Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

Witam,
chciałam Was zapytać o opinię odnośnie następującego case'a.
Firma oddzieliła się od Grupy Spółek A (wydzieliła część usług, którymi A już się nie zajmuje), i przyłączyła się do Grupy Spółek B (międzynarodowa grupa).
Jak długo Firma powinna promować się zarówno pod starą nazwą jak i nową - czyli używać nowego logo i nazwy, ale przypominać klientom, że dawniej nazywała się inaczej?
Jakiego typu akcje marketingowe wg Was byłyby skuteczne w takiej sytuacji?
Czy jest jakaś dobra praktyka, którą zwykle się stosuje?
Anna Rosołowska

Anna Rosołowska człowiek plan

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

myślę, że tutaj bardzo bardzo dużo zależy od branży, grupy docelowej i popularności starej marki (przede wszystkim, czy jest znana ogólnie,czy tylko w danym środowisku).

konto usunięte

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

Długość trwania kampanii komunikacyjnej przede wszystkim zależy od cyklu, w jakim kupowany jest dany produkt (bądź usługa). Jeżeli ktoś kupuje produkt X parę razy w tygodniu to o wiele łatwiej dotrzeć do niego z naszym komunikatem (poprzez np. informację na opakowaniu) niż w przypadku gdy ktoś kupuje nasz produkt raz na 10 lat (np. sprzęt AGD).

Poczytaj o rebrandingu marek Calgon ---> Finish, Aviva Commercial Union to będziesz mogła się dowiedzieć jakie akcje marketingowe wtedy stosowano.

Czasami warto się zastanowić czy na pewno powinniśmy sygnalizować nazwę wcześniej marki... bo jeśli Spółka A ma zupełnie inny wizerunek od Spółki B to wtedy w przypadku nowych klientów, może to zamiast przyciągać wręcz przeciwdziałać zakupowi.
Igor Barnaś

Igor Barnaś Własciciel, Defendu
S.C.

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

Ja bym od razu promował nową markę i tylko dał gdzieś na stronie info o historii firmy itp. Co do promocji to zależny o jakim produkcie mowa i jaka grupa docelowa. Promowanie nowej marki robi się czasem latami wszystko zależy od środków jakie che pani przeznaczyć i kierunku kampanii (świadomość marki czy konkretny produkt).

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

usługa jest raczej niszowa, niezbyt popularna, grupa docelowa raczej wąska; poprzednia marka była i jest dość znana, ale zajmuje się sprzedażą produktów, zaś Firma X zajmuje się świadczeniem usług;

konto usunięte

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

To nie jest matematyka, z danymi X, A i B. A internet w takim przypadku nie działa jak "telefon do przyjaciela". Skoro zna Pani przypadek, sama może go Pani rozwiązać. A istnieje spora liczba optymalnych rozwiązań.

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

"istnieje spora liczba optymalnych rozwiązań"...
jak choćby?

Prawdę mówiąc, liczyłam, że będziecie 'gdybać' powołując się na znane casy znanych marek, abym mogła nabrać ogólnego rozeznania w temacie... tak jak np.zaproponował Pan Przemysław.

konto usunięte

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

Po uzupełnieniu przez Panią informacji przychylam się do zdania Pana Igora. Skoro nowa marka/firma X oferuje usługi, a poprzednia, z której X się odłączyła (nazwijmy ją Y) – produkty, to chyba nie ma sensu mieszać tych zagadnień (chyba, że te produkty i usługi są ze sobą ściśle powiązane, ale tu brakuje nam konkretów). Na nowej stronie internetowej warto oczywiście zaznaczyć, czy też nawet podkreślić (o ile marka Y jest rzeczywiście tak mocna i znana grupie docelowej i jest to zgodne z ogólnie przyjętą strategią) wcześniejszą przynależność do Y, ale już niekoniecznie stawiałabym na to w przekazach reklamowych. O rebrandingu, czy może bardziej w tym przypadku o odłączeniu i przyłączeniu do nowej grupy (?), warto też poinformować grupę docelową w branżowych mediach – komunikat, informacja prasowa, wywiad z prezesem nowej firmy X, inne…

Prawdą jest, jak napisał Pan Hubert, że rozwiązań może być wiele, a nie mając konkretnych informacji (branża, rodzaj usług i produktów, grupa docelowa, itp.), trudno będzie zaproponować Pani rozwiązanie optymalne i w 100 proc. skuteczne.

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

bardzo dziękuję za opinię.
chciałam dowiedzieć się, jakie są możliwości i jak różne firmy zachowują się w takich sytuacjach;
w moim przypadku sprawa o tyle nietypowa, że usługi są nietypowe i wydaje mi się, że ciężko ze znawstwem jednoznacznie stwierdzić; można by pewnie przeprowadzić jakieś badania, czy warto nadal przypominać klientom o dawnej przynależności;
jednak chciałam poznać różne punkty widzenia, a nie otrzymać gotową receptę; tak więc dziękuję za dotychczasowe posty i liczę na żywiołową dyskusję na ten temat;
jak długo wg. Was powinno się przypominać klientom o byłej przynależności do innej firmy? klienci często wracają, ale nie są to usługi powtarzane co miesiąc, raczej co rok/kilka lat; czy w związku z tym należy przypominać im dłużej, że firma zmieniła nazwę? nastawiać się raczej na taką formę w latach niż miesiącach?

konto usunięte

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

Magdalena Fałkowska:
klienci często wracają, ale nie są to usługi powtarzane co miesiąc, raczej co rok/kilka lat; czy w związku z tym należy przypominać im dłużej, że firma zmieniła nazwę?

W takim przypadku zostawiłabym informację na stronie internetowej w sekcji dot. historii firmy oraz ewentualnie gdzieś na stronie głównej w formie prostego elementu graficznego, np. coś w stylu odgiętego rogu kartki przy rebrandingu Commecial Union -> Aviva (żółta reklama Avivy a w rogu informacja w kolorystyce poprzedniego brandu: "dawniej Commercial Union")

Na jak długo? Może warto byłoby jakiś czas po rebrandingu przeprowadzić na grupie docelowej badanie świadomości nowej marki? Myślę, że to da odpowiedź na pytanie, czy już wystarczy, czy też warto zostawić ten element (mówię tu o grafice na stronie głównej) jeszcze przez kilka miesięcy.

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

Podobne praktyki prowadzone są od około roku;
obecnie zastanawiam się, na ile zasadne jest umieszczanie takiej przypominajki na materiałach reklamowych, np. kalendarzach;

Będę robić krótką ankietę pośród naszych klientów - ciekawa jestem co wyjdzie, gdyż w tej firmie jestem stosunkowo krótko i nie umiem ocenić ekspercko =)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

Do czasu, gdy marka B zastąpi w świadomości Klientów (również potencjalnych) markę A.

konto usunięte

Temat: zmiana marki - jak długo promować poprzednią

Magdalena Fałkowska:
Podobne praktyki prowadzone są od około roku;
obecnie zastanawiam się, na ile zasadne jest umieszczanie takiej przypominajki na materiałach reklamowych, np. kalendarzach;

Po takim czasie już bym sobie darowała.
Będę robić krótką ankietę pośród naszych klientów -

Obecni klienci najprawdopodobniej będą juz znali nową markę. Ważne, do czego nawiązała też Pani Dagmara, aby zbadać również POTENCJALNYCH klientów.

Następna dyskusja:

Jak promować??




Wyślij zaproszenie do