Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Zero w banku

Oglądam te nowe reklamy z Majewskim, w których głównym tematem jest zero. I tak sobie myślę, że dla mnie to trochę dziwne skojarzenie bank -> zero. Wiadomo, że tam chodzi o opłaty, ale jakoś to strasznie mocno akcentują, że to zero (ogólnie) spycha w cień sens (zero opłat).

no coś mi we mnie mówi, że to jest dziwne skojarzenie. Do tej pory banki leciały (z tego co zauważyłem) bardziej w stronę prześcigania się kto da więcej %, albo ogólnie były eksponowane pieniądze. Zresztą to zrozumiałe, skoro chodzi o bank.

Tutaj jest zero.

A może przesadzam, bo często zwracam uwagę nie na to co trzeba, chociaż właśnie to skojarzenie zera z bankiem mi zostało. Negatywne.

A u Was jak?
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Zero w banku

Ja znowu mam inne odczucie - PKO wywaliło kolosalną kasę, żeby reklamować korzyść, którą posiadacze kont np. w mBanku, mają od ładnych paru lat...
Joanna Ziętara

Joanna Ziętara trener windykacji i
obsługi klienta

Temat: Zero w banku

Miałam podobne odczucie, co Bartłomiej - zero za opłaty to przecież żadna nowość.
Natomiast jeśli chodzi o całą kampanię, to sobie myślę, że przeznaczenie takiej ilości środków nie poszło w parze z irytacją, jaką wywołują te spoty :/.
Anna Kamińska

Anna Kamińska Central&Eastern
Europe Marketing
Coordinator,
Macmillan P...

Temat: Zero w banku

Zgadzam się ze wszystkimi przedmówcami, tyle że odczucia Dominika dotyczą raczej przekazu i tego, co kojarzy się ze słowem zero - nic. W języku NLP nie brzmi najlepiej, no bo co kojarzy Ci się potem z tym bankiem - zero? A jakie mamy odczucia myśląc zero?:)

Natomiast co do oferty - no cóż, umówmy się, że wiele produktów jest do siebie łudząco podobnych, kwestia tylko kto i jak je sprzeda :)

A

konto usunięte

Temat: Zero w banku

Dominik, przesadzasz :)
i nie zgadzam się z przedmówcami
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Zero w banku

Wojtek W.:
Dominik, przesadzasz :)
i nie zgadzam się z przedmówcami


A coś więcej?:)
Paweł Lewiński

Paweł Lewiński Managing Director,
Mobi-Net

Temat: Zero w banku

Wyniki za to bardzo dobre - w 2 miechy >130 tys założonych kont, które reklamuje Majewski z czego 62% to nowi klienci.
Do mnie osobiście te reklamy nie przemawiają - widocznie nie jestem targetem :)
Adrian Szczepański

Adrian Szczepański ...nieskończeni
niczym niebo i
ziemia.

Temat: Zero w banku

Miałem konto w pko - uciekłem ;) a co do reklam z majewskim, jest jedną z ikon show biznesu i skoro jest w stanie przyciągnąć przed telewizor taką ilość publiki w swoim show, to nawet jakby pko dawał cegły zamiast konta, też by się sprzedawało ;) co do przedmówców faktycznie tylko taka kampania ich ratowała, ze względu na to, że mbank ma to wszystko od razu bez majewiskiego, a do reklam używa psów, drwali i sytuacji z pierścionkiem ;) także według mnie zrobili dobrze, że w końcu się odważyli na taki krok (chyba przykład wzięli z tp [hehe tp już nie ma pozostało serce i rozum]), pozostaje poczta polska ;) zobaczymy co wymyślą :) aha w odpowiedzi na 0, zgadzam się z założycielem dyskusji, ale może ja również nie jestem targetem ;)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Zero w banku

Wojtek W.:
Dominik, przesadzasz :)
i nie zgadzam się z przedmówcami

Być może, nie przeczę. W targecie nie jestem, ale na bzdury uwagę zwracam :)

Ta grupa ma jeden mankament. Jak się jakiś temat pojawi to co jeden to nie w targecie, a co drugi to się wypowiedzieć obiektywnie nie może, bo spoty dla konkurencji robił ;)

130 tys założonych kont. Jutro też sobie założę i co? Nico. W statystykach fajnie będę wyglądał ;) Założyć konto to pikuś. Chyba chodzi o doładowania i składowanie kapitału.

konto usunięte

Temat: Zero w banku

Ta grupa ma jeden mankament. Jak się jakiś temat pojawi to co jeden to nie w targecie, a co drugi to się wypowiedzieć obiektywnie nie może, bo spoty dla konkurencji robił ;)

Dominik, no i co ja na to poradzę? ;)

można się kłócić czy kreacja fajna czy słaba, to już jest kwestia gustu.
natomiast strategicznie zrobienie tych wszystkich zer jest dobrym posunięciem.
cytowany tu mBank między innymi na wszystkim za zero stał się trzecim bankiem w kategorii, ale to zupełnie inna bajka niż PKO i temat na niezłe wypracowanie maturalne :)
Paweł Lewiński

Paweł Lewiński Managing Director,
Mobi-Net

Temat: Zero w banku

Z zasady ludzie zakładają konta żeby ich używać, więc 80tys nowych klientów to jest wynik. A o wyniki tutaj chodzi, jak to w biznesie. Ciekawi mnie jakie wyniki osiągnie KB ze swoją nową kampanią. Zresztą teraz każdy bank ma na garnuszku jakiegoś celebrytę:)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Zero w banku

Bartłomiej Pronin:
Ja znowu mam inne odczucie - PKO wywaliło kolosalną kasę, żeby reklamować korzyść, którą posiadacze kont np. w mBanku, mają od ładnych paru lat...

I cóż z tego?

Zasady komunikacji i postrzegania(a więc także reklamy) róznią się od tych, jakimi opisujemy rzeczywistość. Tu nie tyle jest ważne, kto co ma, ale ile osób o tym wie. Za chwilę może sie okazać, że 90% potencjalnych Klientów wie o zerze w PKO, natomiast nie ma pojęcia o zerze w mBanku.

Jedno z podstawowych praw reklamy: jeśli możesz się czymś pochwalić, zrób to. Najlepiej jako pierwszy. akurat PKO robi to nieźle.Jarosław Koć edytował(a) ten post dnia 30.05.11 o godzinie 17:03
Bartłomiej Pronin

Bartłomiej Pronin Myślę długofalowo o
Twoim biznesie

Temat: Zero w banku

Jarosław Koć:

Jedno z podstawowych praw reklamy: jeśli możesz się czymś pochwalić, zrób to. Najlepiej jako pierwszy. akurat PKO robi to nieźle.

Ależ oczywiście, z tym że taki mBank chwalił się jako pierwszy, dlatego tam założyłem konto (moi znajomi zresztą też).

I zgadzam się, że PKO robi, to co sobie założył nieźle (ilość założonych kont o tym świadczy)
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Zero w banku

Dzisiaj Banderas powiedział mi przez odbiornik telewizyjny, że jakiś bank też promuje jakieś zero. Chyba BZ WBK.
Katarzyna Nowak

Katarzyna Nowak Przedstawiciel
Handlowy,
dobrawizytowka.pl

Temat: Zero w banku

Do mnie też to zero nie przemawia. Po pierwsze reklamowane jest coś co w wielu bankach jest od dawna. Po drugie nie przypasowały mi reklamy z Majewskim. Po trzecie opinię o banku PKO wyrobiłam sobie kilka lat temu i jakoś ciężko mi się spowrotem do niego przekonać.

Temat: Zero w banku

Bartłomiej Pronin:
Ja znowu mam inne odczucie - PKO wywaliło kolosalną kasę, żeby reklamować korzyść, którą posiadacze kont np. w mBanku, mają od ładnych paru lat...

W temacie:
http://xkcd.com/641/
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Zero w banku

Krótko, dosadnie, na temat. PKO oddało kasyno za serię egzekucji i wariacji na Wielkie Zero, zamykając w ten sposób pole konkurencji. To PKO zuzurpowało sobie Zero i szermuje nim bez hamulca. To zawężanie pola konkurentom bardzo mi się podoba.
Robert Kępczyński

Robert Kępczyński Sky is the limit.

Temat: Zero w banku

Paweł Lewiński:
Wyniki za to bardzo dobre - w 2 miechy >130 tys założonych kont, które reklamuje Majewski z czego 62% to nowi klienci.
Do mnie osobiście te reklamy nie przemawiają - widocznie nie jestem targetem :)


Nie wiemy jednakże jakie mieli plany.

O ile mi się obiło o uszy, to planowali dwa razy tyle.
___

Zresztą, może nawet i osiągnęli sukces finansowy. Ale jestem przekonany, że tracą wizerunkowo. Znam kilkanaście osób, które pracują w tym banku i wszystkie te osoby są absolutnie zażenowane osobą Szymona Majewskiego. Raz, że pobiera gigantyczną pensję (podczas gdy pracownicy nie dostają obiecanych podwyżek - pisała o tym nawet ostatnio Gazeta Wyborcza). Dwa, że Szymon Majewski przysyła im jakieś zapewnienia, że jest jednym ze zwykłych pracowników banku - takim samym, jak i oni.

Zatem, dziwną jest akcja promocyjna, która osłabia morale własnej instytucji. To raz.
A dwa - przekaz zupełnie do mnie nie trafia, a wręcz czuję się zażenowany poziomem humoru tej reklamy.

Ale jest i plus. Teraz już wiem do którego banku na pewno nie pójść. ;-)
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Zero w banku

Robert K.:
Paweł Lewiński:
Wyniki za to bardzo dobre - w 2 miechy >130 tys założonych kont, które reklamuje Majewski z czego 62% to nowi klienci.
Do mnie osobiście te reklamy nie przemawiają - widocznie nie jestem targetem :)


Nie wiemy jednakże jakie mieli plany.

O ile mi się obiło o uszy, to planowali dwa razy tyle.
___

Zresztą, może nawet i osiągnęli sukces finansowy. Ale jestem przekonany, że tracą wizerunkowo. Znam kilkanaście osób, które pracują w tym banku i wszystkie te osoby są absolutnie zażenowane osobą Szymona Majewskiego.

To oczywiście bardzo smutne, że pracownikom PKO mało płacą, ale kampania reklamowa nie jest skierowana do pracowników banku, tylko do jego potencjalnych Klientów. I to Klientom ma się podobać lub nie.
Zatem, dziwną jest akcja promocyjna, która osłabia morale własnej instytucji. To raz.

Komunikacja wewnętrzna i PR - jak widać te rzeczy leżą odłogiem. Bankowi to nie służy, ale z kampanią ma niewiele wspólnego, bo, jak napisałem wyżej, sa to przekazy skierowane do zupełnie innych grup.
Paweł Lewiński

Paweł Lewiński Managing Director,
Mobi-Net

Temat: Zero w banku

A jak w ogóle przemawiają do Was reklamy banków (w sumie na jedno kopyto) - gwiazda lub "gwiazda" wychwala jaki to wspaniały bank (każdy jest wspaniały do podpisania umowy) i jakie wspaniałe daje warunki (małym druczkiem - przy min. wysokości wpłat).
Ranking bankowych reklam?

Następna dyskusja:

Idealny oddział banku




Wyślij zaproszenie do