konto usunięte

Temat: "You can do it better"

Po naukę do praktyków :)

Przygotowuje obecnie projekt zaliczeniowy, który ma na celu wprowadzenie na rynek produktu, usługi IT-Student Information Service. Wszystko w formie wirtualnej, papierowej, projektowej, bo pewnie nie bedzie to miało pozniej szans na realizacje... niemniej, czegoś student sie na pewno nauczy tym bardziej, iż dochodzą aspekty kulturowe - projekt jest na duńskiej uczelni.

Szczegóły:

Produkt: serwis internetowy, ktory ma dać możliwość znalezienia informacji na temat zblizajacych sie eventow, imprez, informacji na wszelakie tematy zwiazane z dzialalnoscia miasta. W serwisie byloby miejsce na komunikacje miedzy studentami, wymienianie pogladow - kazdy moglby np. zamiescic informacje o tym, ze organizuje cos na co warto przyjść. Do tego opcje radia internetowego, streamów wideo. Serwis ma być blisko uczelni, pełnić po części również rolę organizacji, która będzie początkować jakieś akcje, wydarzenia sportowe etc.

Target: studenci VIA University w liczbie 2375, wiek 19-35, mieszanka wielonarodowościowa, główny język komunikacji angielski

Za nami część badań marketingowych, w których uzyskaliśmy odpowiedzi, na temat głównych nisz w informacjach, gustów muzycznych etc. Dodatkowo wiemy, iż studenci preferują w dużej mierze bezpłatne serwis z dużą ilością reklam, niewielu wykazało chęć płatnego członkostwa. Wszystko to sprowadza się do tego, że jak zwykle budżet ograniczony - niemal zerowy, sami musimy znaleźć źródła finansowania.

Niemniej do rzeczy...

Moim celem jest wypromowanie tego przedsięwzięcia. Opierałem się głównie na "5 Ms of Advertising" Kotlera oraz typowymi planami marketingowymi: who, what, how etc.

Cel: zbudowanie świadomości wśród studentów o tego typie serwisie. Wkomponowanie serwisu jako nieodłącznego elementu uczelni i życia studenckiego. Serwis ma być typowo lokalnym przedsięwzięciem.

Jak: myślałem o akcji typu "You can do it better", czyli ukazywanie sytuacji, w których człowiek postąpił by inaczej gdyby miał informacje.

Formy promocji: (praktycznie cała akcja na uczelni): tablice ogłoszeniowe (jest ich naprawdę sporo), ulotki na tackach w kantynie (coś na wzór McDonalda) - większość studentów je tam lunch, wiszący banner reklamowy tuż nad kantyną. Do tego reklama internetowa, przez bardzo popularny facebook oraz stworzenie krótkiego spotu reklamowego i umieszczenie go na portalach typu youtube.

Kiedy: akcja była by przeprowadzona dwuetapowo. Pierwszy z dużym rozmachem, początkujący działalność serwisu, oraz drugi etap, powtarzany na początku każdego semestru informujący nowych studentów o serwisie.

Pierwszym krokiem będzie prezentacja plakatów bez nazwy serwisu, by wzbudzić tylko ciekawość studentów - czas trwania tydzień. Drugi tydzień to pełne otwarcie się, wyjście do studentów - ukazanie nowego portalu. Zmiana plakatów już z nazwą. W tym samym czasie pojawi się banner reklamowy. W trzecim tygodniu rozpoczęcie promocji internetowej, jak również pojawią się uloteki w kantynie. Po miesiącu chcielibyśmy zobaczyć pierwsze efekty.

Jako PR chcemy mamy założenia promowania zespołów muzycznych, działalność "bliżej kariery - czyli cykl spotkań z firmami", wydawanie
publikacji typu kalendarz studencki, organizacja eventów.

Nazwa: po kilku spotkaniach padło na BANJO - wyszło to dopiero wczoraj, jeszcze muszę pomyśleć jak to powiązać z serwisem.

Budżet: jako, iż jest to forma projektu mamy zając się jedynie, podaniem kosztów i ewentualnym sposobem na zdobycie funduszy. Jako potencjalnych "finansjerów" typujemy miasto, szkołę, lokalne firmy, granty z UE. Proszę wziąść pod uwagę, iż jest to Dania, nie Polska. Tutaj jest trochę inne podejście to takich inicjatyw, łatwiej o wsparcie.

Mam nadzieję, że ktoś to doczytał do końca... :) Co o tym sądzicie? Ewentualnie jakie inne hasła reklamowe, inny sposób promocji zastosować. Prosiłbym o uwagi zarówno te budujące, ale i w głównej mierze te destruktywne...Jarosław Brzeziński edytował(a) ten post dnia 05.12.08 o godzinie 14:32