Anna Stone

Anna Stone Project Manager/
Tłumacz j.
angielskiego

Temat: wykształcenie kierunkowe

Czy w marketingu jest miejsce dla osób bez wykształcenia kierunkowego? Nie ukrywajmy, że jest to konkurencyjny sektor.

konto usunięte

Temat: wykształcenie kierunkowe

Anna M.:Czy w marketingu jest miejsce dla osób bez wykształcenia kierunkowego? Nie ukrywajmy, że jest to konkurencyjny sektor.


Moim zdaniem jest o ile odbierze się wykształcenie tzw. praktyczne - często znacznie lepsze niż 100 powtarzanie Marketing Mix czy SWOT na studiach (nie krytykuję samych narzędzi tylko nadmiar teorii).
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: wykształcenie kierunkowe

Podpisuję się obiema rękami :)
Marketing to -- poza teorią -- sztuka komunikacji. Jeśli ktoś sobie z tym radzi, to pewnie sprawdzi się w marketingu (teorię można przecież nadrobić).
Wojciech Kmiecik

Wojciech Kmiecik Właściciel, MAPRIT

Temat: wykształcenie kierunkowe

Paweł T.:Podpisuję się obiema rękami :)
Marketing to -- poza teorią -- sztuka komunikacji. Jeśli ktoś sobie z tym radzi, to pewnie sprawdzi się w marketingu (teorię można przecież nadrobić).


Jednak szczypta wiedzy się przydaje, zwłaszcza dlatego, aby uniknąć błędów w stylu - "mi się to nie podobuje" więc cała kreacja i komunikacja sprowadzana jest do tego co się podoba. Nie zawsze to jest tożsame z tym co skuteczne, a efekty działań nie są badane, bo marketer bez wiedzy nie wie, że się to powinno robić. No więc wszystkie wydatki jadą "na nosa" a jakby ktoś pytał to powtarza się powiedzenie o połowie wydatków na reklamę wydanych na marne. No i znane już zatrudnianie specjalisty ds. marketingu, gdy główne wymagania na etapie rekrutacji to dobra znajomość obsługi programów graficznych.

konto usunięte

Temat: wykształcenie kierunkowe

Paweł T.:
Jednak szczypta wiedzy się przydaje, zwłaszcza dlatego, aby uniknąć błędów w stylu - "mi się to nie podobuje" więc cała kreacja i komunikacja sprowadzana jest do tego co się podoba. Nie zawsze to jest tożsame z tym co skuteczne, a efekty działań nie są badane, bo marketer bez wiedzy nie wie, że się to powinno robić. No więc wszystkie wydatki jadą "na nosa" a jakby ktoś pytał to powtarza się powiedzenie o połowie wydatków na reklamę wydanych na marne. No i znane już zatrudnianie specjalisty ds. marketingu, gdy główne wymagania na etapie rekrutacji to dobra znajomość obsługi programów graficznych.


Zgadzam się całkowicie, że narzędzia są często nieodzowne, ale żeby coś wykreować (w sensie stworzyć jakieś nowum a nie zreinwentowaną kopię), a nie tylko wyczuć co ludzie lubią często potrzeba po prostu niezłego nosa, smykałki i świetnego czucia rynku. Ten element jest cechą niewielu, ale ludzi z tej grupki zawsze warto mieć pod ręką.

Temat: wykształcenie kierunkowe

Mateusz Aleksander G.:
Zgadzam się całkowicie, że narzędzia są często nieodzowne, ale żeby coś wykreować (w sensie stworzyć jakieś nowum a nie zreinwentowaną kopię), a nie tylko wyczuć co ludzie lubią często potrzeba po prostu niezłego nosa, smykałki i świetnego czucia rynku. Ten element jest cechą niewielu, ale ludzi z tej grupki zawsze warto mieć pod ręką.


A zeby wiedziec co ludzie lubia to nie nos potrzebny tylko badania, niestety w wielu firmach nie sa one prowadzone wcale albo lądują na polkach... albo wlasnie sie nosem podejmuje decyzje ;)

Paweł T.:Marketing to -- poza teorią -- sztuka komunikacji. Jeśli ktoś sobie z tym radzi, to pewnie sprawdzi się w marketingu (teorię można przecież nadrobić).

To wyjatkowo okrojone okreslenie marketingu. Jak ktos jest komunikatywny nie znaczy wcale ze bedzie dobrym marketingowcem, to wymaga umiejetnosci analizy, wyciagania wnioskow z badan i na ich podstawie podejmowanie wszelkich decyzji marketingowych, wyboru segmentow docelowych, sposobu dystrybucji, strategii cenowych, promocji itd.
Tak wiec nie robmy z marketingu tak banalnej sprawy :)

A wracajac do pierwszego pytania - mysle ze zalezy czym chcesz sie zajmowac, bez podstawowej wiedzy z tego zakresu raczej nikt nie przyjmie Cie za stanowisko "specjalisty ds. marketingu" czy dyrektora strategii... Ale moze potrafisz dobrze operować jezykiem i nadajesz sie na copywritera w agencji na przyklad.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: wykształcenie kierunkowe

Z życia wzięte:

Będąc siedmiolatkiem mama prowadzała mnie na basen. Chodziłem tam z grupą dzieci, które uczyły się pływać i miały pewne problemy ruchowe.
Któregoś razu zachorował drugi trener, który uczył grupę zdrowych i 'zaawansowanych' pływaków (też siedmio i ośmiolatków).
Nasz trener połączył obie grupy i powiwiedział, że zrobimy zawody.
Na to jeden z 'zaawansowanych' ważniaków powiedział, że nie mogą się z nami ścigać bo my nie mamy kart pływackich.
Na to trener zadał mu pytanie:
- "czy uważasz, że topiąc się przykleisz sobie kartę pływacką na plecy i wypłyniesz żywy na powierzchnię wody?"


... zawody wygraliśmy o długość basenu

Temat: wykształcenie kierunkowe

tu nie chodzi o karte plywacka tylko umiejetnosc plywania




...mialem nadzieje na sensowne kontrargumenty a nie przypowiesci
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: wykształcenie kierunkowe

Kamil R.:tu nie chodzi o karte plywacka tylko umiejetnosc plywania

...mialem nadzieje na sensowne kontrargumenty a nie przypowiesci


Kamilu
po prostu czytaj między wierszami...

Temat: wykształcenie kierunkowe

Chyba sam sobie odpowiedziałeś :) --> chodzi o umiejętność pływania
Kamil R.:tu nie chodzi o karte plywacka tylko umiejetnosc plywania




...mialem nadzieje na sensowne kontrargumenty a nie przypowiesci
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: wykształcenie kierunkowe

Większośc świetnych marketingowców, których znam (bliżej, dalej, osobiście, z opowieści) nie otarło się o marketingowe wykształcenie. Większość kiepskich ma studia z marketingu. Tak się złożyło. Ani to żadna reguła, ani nic, po prostu moje dziesięcioletnie doświadczenie w tej branży. W każdym zawodzie jest miejsce dla ludzi o niekierunkowym wykształceniu, choć wykształcenie się bardzo przydaje, zwłaszcza w pierwszym okresie po studiach.

konto usunięte

Temat: wykształcenie kierunkowe

Wykształcenie kierunkowe nie przeszkadza w pracy... pod warunkiem że się o nim nie przypomina zbyt często.
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: wykształcenie kierunkowe

Piotr M.:Większośc świetnych marketingowców.....


i w tym tkwi sedno sprawy ;)
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: wykształcenie kierunkowe

Krzysztof B.:Wykształcenie kierunkowe nie przeszkadza w pracy... pod warunkiem że się o nim nie przypomina zbyt często.

Nie przypomina sobie czy innym?

Temat: wykształcenie kierunkowe

umiejetnosc plywania - utopi sie ten kto nie wie jak sie ruszac [skoro juz takim jezykiem rozmawiami]

Ja znam genialnych marketingowcow zarowno po marketingu jak i innych studiach i zgadzam sie z tym ze w marketingu mozna pracowac nie skonczywszy kierunku. Ale nie zmiania to faktu ze trzeba znac teorie, i nie traktowac wiedzy teoretycznej jako cos niepotrzebnego.
W finansach tez moze pracowac np. biolog, tylko sie musi nauczyc, bo jakby sie nie starał nosem analizy nie zrobi.
__________________________________________________
"Większośc świetnych marketingowców, których znam (bliżej, dalej, osobiście, z opowieści) nie otarło się o marketingowe wykształcenie. Większość kiepskich ma studia z marketingu."
--------------------------------------------------------------------------------

Jest duzo szkół mających kierunki marketingowe, jest mało uczących marketingu. Poza tym trzeba to lubić.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: wykształcenie kierunkowe

Kamil R.:umiejetnosc plywania - utopi sie ten kto nie wie jak sie ruszac [skoro juz takim jezykiem rozmawiami]

No chyba w tym wypadku lekko się mylisz - poznanie nawet dokładne ruchów teoretycznie, w połowie wypadków, da efekt "trafiony zatopiony"
Piotr Michalak

Piotr Michalak 15 lat doświadczenia
w reklamie i
budowaniu wizerunku

Temat: wykształcenie kierunkowe

"Większośc świetnych marketingowców, których znam (bliżej, dalej, osobiście, z opowieści) nie otarło się o marketingowe wykształcenie. Większość kiepskich ma studia z marketingu."
--------------------------------------------------------------------------------

Jest duzo szkół mających kierunki marketingowe, jest mało uczących marketingu. Poza tym trzeba to lubić.

Prosze nie wyrywać zdań z kontekstu, gdy ten jest w wypowiedzi istotny. Tego zdaje sie uczą na dzienikarstwie, a nie marketingu;):)

Temat: wykształcenie kierunkowe

Ok, moze tamto porownanie nie bylo zbyt trafione [nota bene juz drugi temat w ktorym sie spieramy :) ], ale nadal obstaje przy tym ze wiedza teoretyczna z zakresu marketignu jest bardzo wazna, nie chodzi mi o to zeby marketingowiec obudzony w srodku nocy mogl wymienic wszystkie narzedzia promocji w porzadku alfabetycznym.
Nauka marketingu pozwala inaczej spojzec na pewne rzeczy, wyjasnia wiele zjawisk rynkowych, zachowań, uniknac glupich bledow...
Nie mowie ze trzeba miec wyksztalcenie kierunkowe do pracowania w marketingu, ale niewatpliwie osoba odpowiedzialna za marketing w firmie powinna dobrze znac zasady i narzedzia [czytaj: nie kierowac sie nosem] aby sie sprawdzac [nie wazne czy poznała je w szkole, na kursie czy podczas wielu lat pracy].
Jezeli zakladam firme produkująca produkt X, to nauczony na studiach wiem co powinienem w kolejnosci zrobic zeby ten produkt wprowadzic na rynek [doswiadczenie pozwala uwzglednic np. specyfike danego rynku]. Czy to wyjdzie to inna bajka, moze sie zdarzyc ze ten kierujacy sie intuicja odniesie wiekszy sukces przy wprowadzaniu Y, ale wtedy mowimy o szczesciu a nie dobrym marketingu.
I dlatego wlasnie firma pana Michalaka ma klientów - bo nie wszyscy wiedza co to jest ten marketing i z czym to sie je, pomimo ze tylu specjalistów dookola.

PS: Oczywiescie ten co wprowadzał nowy produkt dziesiatki razy za kolejnym razem ma duza szanse odniesc sukces, pytanie tylko czy za tym pierwszym nie czytał Kotlera ;)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: wykształcenie kierunkowe

Chcesz powiedziec że ważniejsza jest metodyka wprowadzania niż efekt? a może źle Cię zrozumiałem Kamilu? Jako potencjalny zlecający jestem zainteresowany EFEKTAMI i nie interesuje mnie czy wiedza to sprawiła czy "nos".
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: wykształcenie kierunkowe

Znów 'zmuszam' do myślenia - tym razem nie o pływaniu ;)

"Otrzymaliśmy kilka swoich najlepszych wyników, pozwalając szaleńcom biegać tam gdzie nawet aniołowie stąpać się bali." - Henry Ford
"Potrzeba nam pewnej ilości ludzi, którzy za nic w świecie nie uwierzą, że coś jest niemożliwe." - Henry Ford

"Zatrudniajcie dziwnych ludzi.” - Tom Peters
„Jedyną stałą rzeczą jaka jest w biznesie jest ciągła zmiana.” - Tom Peters

ZACHĘCAJ WIELU; POUCZAJ NIELICZNYCH.
"Jest jeszcze jeden sekret dowódcy. Mądry dowódca mówi podwładnym CO jest do zrobienia. Nigdy nie mówi JAK. Jeżeli dowódca tłumaczy, jak wykonać zadanie, to ogranicza inicjatywę podwładnych i bierze na siebie zbędną odpowiedzialność za efekt ich działań. O to, JAK należy wykonać zadanie, niech się martwią sami. To ich ból głowy. Jeżeli dowódca nie przedstawi sposobu wykonania zadania, wtedy w razie fiaska zawsze będzie górą: to prawda wydałem taki rozkaz, ale należało się do tego zabrać z głową" - Wiktor Suworow oficer wywiadu



Wyślij zaproszenie do