Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Jaki sens mają banery interentowe skoro nikt nich nie czyta? Dlaczego marketingowcy nie rozumieją, że taka reklama przeszkadza w przeglądaniu strony, a jeszcze bardziej irytuje fakt, że nieraz trudno go zamknać, albo kliknać myszką na x, bo ucieka. Pewnie będą wymyślane coraz to "sprytniejsze" sposoby w stylu jak najdłużej niech ma klient tę przeklętą reklmę przed oczami, ale nikt nadal nie wpadnie na to, że efektywność takiej reklamy jest niewielka.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

dominika S.:
Jaki sens mają banery interentowe skoro nikt nich nie czyta? Dlaczego marketingowcy nie rozumieją, że taka reklama przeszkadza w przeglądaniu strony

Rozumieją :)
dominika S.:
Pewnie będą wymyślane coraz to "sprytniejsze" sposoby w stylu jak najdłużej niech ma klient tę przeklętą reklmę przed oczami, ale nikt nadal nie wpadnie na to, że efektywność takiej reklamy jest niewielka.

Na jakiej podstawie sądzisz, że jest niewielka? Żadna szanująca się strona nie zezwala na "uciekające krzyżyki" i inne podobne syfki, podobnie żadna szanująca się firma nie zrobi takiego baneru :)
Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

jakby się nie przekładały na zysk.. to by ich nie było :)

konto usunięte

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

szczerze? nie pamiętam nawet jednego produktu z banerów, od razu zamykam
a jak nie mogę zamknąć baneru, to wychodzę z takiej strony, bo nie mam zamiaru ganiać krzyżyka

Dla mnie też są to wywalone pieniądze, podobnie jak spam na skrzynki.
Nawet nie wiem co tam przychodzi, bo od razu zaznaczam wszystko i kasuję. Na dodatek mam poblokowane obrazki w skrzynce, więc i tak nie widziałabym od razu co tam jest:) A nie chce mi się wysilać i klikać dodatkowo, więc jest out.

Ile jest osób, które to czytają??? rzeczywiście dużo?

Ale, mam z TUI newsletter i nie podoba mi się, że TUI zwraca się do mnie po imieniu w e-mailach od jakiegoś czasu. Dużo stracili w moich oczach takimi listami. Co ja koleżanka ich jestem? Mogę być klientem, ale takie spoufalanie się jest nie na miejscu i tyle. To, że zapisuję się na newslettera, to jeszcze nie upoważnia do takiej poufałości:)Beata B. edytował(a) ten post dnia 26.04.11 o godzinie 17:46
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Beata B.:
szczerze? nie pamiętam nawet jednego produktu z banerów, od razu zamykam
a jak nie mogę zamknąć baneru, to wychodzę z takiej strony, bo nie mam zamiaru ganiać krzyżyka

To, że nie pamiętasz nie znaczy że podświadomie nie rejestrujesz produktu lub marki ;)

konto usunięte

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Piotr L.:
Beata B.:
szczerze? nie pamiętam nawet jednego produktu z banerów, od razu zamykam
a jak nie mogę zamknąć baneru, to wychodzę z takiej strony, bo nie mam zamiaru ganiać krzyżyka

To, że nie pamiętasz nie znaczy że podświadomie nie rejestrujesz produktu lub marki ;)

Piotrek, znam zasady, poważnie:)
Zakupy robię od dawna po swojemu, a nie wg reklam, możesz mi wierzyć.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Beata B.:
Piotrek, znam zasady, poważnie:)
Zakupy robię od dawna po swojemu, a nie wg reklam, możesz mi wierzyć.

Ja też, i wiem też że 90% produktów w reklamach nie nadaje się do jedzenia i nie ma nic wspólnego z tym co tak naprawdę znajduje się w sklepie ;)
Ale nie kazdy tak ma i spory odsetek ludzi ślini się na produkty z tych bannerów czy innych form reklamy ;)

konto usunięte

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Piotr L.:
Beata B.:
Piotrek, znam zasady, poważnie:)
Zakupy robię od dawna po swojemu, a nie wg reklam, możesz mi wierzyć.

Ja też, i wiem też że 90% produktów w reklamach nie nadaje się do jedzenia i nie ma nic wspólnego z tym co tak naprawdę znajduje się w sklepie ;)
Ale nie kazdy tak ma i spory odsetek ludzi ślini się na produkty z tych bannerów czy innych form reklamy ;)

może i są tacy, ok,
ale wiele osób też klika w to tylko po to, żeby zamknąć, bo nie mogą dogonić krzyżyka, no tak jest

a to, że się ślini, to co? nie znaczy, że to kupią, czy skorzystają z usługi, nawet, jeśli zapamiętają na trochęBeata B. edytował(a) ten post dnia 27.04.11 o godzinie 00:12
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Piotr L.:
To, że nie pamiętasz nie znaczy że podświadomie nie rejestrujesz produktu lub marki ;)

Pytanie, czy nie rejestrujesz wraz z przypisanymi mu emocjami p.t. "wkurzająca przeszkadzajka".
Katarzyna Nowak

Katarzyna Nowak Przedstawiciel
Handlowy,
dobrawizytowka.pl

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Ja też widząc takie wyskakujące banery skupiam się na znalezieniu krzyżyka i na jak najszybszym naciśnięciu go. Jeśli jeszcze przeskakuje to doprowadza mnie to do szału i sprawia tylko, że nawet jeśli zapamiętam nazwę firmy to zdecydowanie nie w dobrym świetle.
Piotr L.

Piotr L. • Weź Mnie •

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Artur Król:
Pytanie, czy nie rejestrujesz wraz z przypisanymi mu emocjami p.t. "wkurzająca przeszkadzajka".

Dlatego tez napisałem o formach na jakie nikt myślący sobie nie pozwoli :P
Banner powinien miec swoje miejsce, nie przeszkadzać w odbiorze treści strony i nie latać za kursowem albo przed nim nie uciekać... cała reszta do zło - włącznie z tymi które katują procesor do tego stopnia że nawet nie da się zamknąć przeglądarki :P

konto usunięte

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Piotr L.:
Artur Król:
Pytanie, czy nie rejestrujesz wraz z przypisanymi mu emocjami p.t. "wkurzająca przeszkadzajka".

Dlatego tez napisałem o formach na jakie nikt myślący sobie nie pozwoli :P
Banner powinien miec swoje miejsce, nie przeszkadzać w odbiorze treści strony i nie latać za kursowem albo przed nim nie uciekać... cała reszta do zło - włącznie z tymi które katują procesor do tego stopnia że nawet nie da się zamknąć przeglądarki :P

to powiedz to głośno i wyraźnie choćby GL
chce się wejść z skrzynkę, nie naciska baneru na górze, a się otwiera:) samoczynnie, nawet krzyżyka nie trzeba gonić:)

no po prostu na bank już lecę i to czytam:))))
Przemysław Schmelter

Przemysław Schmelter STUDIO-PRZEM /
Schmelter Fitness
Club

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

dominika S.:efektywność takiej reklamy jest niewielka.

masz jakieś liczby czy tylko tak sobie gdybasz ? : )

konto usunięte

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Przemek Schmelter:
dominika S.:efektywność takiej reklamy jest niewielka.

masz jakieś liczby czy tylko tak sobie gdybasz ? : )

a Ty jakie masz?
Klient kupi każdy dobrze przedstawiony kit, a manipulowanie danymi nie jest problemem

to, że coś jest nawet otwierane nie musi się równać czytane, zapamiętane i kupioneBeata B. edytował(a) ten post dnia 26.04.11 o godzinie 18:26
Danuta Kowalczyk

Danuta Kowalczyk Stale dokształcający
się Product
Manager/Brand
Manager z ...

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Znacznie większym wyrzucaniem pieniędzy są reklamy w gazetach papierowych - niestety ale umierają powoli....

Firmy chcą się reklamować - w miejscach sprzedaży, w kontekście podobnych usług (r. kontekstowa), w działaniach PR i sponsoringu, telewizja, radio..... ale internet to władza i kto nie docenia jego siły ten traci.

Bannery mogą denerwować, ale .... no właśnie, jak wykorzystać rozsądnie taki kanał komunikacji z konsumentem? Artykuły sponsorowane? Kto je czyta? Strony marek, produktów?

Mnie też drażnią reklamy internetowe, dlatego polecam nakładkę do FireFox'a Adblock. I problem znika :) A niestety pewnych rzeczy nie da się zmienić - to jak kopanie się z koniem...

konto usunięte

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Przemek Schmelter:
dominika S.:efektywność takiej reklamy jest niewielka.

masz jakieś liczby czy tylko tak sobie gdybasz ? : )

To ja w drugą stronę. Mój case z zeszłego tygodnia:
kreacja: DBB statyczny (750x200)
branża: turystyka
placement: regionalny serwis informacyjny
profil reklamodawcy: firma transportowa
przekaz reklamy: informacja o nowym połączeniu autobusowym
czas ekspozycji: 14 dni
CPM: 12 zł netto
Avg. CTR: 2,5%
CPC: 0,24 zł netto

Więc jak widać display może uzyskać całkiem niezły wynik nawet w porównaniu z AdWordsem.

Dlatego też nie rozumiem tezy z pierwszego postu, tym bardziej, że nie popartej niczym konkretnym :)

Pzdr.

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Karol Ciupik:
Dlatego też nie rozumiem tezy z pierwszego postu, tym bardziej, że nie popartej niczym konkretnym :)

Pzdr.

Nie czytasz wypowiedzi internautów, którzy nie zwracają na takie reklamy uwagi, starają się włączyć opcje blokuj wyskakujące okienka? To jest konkret.
Ale ci co robią nie zwracają na to uwagi. W myśl zasady głową mur przebijesz?

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

Przemek Schmelter:
dominika S.:efektywność takiej reklamy jest niewielka.

masz jakieś liczby czy tylko tak sobie gdybasz ? : )

Nikt tego dziadostwa na forach, stronach nie lubi. W GW był ostanio artykuł o banerach i wynikało, że to bezsensowna strata pieniędzy. Poszukam to wkleję.
Przemysław Schmelter

Przemysław Schmelter STUDIO-PRZEM /
Schmelter Fitness
Club

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

dominika S.:
Przemek Schmelter:
dominika S.:efektywność takiej reklamy jest niewielka.

masz jakieś liczby czy tylko tak sobie gdybasz ? : )

Nikt tego dziadostwa na forach, stronach nie lubi. W GW był ostanio artykuł o banerach i wynikało, że to bezsensowna strata pieniędzy. Poszukam to wkleję.

wolałbym przeanalizować konkretne liczby i statystyki zamiast brać pod uwagę opinie typu " ktoś na jakimś forum napisał , że tego nie lubi , więc to na pewno strata pieniędzy" : )

konto usunięte

Temat: Wyrzucanie pieniędzy na banery

dominika S.:
Karol Ciupik:
Dlatego też nie rozumiem tezy z pierwszego postu, tym bardziej, że nie popartej niczym konkretnym :)

Pzdr.

Nie czytasz wypowiedzi internautów, którzy nie zwracają na takie reklamy uwagi, starają się włączyć opcje blokuj wyskakujące okienka? To jest konkret.
Ale ci co robią nie zwracają na to uwagi. W myśl zasady głową mur przebijesz?

Haha,
kim są "internauci", Ci mityczni "oni"? Bo znowu masz tezę, której niczym nie podpierasz.
Kto nie zwraca uwagi na co?
I jaki mur jaką głową?

Jak już ktoś był uprzejmy wspomnieć: gdyby się nie opłacało to by nie było.
Dałem Ci powyżej dość wyraźny przykład, że da się zrealizować kampanię bannerową z dobrym efektem, takich przykładów jest mnóstwo i można je mnożyć.

W jaki inny sposób chciałabyś np. zrealizować potrzebę ogólnopolskiego klienta z branży FMCG wprowadzenia na rynek 18-30 nowego produktu w cenie powiedzmy >3zł/szt. jak nie kampanią zasięgową na display'u? Ulotki każdemu nosić pod drzwi? :D

Narzędzia dobiera się odpowiednio do celu jaki chce się osiągnąć - proste.

A uciekające krzyżyki czy ich brak to jest całkiem inny temat i nie ma to wiele wspólnego ze skutecznością (lub jej brakiem) bannerów.

Więc w dalszym ciągu nie przedstawiłaś żadnego argumentu, że jest jak piszesz (tym bardziej że nie jest :-)).

Następna dyskusja:

Nowe banery na stronach www.




Wyślij zaproszenie do