Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Grzegorz R.:
Na początku tej rozmowy sądziłem że jest to pracownik PF. Po wypowiedziach innych osób zrozumiałem że nie jest tak do końca, ale to jest moja opinia. W sklepach znajdujących się w Galaxy pracuje kilkaset osób które sądzą że ten Pan jest od PF i mogą tworzyć negatywny wizerunek tej marki. Tworząc ten wątek w tym konkretnym miejscy chciałem się dowiedzieć jak postrzegają takie zachowanie osoby, związane z taką tematyką, i ciesze się że pojawiły się różne opinie.
Wcale się nie dziwię :):)
No i właśnie nie chodzi o to kto tego pana zatrudnia.
Chodzi o to jak ten pan jest postrzegany.
A postrzegany jest jako pracownik PF.
I właśnie dlatego wpływa to na wizerunek.
I nie ma żadnego znaczenia, że ten pan pracuje dla firmy zewnętrznej. Firma zewnętrzna została zatrudniona przez PF - i pracuje na jej wizerunek.

konto usunięte

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Dagmara D.:
Grzegorz R.:
Na początku tej rozmowy sądziłem że jest to pracownik PF. Po wypowiedziach innych osób zrozumiałem że nie jest tak do końca, ale to jest moja opinia. W sklepach znajdujących się w Galaxy pracuje kilkaset osób które sądzą że ten Pan jest od PF i mogą tworzyć negatywny wizerunek tej marki. Tworząc ten wątek w tym konkretnym miejscy chciałem się dowiedzieć jak postrzegają takie zachowanie osoby, związane z taką tematyką, i ciesze się że pojawiły się różne opinie.
Wcale się nie dziwię :):)
No i właśnie nie chodzi o to kto tego pana zatrudnia.
Chodzi o to jak ten pan jest postrzegany.
A postrzegany jest jako pracownik PF.
I właśnie dlatego wpływa to na wizerunek.
I nie ma żadnego znaczenia, że ten pan pracuje dla firmy zewnętrznej. Firma zewnętrzna została zatrudniona przez PF - i pracuje na jej wizerunek.

Dokładnie tak, zgadzam się w 100%. Żeby było śmieszniej, każda "poważna" firma - raczej weryfikuje zleceniobiorców. Zastanawiam się jaka byłaby reakcja, gdybyś spróbował PF poinformować o zaistniałej sytuacji. Bo tutaj zaczyna się batalia - jak bardzo im na wizerunku zależy. Podjęte po takiej informacji kroki, skłaniają do oceny. Sama sytuacja o której piszesz, pewnie nie bardzo.
PF od zawsze przecież leżała na wycieraczkach, nie są więc jej obce podłogowe rewiry... :P
Ewa Z.

Ewa Z.
http://www.youtube.c
om/watch?v=u5HRzaOFh
ec

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Zenującą formą na naszym rynku reklamy jest dla mnie Media Markt - nie dla idiotów! W takim układzie ja sobie życzę by ich sklepy znalazły się w każdej polskiej miejscowości i nic mnie to nie intersuje, że nie bede rentowne, bo nie uwazam, że tylko w duzych miastach zyja "Nie Idioci".

To taka moja interpretacja do tego rynku, niewazne czy to wycieraczka, czy tez krzykliwy slogan reklamowy, ludziom najlatwiej przychodzi krytyka a może choc raz spojrzec na to z innej strony. Wiem, mentalnosci spoleczenstwa nie zmienie i nie zamierzam tego czynic ale chcialam zamiescic swoja mala uwage.
Grzegorz Rezmer

Grzegorz Rezmer Nie narzekaj że masz
pod górę, w końcu
idziesz na szczyt!

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Kingo, chyba mi się nie chce pisać listów, podań do PF, ich wizerunek ich biznes. Jeśli(ale w cale nie musi) zatrudnili firmę najtańszą, tylko po to żeby facet przeszedł się po centrum handlowym i porozrzucał książki o jest ich decyzja. Aczkolwiek zgadzam się z twoim zdaniem, że sposób reakcji na taką skargę pokazał by dobitnie czy firmie zależy na dobrym PR czy nie. Są przecież przedsiębiorstwa gdzie negatywne PR nie wpływa na ich poziom dochodu bo i tak jesteśmy na nie zmuszeni. Czy mi się to podoba czy nie jak szukam jakiejś firmy to po googlowaniu pierwsze co mi się pojawia to właśnie PF.

Tak jesteśmy skonstruowani że najłatwiej nam się krytykuje oraz pierwsze co zapamiętujemy to negatywne zdarzenia, i dlatego tak istotne jest dbanie o pozytywy wizerunek. W myśl zasady że zadowolony klient opowie jednej góra dwóm osobą, a niezadowolony dwudziestu. Wystarczy pomyśleć ile osób przeczyta ten wątek. Niestety Ewo nie zgodzę się z twoją opinią iż slogan reklamowy ma taką samą siłę oddziaływania jak kontakt bezpośredni. Jak slogan jest głupi(np media markt) to po prostu pogada się o nim i zapomni, ale jak przedstawiciel handlowy jest Chamski lub nieokrzesany to wpływa to na postrzeganie całej Marki.
Na szczęście mamy wolną wolę i możemy różnić się opiniami:)
EDIT: Dzięki uprzejmości Ewy literówki, które udało Mi się wychwycić:)
Pozdrawiam
GrześGrzegorz R. edytował(a) ten post dnia 28.10.10 o godzinie 13:24
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Grzegorz R.:
Tak zrozumiał bym gdyby to było rozdawanie, ale wrzucenie do sklepu a później zero reakcji na wołanie to raczej wpływa negatywnie na wizerunek firmy, w oczach potencjalnych klientów jakimi są sklepy z galaxy. A przecież wystarczyło podejść i spytać się czy chcemy, i zupełnie inaczej sprawa by wyglądała.

1) umowa zlecenie z firmy zewnętrznej zapewne...
2) kiepska płaca...
3) PF i tak już zarobiła na wpisach więc kogo obchodzi czy książki trafią do odbiorcy, czy do śmietnika :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Istnieje pojęcie punktów styku z marką.
Każdy z nas "wpada" na te punkty czy tego chce czy nie.
Każdemu z nas zdarzyło się wyjść ze sklepu i nie dokonać zakupu z powodu ... jakiś problemów.
Nie kupiłam pewnych drzwi w pewnym salonie, bo miałam wrażenie,że przeszkadzam personelowi swoją obecnością.
Nie kupiłam pewnego samochodu w pewnym salonie , bo zostałam potraktowana z góry z powodu adidasów na nogach.
Nie kupiłam ogrodzenia w pewnej firmie, bo pan, który przyjechał na pomiar nie umiał posługiwać się miarką i poziomicą (nie wiadomo do czego potrzebną)
Nie zamówiłam kuchni w pewnym salonie, bo wzorniki blatów mieli połamane i nic nie mogłam z nich wywnioskować( a tych co mnie najbardziej interesowały nie mieli).
NIe kupimy więcej płyty głównej pewnej firmy, bo totalnie olewają klienta w przypadku reklamacji i umywają ręce.

I milion takich sytuacji. Dotyczy również doświadczeń naszych znajomych, ktorzy nam opowiadają o swoich odczuciach (najczęściej pamięta się negatywne czy tego chcemy czy nie)

Ale działa to też w druga stronę : kupiłam kilka dużych rzeczy dlatego,że podobał mi się sprzedający je człowiek - był fachowcem i pasjonatem, miał referencje albo był polecany prze moich znajomych, których również odpowiednio potraktował. Może znalazłabym taniej - ale byłam skłonna zapłacić więcej za jakość i się nie targować, bo miałam pewność dobrze wykonanej pracy.

I dlatego każdy kto widział taki sposób dystrybucji zastanawia się : mam płacić za reklamę w tej książce, a potem wszyscy w okolicy wyrzucą ją do śmieci .. więc po co mi to ?)

Wszystko co robimy pod szyldem swojej firmy rzutuje na jej postrzeganie. I w tym procesie uczestniczą wszyscy - zaczynając od ciecia na parkingu...(serdecznie pozdrawiam ciecia na parkingu mojego warsztatu Hondy - przecudowny człowiek :))Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.10.10 o godzinie 12:35
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Dagmara D.:
I dlatego każdy kto widział taki sposób dystrybucji zastanawia się : mam płacić za reklamę w tej książce, a potem wszyscy w okolicy wyrzucą ją do śmieci .. więc po co mi to ?)

Z tego też powodu jak atakowali mnie z PF to prosiłem o telefon za rok (normalnie "zastanawiam" się kilka miesięcy ale w/w traktuję indywidualnie :))
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Piotr L.:
Dagmara D.:
I dlatego każdy kto widział taki sposób dystrybucji zastanawia się : mam płacić za reklamę w tej książce, a potem wszyscy w okolicy wyrzucą ją do śmieci .. więc po co mi to ?)

Z tego też powodu jak atakowali mnie z PF to prosiłem o telefon za rok (normalnie "zastanawiam" się kilka miesięcy ale w/w traktuję indywidualnie :))
Mnie atakowało Eniro. Aż poprosiłam o rozmowę z kierownikiem i się skończyło :)

konto usunięte

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Grzegorz R.:
Dagmara D.:
umowa zlecenie, 12 pln brutto za godzinę, szkolenia z Client Handling - brak. To trza rozdać i domu. Szczególnie,że ciężkie jak cholera...

Tak zrozumiał bym gdyby to było rozdawanie, ale wrzucenie do sklepu a później zero reakcji na wołanie to raczej wpływa negatywnie na wizerunek firmy, w oczach potencjalnych klientów jakimi są sklepy z galaxy. A przecież wystarczyło podejść i spytać się czy chcemy, i zupełnie inaczej sprawa by wyglądała.

zawsze tak była rozdawana Panorama dopiero teraz zauważyłeś?
Robią to ludzie zatrudnieni na zlecenie i praktycznie nikt ich nie kontroluje, wyrywkowo to robią, więc wszystko zależy od człowieka, który podejmie się tej pracy.
Ale katalogi są dostarczane również bezpośrednio do firm lub na zamknięte osiedla (zostawiane są wtedy w portierni i bierze je kto chce).Beata B. edytował(a) ten post dnia 28.10.10 o godzinie 13:34
Mateusz Kocz

Mateusz Kocz JavaScript
Programmer &
Front-end Developer

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Dagmara D.:
NIe wiem, nie widziałam badań wizerunku.
Dla mnie jest ...bezwizerunkowa raczej ..

Właściwie pewnego rodzaju badania wskazywałyby, że PF ma nienajgorszą opinię: dwa razy Laur Konsumenta (trochę wątpliwy), i nagroda Superbrands. Ja w każdym razie bazowałem na kiepskich opiniach wyrażanych tu i tam.Mateusz Kocz edytował(a) ten post dnia 28.10.10 o godzinie 16:38

konto usunięte

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Mateusz Kocz:
Dagmara D.:
NIe wiem, nie widziałam badań wizerunku.
Dla mnie jest ...bezwizerunkowa raczej ..

Właściwie pewnego rodzaju badania wskazywałyby, że PF ma nienajgorszą opinię: dwa razy Laur Konsumenta (trochę wątpliwy), i nagroda Superbrands. Ja w każdym razie bazowałem na kiepskich opiniach wyrażanych tu i tam.

kiedyś, gdy nie było netu PF była super źródłem wiedzy, klienci byli zadowoleni, nawet bardzo, ale teraz????? Kto teraz szuka informacji w katalogu?

katalog teraz jest dobry, ale na jakieś drobne usługi, typu naprawa telewizora czy szycie, a całej reszty szuka się już trochę inaczejBeata B. edytował(a) ten post dnia 28.10.10 o godzinie 17:08

konto usunięte

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Beata B.:


kiedyś, gdy nie było netu PF była super źródłem wiedzy, klienci byli zadowoleni, nawet bardzo, ale teraz????? Kto teraz szuka informacji w katalogu?

A ja Ci napiszę kto. :)
Tradycjonaliści. Osoby starsze, przyzwyczajone do tego typu poszukiwania informacji, ludzie których odstrasza lub też nie interesuje internet.
Gdyby nie było popytu na PF (klienta na reklamę i odbiorcy samej reklamy),
książki nie byłyby rozdawane. Pewnie w ogóle by ich nie było.
Zwróć uwagę, że pomimo dość kontrowersyjnych opinii, PF jest z powodzeniem - od dobrych kilku lat - na naszym rynku. :)

konto usunięte

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Kinga Matusiak:
Beata B.:


kiedyś, gdy nie było netu PF była super źródłem wiedzy, klienci byli zadowoleni, nawet bardzo, ale teraz????? Kto teraz szuka informacji w katalogu?

A ja Ci napiszę kto. :)
Tradycjonaliści. Osoby starsze, przyzwyczajone do tego typu poszukiwania informacji, ludzie których odstrasza lub też nie interesuje internet.
Gdyby nie było popytu na PF (klienta na reklamę i odbiorcy samej reklamy),
książki nie byłyby rozdawane. Pewnie w ogóle by ich nie było.
Zwróć uwagę, że pomimo dość kontrowersyjnych opinii, PF jest z powodzeniem - od dobrych kilku lat - na naszym rynku. :)

No zgoda, zawsze się ktoś znajdzie. Ale pracując kiedyś w PF wiem też co mówili klienci. Kiedyś to było super źródło, a jak nastał Internet, to niestety, ale zrobiło się gorzej, choć pewnie wiele osób jest dalej zadowolonych. No i nie każdy właśnie korzysta z netu.
Gdyby to było super miejsce na reklamę, to sama bym tam dała reklamę na pół strony, ale jakoś nawet wytłuszczenie mnie nie interesuje, szczególnie, że umieszczono mnie w lekarzach psychiatrach:-))))) nikt się nie pytał gdzie chcę być z wpisem, więc o czym mówimy:)Beata B. edytował(a) ten post dnia 28.10.10 o godzinie 17:37

konto usunięte

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

>
Dagmara D.:
Mnie atakowało Eniro. Aż poprosiłam o rozmowę z kierownikiem i się skończyło :)

Się nie skończyło tylko zaczęli dzwonić do innych osób w firmie. Teraz jak dzwoni Eniro to po prostu odkładamy słuchawkę.

konto usunięte

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Agnieszka Górnicka:
>
Dagmara D.:
Mnie atakowało Eniro. Aż poprosiłam o rozmowę z kierownikiem i się skończyło :)

Się nie skończyło tylko zaczęli dzwonić do innych osób w firmie. Teraz jak dzwoni Eniro to po prostu odkładamy słuchawkę.

uważajcie, żeby Was w branżę mięso nie wrzucili:-)

konto usunięte

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

co za jeleń korzysta z panoramy firm w dobie internetu?
myślę o reklamodawcach

konto usunięte

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Marcin Korneluk:
co za jeleń korzysta z panoramy firm w dobie internetu?
myślę o reklamodawcach

wielu jeleni:-)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: żenująca forma reklamy Panoramy Firm

Agnieszka Górnicka:
>
Dagmara D.:
Mnie atakowało Eniro. Aż poprosiłam o rozmowę z kierownikiem i się skończyło :)

Się nie skończyło tylko zaczęli dzwonić do innych osób w firmie. Teraz jak dzwoni Eniro to po prostu odkładamy słuchawkę.
A wystarczy do mnie przełączyć :)

Następna dyskusja:

Nowatorska forma reklamy ju...




Wyślij zaproszenie do