Maciej K.

Maciej K. Dyrektor
Zarządzający

Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: Bicie jest głupie

eee...ale to chyba nie jest spot kampanii "bicie jest głupie"?
W każdym razie tu...

http://www.biciejestglupie.pl/?cat=1

...tego nie znalazłem?

Koncept kreatywny?
Iwona G.

Iwona G. Creative/ Copywriter

Temat: Bicie jest głupie

Maciej Komarczuk:
http://www.youtube.com/watch?v=ifMM3TR2hl4

Hmmm, niezłe. Ale za grzeczne jak na kampanię społeczną. Moim zdaniem nie budzi aż takich emocji, jakie powinna wywoływać tego typu kampania.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Bicie jest głupie

Patrzę na tę kampanię i zadaję sobie proste pytania: co ona miała przekazać i komu? Kogo przekonać i za pomocą jakiego argumentu?

Odpowiedzi są banalne tylko z pozoru...

Bicie jest głupie? Ale kurczę, dlaczego? Spot wygląda, jakby miał przekonywać juz przekonanych.

Przekaz jest do mnie? Chyba nie. To podwórko, to dziecko na schodach, ten oprych w drzwiach - to jakaś rodzina patologiczna. To mnie nie dotyczy.

Zakrwawione ręce? Przecież JA NIE KATUJĘ swojego dziecka, tylko je karcę od czasu do czasu. Nie, to na pewno nie do mnie. Moja rodzina jest porządna, ładnie ubrana, a moje dziecko nie wałęsa się po podwórkach, tylko jest wożone na balet i konie. A że czasem dostanie w d...

Ufff... Bardzo zły spot. Ale żeby dodać coś pozytywnego - słyszałem genialną radiówkę z dziewczynką opowiadającą o - zdaje się - śpiącej królewnie. Czy to ta sama kampania? Aż wierzyć się nie chce...
Iwona G.

Iwona G. Creative/ Copywriter

Temat: Bicie jest głupie

Jarosław Koć:
Patrzę na tę kampanię i zadaję sobie proste pytania: co ona miała przekazać i komu? Kogo przekonać i za pomocą jakiego argumentu?
Przyznam, że jak zauważyłam reklamę na citylightach w mieście myślałam, że chodzi o kampanię odnośnie przemocy w szkole.
Zmyliło mnie hasło, myślałam że odbiorcą ma być dziecko.
Maria P.

Maria P. sztuka/media

Temat: Bicie jest głupie

Uważam, że brak zdefiniowania grupy docelowej i nieprzemyślany, niedoprecyzowany komunikat,który płynie z tego spotu to 2 podstawowe błędy, kótre zostały tutaj popełnione.

Nie zgadzam się jednak z Twoja opinią - piszesz, że jest to zbyt grzeczne. Celem reklamy społecznej nie jest przerażenie odbiorcy! Zdyt duża dawka grozy,a co za tym idzie, zbyt silne emocje u odbiorcy - obiżają skuteczność komunikatu (u odbiorcy dochodzi wtedy do natychmiastwego wyparcia takiego komunikatu, czyli tak zwanego "mnie to nie dotyczy")
Iwona G.:
Maciej Komarczuk:
http://www.youtube.com/watch?v=ifMM3TR2hl4

Hmmm, niezłe. Ale za grzeczne jak na kampanię społeczną. Moim zdaniem nie budzi aż takich emocji, jakie powinna wywoływać tego typu kampania.
Iwona G.

Iwona G. Creative/ Copywriter

Temat: Bicie jest głupie

Nie zgadzam się jednak z Twoja opinią - piszesz, że jest to zbyt grzeczne. Celem reklamy społecznej nie jest przerażenie odbiorcy! Zdyt duża dawka grozy,a co za tym idzie, zbyt silne emocje u odbiorcy - obiżają skuteczność komunikatu (u odbiorcy dochodzi wtedy do natychmiastwego wyparcia takiego komunikatu, czyli tak zwanego "mnie to nie dotyczy")

Reklama społeczna opiera się na silnych emocjach. Uważasz, że kampania zatrzymaj się i żyj! została wyparta? albo ta którą teraz widać w Tv "samochód to nie zabawka".
Maria P.

Maria P. sztuka/media

Temat: Bicie jest głupie

na prawde nie chcę generalizować! Poza tym - nie ma dokładnych mierników skuteczności reklamy społecznej, więc trudno jest tutaj polemozować. Emocje - owszem, to przecież na nich bazują mechanizmy reklamy. Ale badania skuteczności reklamy i literatura przedmiotu mówią same za siebie (polecam lekturę "Psychologii Społecznej" Aronsona - rozdział o "Postawy i zmiany postaw")
Iwona G.

Iwona G. Creative/ Copywriter

Temat: Bicie jest głupie

znam, z wykształcenia jestem socjologiem:) pisałam pracę o reklamie więc orientuje się w literaturze z tego zakresu, ale dziękuję za cenne uwagi :)
Maria P.

Maria P. sztuka/media

Temat: Bicie jest głupie

:-)ja także dziękuję!
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Bicie jest głupie

Maria Patykiewicz:
Nie zgadzam się jednak z Twoja opinią - piszesz, że jest to zbyt grzeczne. Celem reklamy społecznej nie jest przerażenie odbiorcy! Zdyt duża dawka grozy,a co za tym idzie, zbyt silne emocje u odbiorcy - obiżają skuteczność komunikatu (u odbiorcy dochodzi wtedy do natychmiastwego wyparcia takiego komunikatu, czyli tak zwanego "mnie to nie dotyczy")

Jak zdefiniować "zbyt dużą dawkę grozy"?

Jak się kogoś przestaraszy i zaraz potem się mu pokaże sposób uniknięcia danej sytuacji, to jest ok.
Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: Bicie jest głupie

Ogólnie tak. Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.
http://www.kampaniespoleczne.pl/opinie,419

Trudno jednoznacznie określić co jest wystarczające straszne a co jest przesadą. Po pierwsze to kwestia indywidualna a po drugie wpływ ma także kultura. Bez przerwy pojawiają się opinię o "świetnych" kampaniach brytyjskich dotyczących bezpieczeństwa drogowego. Przy czym ta świetność polega przede wszystkim na tym że jest dużo krwi i dosłownych obrazów okaleczeń, złamań, itp. Jedna sprawa to wykonanie tych kampanii, które rzeczywiście jest na ogół na najwyższym poziomie na co pewnie ma trochę/bardzo wpływ budżet jakim dysponuje THINK! Druga sprawa to skuteczność tych kampanii. One mogą być skuteczne tam ale w Polsce niekoniecznie. Na potrzeby kampanii Piłeś? Nie jedź robiliśmy badania pokazując wyluzowanym kolesiom, którym 'zdarzyło się' jechać na lekkim gazie, spoty z różnych krajów - m.in wlk brytanii. Efekt? Śmiech. Rzecz w tym że to był śmiech nerwowy - te kampanie były tak różne od tego co można na co dzień zobaczyć w mediach, że oni nie przyjęli przekazu. Było to subiektywnie zbyt straszne by traktować to poważnie.
Rafał S.

Rafał S.
http://www.little.co
m.pl

Temat: Bicie jest głupie

http://www.ociecprac.pl/whos-the-man/
A bicie nadal trwa...
Kreacja szczególnie cenna bo z PieL.
r.

Następna dyskusja:

BICIE JEST GŁUPIE




Wyślij zaproszenie do