Jarosław Waśkiewicz

Jarosław Waśkiewicz Biznesnafali.pl
Markajestkobieta.pl
Jaroslawwaskiewicz.c
om

Temat: Co z tym Public Relations (nie tylko na Pomorzu), to...

To, co dostajemy każdego dnia od firm, instytucji wszelkiej maści, z każdej strony, każdego regionu na Pomorzu (i nie tylko stąd), od "biur prasowych" i "specjalistów od Public Relations", przechodzi kilka razy na dzień, wszelkie (negatywne) pojęcie. Nie tylko nasza redakcja ale i koledzy z prasy czy telewizji, zachodzimy w głowę - co się stało, że taka miernota intelektualna pracuje po tamtej stronie, która dzierży w rękach wizerunkowe stery firmy, korporacji, instytucji? Kto na to pozwala? Czy szef tej czy innej firmy nie wie, że jest wprowadzany w błąd, co się dzieje w jego firmie, jeśli chodzi o ich PR?


Obrazek


Dzień bez kompromitacji PR dla firmy to dzień stracony - usilnie starają się udowadniać nam przedsiębiorstwa i instytucje, w korespondencjach z redakcjami pomorskimi, nie tylko naszą. Takie rzeczy nie śniły się żadnym filozofom. A jednak, niestety ktoś za taką miernotę płaci...
http://biznesnafali.pl/component/content/article/1-pol...

Dlatego samo przez się wynikło, że dłużej na taki stan rzeczy patrzeć dziennikarze nie będą spokojnie.

Biznesnafali.pl podjął się więc z kolegami i koleżankami dziennikarzami innych redakcji, ogromnego wyzwania - aby stworzyć PRZEBUDZENIE - pierwszy tego typu e-poradnik, na przykładzie codziennej korespondencji tylko, przechodzącej-wszelkie-pojęcie-i-granice, od "Piarowców" i osób "od komunikacji z mediami" aby pokazać i uświadomić, JAK POD ŻADNYM POZOREM NIE NALEŻY prowadzić relacji z dziennikarzami, mediami. I to tylko na dobry początek, pierwszy krok i projekt, gdyż codzienność pokazuje, że to "chleb powszedni i absolutna normalność" dla wielu małych, średnich i tych najpoważniejszych: firm, instytucji kultury, biznesu, samorządów, więc "reformy" będą daleko idące z naszej, mediów strony.

Widzisz to samo? Masz na to swój punkt widzenia? Chcesz razem z nami kształtować przestrzeń poprawnych relacji z mediami, nie tylko na Pomorzu? Przyłącz się do dyskusji tu, napisz do nas lub prześlij nam swój komentarz na redakcja@biznesnafali.pl.

Weź udział w najbliższym spotkaniu! http://biznesnafali.pl/component/content/article/21-bi...

Chcesz być informowany na bieżąco, zostaw nam swój email, napisz na: redakcja@biznesnafali.pl

Pozdrawiam,
Jarosław Waśkiewicz
http://biznesnafali.plJarek Waśkiewicz edytował(a) ten post dnia 18.11.10 o godzinie 07:56
Jarosław Waśkiewicz

Jarosław Waśkiewicz Biznesnafali.pl
Markajestkobieta.pl
Jaroslawwaskiewicz.c
om

Temat: Co z tym Public Relations (nie tylko na Pomorzu), to...

http://biznesnafali.pl/component/content/article/1-pol...
Co z tym PR na Pomorzu - relacja z Salonu Marketingu i Reklamy

Za nami kolejny Salon Marketingu i Reklamy w Hotelu Sofitel Grand Sopot, który odbył się we wtorek, 23 listopada 2010 r. Zaproszenie do udziału w dyskusji zostało wysłane przez naszą Redakcję i kolegów, koleżanki z lokalnych mediów, do kilkudziesięciu pomorskich agencji PR, reklamowych, interaktywnych. Z miłym, pozytywnym zaskoczeniem przyjęliśmy potwierdzenie od ponad dziesięciu z nich Niestety ostatecznie było zupełnie inaczej. Na spotkaniu dopisali w 100% tylko dziennikarze, m.in. z Axel Springer Polska, Trojmiasto.pl, magazyn Prestiż, Moto Trendy Pomorze i Biznesnafali.pl

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Środowisko agencji „reprezentowała” (to zbyt mocne słowo, bo była tylko jedna) Fibak PR i Whizbrand Group. Szkoda, że pomimo potwierdzenia swojej obecności przez kilkanaście agencji, frekwencja środowiska PR była ostatecznie niezauważalna, najmniejsza spośród wszystkich dotychczasowych spotkań w ramach Salonu Marketingu i Reklamy. Na nie, biznes stawiał się zazwyczaj w 100% .

To tylko utwierdza nas w przekonaniu, że poza jednostkowymi wyjątkami, lokalny rynek PR na Pomorzu nie istnieje, co wyrażają głosy biznesu w przeprowadzonych przez nas wywiadach. Szkoda, bo cały czas wygląda to na komunikację jednostronną i wyciąganie ręki do kogoś, kto tej ręki nie chce przyjąć. Chcielibyśmy nie mieć racji.

Dlatego tak bardzo potrzebne jest opracowanie „Przebudzenia” Biznesnafali.pl, które i dla agencji PR i dla biznesu, przyniesie edukacyjną pomoc wobec zasad budowania dobrych, co dziennych praktyk pomiędzy tym środowiskiem a mediami. Pomoc, opracowana przez redaktorów, dziennikarzy lokalnych i ogólnopolskich mediów, na temat podstawowego aspektu, który nazbyt często jest zapominany. A mowa o dobrej woli do poszanowania drugiej strony, z którą się komunikujemy. Ta niestety, w codziennym kontakcie z dziennikarzami, zbyt często zawodzi. I takie przykłady zostaną w „PRzebudzeniu” przedstawione.

Źródło:
http://biznesnafali.pl/component/content/article/1-pol...

Następna dyskusja:

Public Relations Trainee




Wyślij zaproszenie do