minusem. Biorąc pod uwagę, że duży projekt = większy budżet, nie jest to jednak wielki minus.
Piwik wymaga własnego, stablinego serwera (jeśli projekty są zaawansowane, to dość mocnego). W zamian oferuje prywatność, o jakiej GA i Woopra moga pomarzyć: nie dzielimy się naszymi danymi z nikim.
Jakich statystyk używacie i co sądzicie o kierunku ewolucji Google Analitics?Marcin K. edytował(a) ten post dnia 22.10.11 o godzinie 12:26