Agnieszka Górecka

Agnieszka Górecka finanse, sprzedaż,
PR

Temat: Czy lokalny small biz powinien promować się w internecie?

Jak wynika z badania “User View Wave VII” dla ponad 90% badanych użytkowników internetu, źródłem informacji o miejscowych usługach i biznesie są lokalne media online i wyszukiwarki internetowe. Dlatego niezwykle istotna wg cytowanej w tekście agencji Artefakt jest przemyślana obecność w sieci, pozycjonowanie swojej strony wg zróżnicowanych słów kluczowych i czytelna strona internetowa. I tutaj zderzamy się z polską specyfiką.

Niestety wiele małych lokalnych firm nie ma swoich stron i ogranicza się do wpisu w katalogu firm. Czy uważacie, że w ich przypadku sensowne jest akcentowanie swojej obecności w sieci. Może lepiej w przypadku niewielkich lokalnych firm, punktów usługowych pozostać przy tradycynych, "analogowych" metodach marketingowych typu uczeń z ulotkami na skrzyżowaniu ?

ps.Więcej na temat badania m.in. na Webhosting:http://webhosting.pl/Lokalnie.czyli.online
Michał Świcarz

Michał Świcarz Szukam nowych
wyzwań...

Temat: Czy lokalny small biz powinien promować się w internecie?

Jeżeli nie masz strony internetowej, reklama w sieci mija się z celem. Poprzez reklamę w sieci chcemy pozyskać użytkowników, klientów fanów itd. co przełożyć się ma na nasz zysk.
Jeżeli po kliknięciu w reklamę użytkownicy nie zostaną przeniesieni do strony, nie spodoba im się usługa/produkt i nie zapamiętają co było w reklamie zawarte. Kasa wydana, 0 zysku.
Ponad to aby reklamować się w wyszukiwarce, m.in. system Google Adwords trzeba posiadać stronę www którą podajesz przy rejestrowaniu się do panelu zarządzania kampaniami.
Odpowiadając na Twoje pytanie ( według mnie ) nie ma sensu akcentowania w sieci. Strata kasy.
Natomiast ma sens stworzenie najprostszej strony www gdzie można zamieścić szersze informacje na temat proponowanych usług. I dopiero potem pokazać się w sieci.
Ruch w sieci można zmierzyć, kampanię targetować, a ulotki... no coż dostaną je wszyscy, niekoniecznie zainteresowani Twoimi usługami/produktami. Jeżeli "uczeń" ich nie wyrzuci...

W razie potrzeby nie dużej, taniej stronki zapraszam na PRV :)
Natalia Dołżycka

Natalia Dołżycka Digital Marketing
Consultant

Temat: Czy lokalny small biz powinien promować się w internecie?

Agnieszka Górecka:Może lepiej w przypadku niewielkich lokalnych firm, punktów usługowych pozostać przy tradycynych, "analogowych" metodach marketingowych typu uczeń z ulotkami na skrzyżowaniu ?

Jeśli chodzi o stronę, to zawsze można zaangażować się w sieć na totalnego hardkora i założyć tylko fanpage. ;) Analytics będzie, AdWords pewnie też jakoś się da podpiąć. Trochę (właściwie to sporo) chęci, wiedza i chęć do rozmowy i może ewentualnie da się bez strony przeżyć. Inna sprawa, że w Polsce nie jesteśmy jeszcze gotowi na tak radykalne rozwiązania.

A odpowiedź na Twoje pytanie - Internet jest najlepszym miejscem dla takich właśnie firm. A media społecznościowe jeszcze lepszym. Przede wszystkim - jest tanio, klienci szukają informacji głównie w necie (nawet o szewcu czy fryzjerze z naprzeciwka) - czyli jest do kogo mówić, jedyne co trzeba mieć to otwarty umysł i nieco czasu.

Polecam np. taki oto fan page w temacie: http://www.facebook.com/#!/dellsocialmedia?v=wall&ref=ts :)



Wyślij zaproszenie do