Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery
Grzegorz Majewski:
>> Większość kreacji w Internecie jest ukierunkowana na to, aby
zachęcić użytkownika do kliknięcia (tzw "call to action") i dopiero strona docelowa jest bogata w treści. Wynika to chociażby z ograniczonej powierzchni kreacji reklamowej albo jej innych cech takich jak np. samoczynne zamykanie się toplayera po określonym czasie. Dobrze stworzona kreacja z wyraźnym przyciskiem zamknięcia minimalizuję kliknięcia przypadkowe i dzięki temu jest też zdecydowanie mniej denerwująca.
Musisz pamiętać o tym, że Internet ma tą przewagę, że jest dosyć mocno mierzalny. Dlatego przy pomocy odpowiednich narzędzi i skryptów można dosyć dokładnie badać zachowania użytkowników (np. google analytics). Stąd wiadomo, że wielu użytkowników świadomie klika w te reklamy :). Oczywiście nie dziwi mnie, że Ty akurat tego nie robisz, tak jak i nie robi tego większość użytkowników. Nie zmienia to jednak faktu, że są też osoby, które są po prostu zainteresowane takimi treściami. Przykładowo ktoś myśli o kredycie, widzi reklamę banku, więc klika, aby zapoznać się ze szczegółami oferty. Nic go to przecież nie kosztuję.
Właśnie to jest przykad reklamy, na która ludzie zwracją uwagę znacznie chęniej, zwłaszcza wtedy gdy sami poszukują infomacji o produckcie, usłudze. Z tym, że jeżeli najpierw klient wchodzi poczytać gazetę, musi jeszcze odślepnąć, odblokować co trzeba i zwrócić uwagę na okienko.
Inaczej jest to traktowane w kategoriach spamu, podobnie jak maile z reklamą, czy ulotki w skrzynce. Kiedy użytkownik chce, sam wyszukuje potrzebne inforamcje o produkcie. Jeżeli to ma być reklama do wszystkich, to niech przynajmniej nie przeszkadza, gdzieś z boku, coś co się nie rozwija na stronę, nie wyskakuje, z czym nie trzeba walczyć. Inaczej nie było by tego:
http://tinyurl.com/3jdseuv
http://forum.ks-ekspert.pl/topic/120516-wyskakujace-re...
Pomysłowość informatyków i determinacja użytkowników żeby się okienka pozbyć, a z drugiej coraz to nowe pomysły trzeciej strony, na to żeby obejść pomysłowość forumowych informatyków. Akcja, reakcja, podchody. Kiedy to się skończy?
Natomiast forum o kawie, gdzie jest wielu pasjonatów, nie będzie reagowało aż tak alergicznie na wyskakujace okienka, baner z reklmą ekspresu, kawy, młynka do mielenia, kursach baristów. Forumowicze sami między sobą dopytują się o nowościach, co lepiej kupić, która kawa lepsza. Ale też to nie może być uciażliwe. Nie mniej lubią dostać do ręki coś co ma związek z ich zaintersowaniem.
Tak samo ze stroną tematyczna, gdzie wiadomo, że zaglądają potecjali klienci, którzy mogą być zainteresowani produktem. Jest dużo większe prawdopodobieństwo, że oni nie tylko klikną w reklamę, ale jeżeli produkt sie spodoba to kupią.
W przeciwnym wypadku ludzie koszą z automatu, coś co im zawadza, czego w danej chwili nie szukają. Jeżeli ma być już reklama na forum nietemtycznym, czy portalu, to niech to nie będzie coś co koniecznie musi się przedstawić każdemu z osobna w skrzynce, czy jako rozwijana reklama co zmianę strony. Kto chce ten popatrzy, coś sobie znajdzie.