Marzena
S.
Dyrektor
Zarządzający,
HILLWAY Szkolenia
biznesowe i dora...
Temat: Przez szkolenie wyciekły dane podatników. Czy firma...
Witam serdecznie,W dniu dzisiejszym na portalu Gazeta Prawna opisano przykład wycieku danych osobowych podatników po szkoleniu prowadzonym przez jedną z firm szkoleniowych
Przez szkolenie skarbówki wyciekły dane podatników http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/707286,przez_s...
,,(..)Szkolenie dla 100 pracowników skarbówki zorganizowała prywatna firma Instytut Szkoleń Profesjonalnych w dniach 19–22 kwietnia w Zakopanem. Skierowane było głównie do urzędników zajmujących się egzekucją i dotyczyło m.in. tworzenia raportów i analiz przy wykorzystaniu bazy danych. W trakcie szkolenia prowadzący rozdali uczestnikom pendrive’y z danymi, na których mieli ćwiczyć. Jak się okazało, były to dane prawdziwych podatników. Jak zapewnia Ministerstwo Finansów, na takim szkoleniu nie powinno się to zdarzyć.(...) "
Czy - patrząc z perspektywy firm szkoleniowych., które są tu obecne - czy do takiej sytuacji powinno w ogóle dojść? Tłumaczy się Ministerstwo Finansów jako Zleceniodawca szkolenia, a pytanie czy odpowiedzialność za organizację szkolenia i uprzedzenie klienta co i jak możemy wykorzystać nie jest po naszej stronie - stronie firmy szkoleniowej?
Moim zdaniem firma szkoleniowa działa w sektorze usług profesjonalnych - to naszym zadaniem jest dbanie o staranność wykonania zlecenia i użycia materiałów zgodnie z prawem. My - jako HILLWAY - prowadząc szkolenia np. z telesprzedaży, szkolenia call center czy audyty telefonicznej obsługi klienta - czyli tam gdzie są dane osobowe - poza umową o poufności prosimy klienta o przekazywanie nam zdepersonalizowanych rozmów (niezawierających danych osobowych).
Po stronie Klienta zdarzają się osoby, które ,,już coś chcą przekazać" - to my dla naszego bezpieczeństwa dbamy o to, by nie zostało naruszone obowiązujące prawo. Są różne przypadki, wiele rzeczy może się zdarzyć, na wiele rzeczy nie mamy wpływu, więc gdy chodzi o dane osobowe - już nie samych uczestników szkoleń, ale Klientów - to uważam, że wszyscy powinniśmy dołożyć starań, by takie sytuacje się nie zdarzały.
Zapraszam do komentowania i dzielenia się doświadczeniami.