Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery
Nie będę wdawał się w szczegóły, bo widzę faktycznie dosyć małą wiedzę osób najbardziej krytykujących reklamy w Internecie. Napisałem jednak poniżej parę słów wyjaśnienia od osoby, która ma z tym do czynienia zawodowo na co dzień :)
1. Żaden szanujący się wydawca nie pozwoli na emisję agresywnych form reklamowych nie spełniających standardów IAB. Duże portale i serwisy dbają o to, aby pogodzić interesy reklamodawców i użytkowników. Te serwisy, które puszczają reklamy, które uciekają, nie chcą się zamykać itp., robią to na własną szkodę, bo większość użytkowników po prostu zaczyna ich unikać. Są to jednak czarne owce i nie ma powodu, żeby przez ich pryzmat oceniać wszystkie reklamy w Internecie.
2. Większość reklam to reklamy płaskie, wkomponowane w serwisy, w które ludzie klikają świadomie. I są to czasem naprawdę bardzo duże ilości kliknięć, które w zależności od kampanii mogą iść w dziesiątki, albo nawet setki tysięcy. Czyli wniosek jest prosty, część użytkowników jest zainteresowana tym co jest reklamowane. Inna sprawa, że taka reklama działa też po prostu wizualnie i coraz więcej jest artykułów branżowych, które udowadniają, że myślenie tylko poprzez CTRy jest zazwyczaj błędne.
3. Za pomocą form displayowych promowane są też różnego rodzaju akcje reklamowe połączone z konkursami. W tych konkursach też często bierze udział duża ilość użytkowników, którzy nie mają nic przeciwko wejściu na serwis Klienta i spróbowaniu swoich sił. A jak się uda wygrać, to też nie ukrywają swojej radości :).
4. To, że dzięki tym reklamom serwisy są darmowe i mogą dostarczać oryginalne treści zostało już wcześniej wspomniane.
Dlatego proponuję omijać strony, gdzie reklamy najbardziej irytują i nie oceniać na ich podstawie całego rynku.