Agnieszka Górecka

Agnieszka Górecka finanse, sprzedaż,
PR

Temat: Reklama na serwisach społecznościowych furtką do internautów

Serwisy społecznościowe burzą dotychczasowy porządek w Internecie.

Z najnowszych badań przeprowadzonych w marcu 2009r. przez Nielsen Online wynika, że 67% internautów korzysta z serwisów społecznościowych, a z e-maili 65%. Wzrost popularności serwisów społecznościowych i blogów o 5,4% w ciągu roku był najbardziej dynamiczny wśród wszystkich form aktywności w Internecie. Wzrost popularności tej formy spędzania czasu w sieci był trzykrotnie większy niż wzrost ogólnego czasu poświęcanego na surfowanie w sieci.

Jeśli zmiany będą zachodzić w takim tempie można się zastanawiać kiedy social media przegonią wyszukiwarki internetowe dominujące w tym badaniu. A to oznaczałoby prawdziwą rewolucję w Internecie, szczególnie dla marketerów polujących na e-klientów.Skoro coraz więcej internautów coraz dłużej przegląda te serwisy, to są potencjalnymi odbiorcami coraz większej liczby reklam.

Walka serwisów o użytkowników trwa także w Polsce. Serwis Elefanta.pl, rekomendujący ulubione strony internautów, usprawnia działanie serwisu opierając się na sugestiach swoich użytkowników. Efekty tych udogodnień są już widoczne – liczba użytkowników w marcu 2009r. wzrosła do 486 tysięcy, czyli o 20% w porównaniu do grudnia 2008r.

Więcej info:http://webhosting.pl/Serwisy.spolecznosciowe.popularni...

Pytanie do was: czy marketing oparty o serwisy społecznościowe wyprze marketing e-mailingowy?
Kamil Niewczas

Kamil Niewczas SIPLEX Studio

Temat: Reklama na serwisach społecznościowych furtką do internautów

Moim zdaniem nie koniecznie: Jeśli chodzi o marketing społecznościowy trudniej jest dobrać odpowiedni target takiej kampanii. Ale to tylko moja subiektywna opinia :)

Pozdrawiam
Agnieszka Górecka

Agnieszka Górecka finanse, sprzedaż,
PR

Temat: Reklama na serwisach społecznościowych furtką do internautów

A co myślicie o rosnącej popularności mikroblogów. Forma dość oszczędna, ale chyba dlatego zyskująca nowych użytkowników i wdrażana przez coraz to nowych graczy - vide Spinacz.pl ktory ruszył w tym tygodniu.

Czy to moda czy może realny potencjał także dla reklamodawców?
Czekam na ciekawe opinie...

konto usunięte

Temat: Reklama na serwisach społecznościowych furtką do internautów

Według mnie zeby cos mogło byc realny potencjałem dla reklamodawcow to musi byc modne, czytaj popularne. Z tego co wiem Spinacz.pl staje sie coraz bardziej popularny, co daje szerokie pole do popisu dla reklamodawcow

konto usunięte

Temat: Reklama na serwisach społecznościowych furtką do internautów

Marketing e-mailowy? Myślę, że niewiele z tych 65%, które używa poczty e-mail czyta reklamy zawarte w listach. Email od dłuższego czasu odchodzi do lamusa (duża tu zasługa spamerów), ponadto maile nie są już "trendy", są mało interaktywne. Serwisy społecznościowe mają ogromy potencjał reklamowy, jeżeli tylko są odpowiednio prowadzone czyli budują profil usera z niemal jego każdego ruchu na stronie.

Zastanówmy się co wie o przeciętnym internaucie największy portal społecznościowy w Polsce - NK.
- wiedzą jakie szkoły ukończył,
- znają jego zainteresowania - fora dyskusyjne i przynależność do różnych profili tematycznych,
- wiek,
- lokalizacja,
- często preferencje urlopowe,
- masa bliskich znajomych (których aktywność też może precyzować profil usera).

... i wiele innych zapewne :)

Wszystkie powyższe informacje umożliwiają bardzo precyzyjne targetowanie kampanii.

To wszystko oczywiście moje subiektywne obserwacje ;)Jakub Bogusławski edytował(a) ten post dnia 19.08.09 o godzinie 21:18

konto usunięte

Temat: Reklama na serwisach społecznościowych furtką do internautów

Tylko, że nk ma tę wadę, że wiadomości musisz wysyłać po kolej i do każdego użytkownika a na serwisach mikroblogowych wysyłasz jedną i czytają ją wszyscy, w prawdzie znika ona po pewnym czasie, ale na raz widzi ją więcej osób. Na spinaczu ciągle się ktoś ogłasza. I w sumie nie jest to aż tak inwazyjne przez co uzytkownicy się nie denerwują aż tak jak na spam, co jest ważne w marketingu
Agnieszka Górecka

Agnieszka Górecka finanse, sprzedaż,
PR

Temat: Reklama na serwisach społecznościowych furtką do internautów

Zupełnie się zgadzam z Jakubem. To, ile informacji podajemy dobrowolnie o sobie jest zaskakujaca. Ku uciesze marketingowcow oczywisicie.

Poza tym użytkownicy takich portali sami zapisują się do "fan klubów" wybranych marek i określają swoje preferencje konsumenckie. Przykładem mogą być chociaż Klany Produktowe na Fotka.pl Niektóre z nich mają po kilkanaście, kilkadziesiąc użytkowników. Internauci - konsumenci sami wybierają w tym momencie od kogo promocyjny mailing chcą otrzymywać. W pewnym sensie sami się targetują.

konto usunięte

Temat: Reklama na serwisach społecznościowych furtką do internautów

Odświeżam temat. Mamy trochę inną rzeczywistość. Facebook wbił się klinem w nasze poletko. Możliwości targetowania reklamy na FB są przeogromne nie wspomną już o dedykowanych aplikacjach. NK na tym polu "leży". Świadoma kampania w mediach społecznościowych jest na pewno furtką do internautów.
Trzeba to tylko robić z rozwagą, ponieważ pieniążki znikną b. szybko ;)Jakub Bogusławski edytował(a) ten post dnia 08.01.11 o godzinie 21:25



Wyślij zaproszenie do