Marcin Tabak

Marcin Tabak Store Manager, Makro
Cash and Carry
Polska S.A.

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Szanowni,

Zastanawiam sie nad zakupem autka typu jak w temacie i poszukiwania zawęziłem do powyzszych autek. Kwota jaka chciałbym przeznaczyc do maks 20 tys pln. ( LR Disco 2.5 TD ewent 3.9 Pb vs Patrol GR 2.8 TD, krótki)
Interesuja mnie za i przeciw dla powyzszych. O własciwościach terenowych nie trzeba mnie przekonywac bo je znam. Chodzi mi raczej o awaryjność/ poręczność itd
Z góry dziekuje za KONKRETNE odpowiedzi ! ;)Marcin Tabak edytował(a) ten post dnia 27.03.07 o godzinie 23:09

konto usunięte

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Marcin T.:
Szanowni,

Zastanawiam sie nad zakupem autka typu jak w temacie i poszukiwania zawęziłem do powyzszych autek. Kwota jaka chciałbym przeznaczyc do maks 20 tys pln. ( LR Disco 2.5 TD ewent 3.9 Pb vs Patrol GR 2.8 TD, krótki)
Interesuja mnie za i przeciw dla powyzszych. O własciwościach terenowych nie trzeba mnie przekonywac bo je znam. Chodzi mi raczej o awaryjność/ poręczność itd
Z góry dziekuje za KONKRETNE odpowiedzi ! ;)Marcin Tabak edytował(a) ten post dnia 27.03.07 o godzinie 23:09

Nissan z silnikiem 2,8 ma bardzo slabe silniki (nie chodzi o moc, ale o niezawodnosc). Bardzo czesto padaja uszczelki pod glowica. Wydaje sie, ze jest to zwiazane z niedostatecznym chlodzeniem silnika. Mozna to wyleczyc, zakladajac dodatkowa pompe wodna w obiegu chlodzenia... Duzo lepsze sa silniki 3,3, ktore nie maja tego problemu.
Dyskoteka - benzynowa duzo pali, ale silnik jest duzo bardziej zwawy niz diesel. Jezeli diesel, to tylko 300 Tdi. 200 Tdi jest zdecydowanie za slaby. Jezeli chodzi o mozliwosc zmotania do terenu, to chyba nie ma marki tak podatnej na tego typu przebudowy, jak Land Rover... No i serwis oraz dostepnosc czesci jest chyba najwieksza wsrod pojazdow z napedem na 4 lapy.
Marcin Tabak

Marcin Tabak Store Manager, Makro
Cash and Carry
Polska S.A.

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Problem w tym, ze 3.3 d nie było w GR I a K160 moze jest i super w terenie, ale na codzien to juz za duzy hardcore...
Jeśli chodzi o serwis to akurat nie mam sie czego obawiac- w Kr jest conajmniej kilka miejsc które profesjonalnie dadza rade ;)

Akurat jesli chodzi o moc to najmniej wazne. Przebieg momentu odpowiada mi w zupelności w Patrolu, Disco nie znam...
Lookam tez za Cherokee 4.0 XJ...

konto usunięte

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Marcin T.:
Problem w tym, ze 3.3 d nie było w GR I a K160 moze jest i super w terenie, ale na codzien to juz za duzy hardcore...
Jeśli chodzi o serwis to akurat nie mam sie czego obawiac- w Kr jest conajmniej kilka miejsc które profesjonalnie dadza rade ;)

Akurat jesli chodzi o moc to najmniej wazne. Przebieg momentu odpowiada mi w zupelności w Patrolu, Disco nie znam...
Lookam tez za Cherokee 4.0 XJ...

Przy 300 Tdi moment jest OK. 200 Tdi pozostawia troche do zyczenia. Patrol czesto ma ten plus, ze ma fabryczna blokade tylnego dyfra, co w disco trzeba zalozyc, jezeli chce sie ostrzej pojezdzic w terenie. Co do Jeepa nie bede sie wypowiadal, bo z tym mam najmniejsze doswiadczenia.
Pozostaje pytanie, do czego potrzebujesz pojazdu - na co dzien i w teren; w teren; na codzien, a sporadycznie w teren. A jezeli wiecej w teren, to jakiego typu jazda? Lekka, czy z winchem? Generalnie jazda po terenie Patrolem jest jak jazda czolgiem. Tam gdzie inni przechodza, Patrol czesto sie nie miesci lub wkleja. Na miasto jest OK - duzy i bezpieczny. Jednak widocznosc z wnetrza disco zdecydowanie lepsza - jakbys siedzial w akwarium. No i pozostaje kwestia kasy. Ostatnio bardzo duzo disco przyjechalo do PL, wiec i cena ich spadla. Sensowna kupisz juz za ok. 15 tys...
Marcin Tabak

Marcin Tabak Store Manager, Makro
Cash and Carry
Polska S.A.

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

hmm, przeznaczenie raczej na codzien + weekendy troche szalenstw, ale zadne przeprawówki czy hardcory :P Do tego jest leciutka, porobiona Niva :D
Właśnie "czołgowatość" Patrola do mnie przemawia- pojawiło sie go ostatnio równie dużo co Disco, szczególnie z Holandii.
Musze sie przymierzyć do LR, przejechać sie i obadać...

Bede wdzieczny jeszcze za jakies opinie
Leszek Zdrodowski

Leszek Zdrodowski ATM S.A. Key
Account Manager

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Rok temu stałem przed takim samym dylematem. Wybrałem zrobonego w firmie extrem4x4 Patrola. Do dzisiaj cały i zdrowy pomimo raczej ostrej jazdy.Mam wrażenie że każde inne auto nie sprostałoby takim wymaganiom.
Oczywiście do miasta należy sie zastanowić. Koszty serwisowania to... również ważny aspekt, a i koszty modyfikacji...
Wejdź na forum http://rajdy4x4.pl sporo wiedzy

powodzenia
Leszek
Marcin Tabak

Marcin Tabak Store Manager, Makro
Cash and Carry
Polska S.A.

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Leszek Z.:
Rok temu stałem przed takim samym dylematem. Wybrałem zrobonego w firmie extrem4x4 Patrola. Do dzisiaj cały i zdrowy pomimo raczej ostrej jazdy.

Znam firme, znam zakres modyfikacji :)
Ale ja nie chce extremu- to ma byc auto na codzien i raz na jakis czas do wypadów w lekki teren czysto zabawowo. Max modów to lekki lift i koła, może snorkel

P.S Z racji masy takie patrole objeżdzamy z kolegą Nivka dookoła - z całym szacunkiem dla potężnego patrola :P

konto usunięte

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Marcin T.:
Leszek Z.:
Rok temu stałem przed takim samym dylematem. Wybrałem zrobonego w firmie extrem4x4 Patrola. Do dzisiaj cały i zdrowy pomimo raczej ostrej jazdy.
P.S Z racji masy takie patrole objeżdzamy z kolegą Nivka dookoła - z całym szacunkiem dla potężnego patrola :P
To masz juz odpowiedz - nissan czy landryna ;-)

konto usunięte

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Jak bedziesz w weekend na Slasku, zapraszam do Silesia City Center, na pl. Śląski, do obejrzenia kilku samochodów 4x4 (wszystkie to LR lub na bazie LR) - wystawa promujaca Poland Trophy :-)

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Patrol GR krótki to swietne auto, ale w terenie aby jezdzilo to trzeba by opony 35 cali... wtedy tak.. Cherookie jest takim kompromisem troche pomiedzy autem 3 drzwiowym i 5cio.. niby jest piecio ale jeszcze w miare zwinny w terenie, fajny jest w nim silnik 4.0 High Output.. na disco sie nie znam..

jesli auto ma byc do zabawy to jednak ja wybrałbym Wranglera, z resztą już wybrałem.. ma wiele wad bo jest twardy, czasem jakis krzyzak sie ukreci itp. ale jazdy w terenie bez dachu i drzwi z niczym nie da sie porownac.. ;)

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

poza tym ostatnio polepszyla sie dostepnosc czesci i nie trzeba samemu kombinowac ze stanow...
polecalbym silnik 4.0 (jak zwykle najmocniejszy ;)) ale 4.2 i 2.5 tez dobre...

ja od samego poczatku chorowalem na patrola 4.5 diesel, kiedys mnie takie 3 drzwiowe monstrum uratowało wyciagajac w zimie pod oblodzona gorke.. na koniec wyladowalem z wranglem ale nie zaluje ;) zobaczymy z czym Ty wyladujesz ;) daj znaka jak zakupisz ;)
Marcin Tabak

Marcin Tabak Store Manager, Makro
Cash and Carry
Polska S.A.

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Ale we Wranglerach YJ nie było chyba tego 4.2 co w CJ-tach prawda??
I w Patraolach tez ten wiekszy diesel to 4.2 i niestety w wiekszości w egzemplarzach w GB...;/ Widziałem doprawda w extrem4x4 w Bielsku w weekend takiego GR-a krótkiego z dieslem 4.2 i kierownica po dobrej stronie, ale cena mnie zabiła...

Powiem tak: przy Patrolu Cherokee czy Wrangler wypada jak zabaweczka, w ostrzejszym terenie podejzewam że łoją mu dupsko, ale tak do zabawy bedzie ok, moze nawet na '32-kach jakichs... :)
No nic- narazie obwąchuje, przymierzam sie i badam temat.
A Poki co zainteresowanych zapraszam na I wiosenny rajd Alpinexpedic w Białym Kosciele pod Krakowem 14 kwietnia od rana- moze byc fajna zabawa :)

konto usunięte

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Czołem, dołączam sie do dyskusji. Ja zastanawiałem się keidyś pomiędzy LR Sefenderem a Wranglerem YJ. Pierwszy odpadł ze względu na ceny. Wszystko jenak zależy do czego potrzebujemy terenówkę. Ponieważ ja na czarnym mam czym jeździć więc wybrałem Wrangla. I od 6 miesięcy go motam pomalutku... Pamiętajmy, że oprócz kosztów zakupu (w zależności od stanu) będziemy potrzebować 5-10 TPLN na "uterenowienie" autka. Ale gdy auto ma służyć na codzień to Cheeroki jest dobrym rozwiązaniem, Patrol zresztą też (zawieszenie)... ale to inn drużyna już. Zapraszam na http://jeep.org.pl/forum

konto usunięte

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Nie podzielę się tu nadzwyczajnym doświadczeniem, ale jednak...

Mam za sobą jedynie jazdę Patrolem i LRD, ale oba te wozy występują w pierwszym zapytaniu, dlatego nie będę wymieniał zalet Honkera, w którym spędziłem jedynie parędziesiąt godzin.

Moja jazda Patrolem, to sporo kilometrów na dosyć potężnym rajdzie, bo miał w sumie ok. 30.000 km. Samochód nie był moja własnością, więc nie miałem do niego szczególnie osobistego stosunku. W rajdzie było więcej Patroli i były to najbardziej awaryjne maszyny. W tymże rajdzie jechała "Dyskoteka", która nie była na czas doszykowana na taką wyprawę i było z nią nieco kłopotów. Właściciel jednak robił cuda i kolejne awarie znikały na zawsze. Ostatecznie wóz dojechał z powrotem już w lepszym stanie niż wyruszył.

Z Patrolami był poważny problem. 2 wozy wypadły z powodu przegrzanych i pękniętych głowic. Właściwie to jeden z nich ostatni tysiąc kilometrów jechał na sznurze. Inne też piszczały z rozpaczy...

Wkrótce po powrocie do Polski dostałem do ręki kierownicę Range Rovera. Od tego momentu rozchorowałem sie na tę maszynę.

Ostatecznie mam LR Discovery 2.5 TDI 200 z 1992 roku. Kocham ten samochód. Po raz pierwszy jak doń wsiadłem - czułem się jakbym odszedł od telewizora i siadł przed panoramicznym ekranem w kinie. Siedzę teraz wysoko i wszystko widzę inaczej. Przesiadłem się na ten model z zupełnie innego autka i prawdę powiedziawszy był to doskonały wybór z psychologicznego punktu widzenia. Przedtem jeździłem dużo za szybko i podejmowałem ryzykowne decyzje. Mimo mego zrównoważenia i świadomości własnych czynów - nie potrafiłem się oprzeć. Teraz "Dyskoteka" daje wrażenie potęgi i spokoju. Nie czuję, że muszę wyrywać do przodu, choć i tak (jak na terenówkę) jeżdżę na starych przyzwyczajeniach jeśli chodzi o styl zmiany biegów czy ciśnięcia gazu. W terenie jestem pewny swego. Niższa moc (od TDI 300) zupełnie mnie nie zraża, bo nadrabiam spokojną techniką i rozsądkiem wyboru metody pokonania przeszkód. No i niezwykle cieszy mnie ręczna skrzynia biegów i brak elektroniki, zwłaszcza gdy widzę, jak koledzy dają sobie montować elektroniczne "oszukiwacze", aby komputer pokładowy pozwolił jechać mimo niewielkiej i nieważnej usterki...
Robert R.

Robert R. Prywatny detektyw;
trener windykacji,
doktorant n.
prawnych.

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Używam od dłuższego czasu LR Discovery I 200 Tdi.
jak masz jakieś pytania wal śmiało.
Marcin Izdebski

Marcin Izdebski Manager, ATV Centrum

Temat: LR Disco vs Nissan Patrol GR

Witam,
Najlepszym rozwiązaniem będzie chyba Landryna 300 tdi.
To auto z duszą, najbardziej komfortowe z 3 wymienionych.
Na co dzień malo pali, spokojnie 10l w mieście, duży bagażnik do zapakowania na weekend. Doskonała widoczność z miejsca kierowcy. silnik nie jest moze tytanem mocy ale sprawnie sie porusza. W trasie prędkość podróżna to ok 120km/h.
Stały napęd na 4. Z tego co mówiłeś nie będziesz topił go po dach, a w lekkim terenie po zapięciu reduktora i blokady międzyosiowej spokojnie dasz sobie radę.
Na rynku bardzo dużo części i firm które sie specjalizują w LR.
Serwis nie jest specjalnie drogi. Małym kosztem będziesz mógł go podnieść o 2-3 cale. Co do awaryjnosci nie jest szczególnie wysoka. Trzeba o niego dbać (przeglady, oleje, smarowanie)
Szczerze polecam

Następna dyskusja:

SPRZEDAM Nissan Patrol K160




Wyślij zaproszenie do