konto usunięte

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Marcin Deręgowski:
Fajnie, a liczyliście koszty kampanii w social mediach v.s. tradycyjne?

próbujemy i wyszło mi, że bywa to bardzo efektywne

a odnosząc się do pewnej wypowiedzi p.Deręgowskiego,
kampanie w SM to nie klepanie postów na forach

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Mirek Połyniak:
a odnosząc się do pewnej wypowiedzi p.Deręgowskiego,
kampanie w SM to nie klepanie postów na forach

Ja nie widzę takiej wypowiedzi w TYM wątku? Po co panie Marku taka zabawa z próbą deprecjacji mojej wiedzy w tym temacie? Zadałem proste, podstawowe pytanie - nie dostałem na nie konkretnej odpowiedzi. przypadki, które znam zazwyczaj generowały kilkukrotnie droższych użytkowników niż inne metody a jedyną odpowiedzią specjalistów były ogólniki typu: na pewno zyskał wizerunek marki, ci użytkownicy byli "lepsi" i zaangażowani inne pierdoły (niestety bez pokrycia).

To, że od czasu do czasu ktoś z 10 milionowego budżetu wykroi kilkaset tysięcy na SM nie oznacza jeszcze że jest to efektywne. Oczywiście trzeba próbować - być może w tym temacie da się zrobić coś dużego i regularnego (na razie są w większości przypadki nie zaplanowane działania).

Dla mnie zdrowym głosem rozsądku jest pomysł skupienia się na naszej-klasie - co z tego, że niemodna wśród geeków? "rzucając" się w PL na facebooka, Twider'a, Blipa, czy Flakera skazujemy się na tą samą i na razie zbyt wąską grupę docelową by promować w niej coś więcej niż nowe zabawki dla tej grupy.Marcin Deręgowski edytował(a) ten post dnia 17.03.10 o godzinie 20:15

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

@ Marcin Deręgowski:
odnoszę się do niusa na interaktywnie.com - niestety linka nie jestem w stanie podać, bo został usunięty - więc cytat był z pamięci, a wypowiedź dot. klepania postów na forach właśnie/niestety

co do NK - dlaczego nie, pod warunkiem, że nie reklama odsłonowa, bo to nie działa - oczywiście z wyjątkiem dodatniego cash flow dla NK

jak pozwoliłem sobie kiedyś zauważyć działania w SM to marketing, a nie reklama - a w PL bardzo często się stawia znak równości
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2010/01/06/marketin...
Bartek Brzoskowski

Bartek Brzoskowski Account Director

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Widzę, że rozmowa jakoś wygasła, ale i tak podaję link do opisywanych przeze mnie case'ów i anty case'ów dotyczących social media: http://www.brzoskowski.pl/category/case/

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Początkowo przeoczyłem ten temat, więc podpinam się;)

Powoli rozkręcam mały sklepik z ciekawym gadżetem, jakim jest Neocube. Równocześnie ruszył 'marketingowy' profil, a dokładnie strona fanów na Facebook'u - http://www.facebook.com/pages/KulkiMagnetycznepl/33528...

Będę wdzięczny za wszelkie opinie, porady i wrażenia;).

PS. Profil został opublikowany w dniu dzisiejszym i nie jest jeszcze promowany reklamami.

Pozdrawiam

EDITED.

Wkradł się błąd;)Piotr K. edytował(a) ten post dnia 06.04.10 o godzinie 20:41
Dominik Szewior

Dominik Szewior decolights.pl

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Piotr K.:
http://facebook.com/pages/KulkiMagnetycznepl/33528

"The page you requested was not found.

You may have clicked an expired link or mistyped the address. Some web addresses are case sensitive."
Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Hm, a jakieś przykłady kampanii społecznych w social media?

Kumpel z przeszłości już się przewinął zresztą startuje w naszym konkursie na kampanię społeczną roku 2009. Pamiętam też, że Ministerstwo Środowiska zrobiło event w Second Lifie przy okazji konferencji COP14. Ale jakieś bardziej spektakularne przykłady? Pytam bardziej o te które już znacie-pamiętacie, a nie te które można znaleźć. Podane przykłady bezwstydnie wykorzystam w ogólnodostępnym tekście, ale obiecuję wymienić autorów wskazówek :-)

konto usunięte

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Marcin I.:
Hm, a jakieś przykłady kampanii społecznych w social media?

Kumpel z przeszłości już się przewinął zresztą startuje w naszym konkursie na kampanię społeczną roku 2009. Pamiętam też, że Ministerstwo Środowiska zrobiło event w Second Lifie przy okazji konferencji COP14. Ale jakieś bardziej spektakularne przykłady? Pytam bardziej o te które już znacie-pamiętacie, a nie te które można znaleźć. Podane przykłady bezwstydnie wykorzystam w ogólnodostępnym tekście, ale obiecuję wymienić autorów wskazówek :-)
A tak z ciekawości, to ile osób przyszło na Event w SL? Z tego co wiem, to liczba użytkowników w Polsce jest bardzo mała.
Marcin I.

Marcin I. Koordynator
projektów

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Krótko:
2000 osób (ale to nie tylko polscy userzy)

Zwięźle:
"Klimatyczna wsypa w wirtualnym świecie Second Life - tylko w grudniu 2008 r. odwiedziło ją ponad 2000 gości. Do tej pory tylko wirtualny szczyt w Davos mógł pochwalić się zbliżoną liczbą gości. Zazwyczaj w wydarzeniach w Second Life bierze udział od kilkudziesięciu do kilkuset osób."

Długo:
http://www.kampaniespoleczne.pl/kk_kampanie.php?kk_id=83
Piotr Wójcicki

Piotr Wójcicki Business Development
Manager

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Case z naszego agencyjnego podwórka

http://www.facebook.com/domowka

Akcja dla Sprite wsparta kampanią ATL w muzycznych stacjach
Jakub Król

Jakub Król chief marketing
officer

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Dominik Szewior:
Target, który mnie interesuje panoszy się głównie na nk.


Sprzedajesz kosmetyki na solarium, fluid, samoopalacze, aparaty cyfrowe, czy może lustra łazienkowe? :)Ireneusz Rejent edytował(a) ten post dnia 10.06.10 o godzinie 18:47

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Może odgrzewam trochę, ale Case Study znajdziecie również tutaj: http://spolecznosci.pl/dzial_reklamy.html
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

na topie ten temat jest dzisiaj

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/marketing,raport...

edit: przepraszam za wklejenie tego dwa razyKamil Obrok edytował(a) ten post dnia 29.11.10 o godzinie 23:19
Kamil Obrok

Kamil Obrok Event n Marketing

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

na topie ten temat jest dzisiaj

http://wiadomosci.mediarun.pl/artykul/marketing,raport...

po artykułem kilka ciekawostek

http://dl.dropbox.com/u/23514/Social%20Media%20Brand%2...

nasza klasa przypadkiem nie jest na sprzedaż ?Kamil Obrok edytował(a) ten post dnia 29.11.10 o godzinie 23:21
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

..:

Z góry przepraszam, że skoncentruję się na samym FB, ale o tym akurat jest obecnie najgłośniej.

Na początek kilka ciekawostek:

”…Facebook zajął dziesiąte miejsce wśród serwisów społecznościowych w rankingu serwisów tematycznych badania Megapanel PBI/Gemius za październik 2010r….” z mediamikser.pl

Fajnie, ale to jest sukces facebooka, a tematem miał być sukces kampanii marek, które sie tam reklamują...


”…Jednym z przykładów zwieńczonej sukcesem promocji na Facebooku jest kampania marki Victoria's Secret PINK, której profil w popularnej społecznościówce zgromadził ponad pół miliona fanów…” za interaktywnie.com

I co dalej z tymi fanami? Fani klikaja spontanicznie to, co im sie podoba, a akurat VS ma ładne obrazki. Ale co dalej? Wzrosła świadomość marki przez to na przykład? Jakies deklaracje zakupu? Lojalność?


”…Średni przyrost w 2009 roku wyniósł około 550 tys. rejestracji dziennie na facebook.com…” za technowinki.onet.pl

I co z tego wynika??????


Do najwiekszych Polskich kampanii na FB można zaliczyć:

- Coca Cola Happiness
- HP IPG Ink Supplies CC Promo
- Unilever, Kasia, Walentynki
- Play - Prepaid
- POLSKA TELEFONIA CYFROWA - HEYAH
- Coca Cola - Zero Gravity
- PKO - Kredyt Mieszkaniowy
- Knorr - Fix
- Neckermann - kurs na tanie wakacje

A jakie to przyniosło skutki? Kto je zmierzył? Dlaczego warto przenosić budźety do FB? Jakies porównanie skuteczności/efektywności?
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

”…Jednym z przykładów zwieńczonej sukcesem promocji na Facebooku jest kampania marki Victoria's Secret PINK, której profil w popularnej społecznościówce zgromadził ponad pół miliona fanów…” za interaktywnie.com

I co dalej z tymi fanami? Fani klikaja spontanicznie to, co im sie podoba, a akurat VS ma ładne obrazki. Ale co dalej? Wzrosła świadomość marki przez to na przykład? Jakies deklaracje zakupu? Lojalność?
Nie spodziewałem się ale przyznaję Ci Jarek w 200% rację :)
Dodam od siebie, że VS to baaaardzo znana marka, wśród zainteresowanych i znacznie ważniejszym nośnikiem jaki promował tę linię był doroczny pokaz mody, podczas którego zadebiutowała.
- Coca Cola Happiness
- HP IPG Ink Supplies CC Promo
- Unilever, Kasia, Walentynki
- Play - Prepaid
- POLSKA TELEFONIA CYFROWA - HEYAH
- Coca Cola - Zero Gravity
- PKO - Kredyt Mieszkaniowy
- Knorr - Fix
- Neckermann - kurs na tanie wakacje

A jakie to przyniosło skutki? Kto je zmierzył? Dlaczego warto przenosić budźety do FB? Jakies porównanie skuteczności/efektywności?
Dokładnie tak. Znaczy oczywiście, warto korzystać z fejsbuka jako z narzędzia wspierającego kampanię ale bez popadania w skrajność i traktowania go jako jakiegoś klucza.
Patryk Rykała

Patryk Rykała copywriter, Słowa
trafiają w cel

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

To?

http://www.facebook.com/vspink#!/vspink?v=wall

Niebywały sukces na poziomie globalnym.
Siedem baniek klikoluda! Łaaaałówka.

Kampania na fejsbuku daje możliwość komunkacji z marką, z jej atrybutami, z jej wizerunkami, maskami, promocjami - jak nigdy wcześniej. Czy paczka ciastek mówi do ciebie z półki sklepowej?
A na FB może.
O przenoszeniu budżetów do FB raczej mowy nie ma i nie będzie. Raczej powiększenie budżetu o kampanię FB [chyba, że firmy dadzą się nabierać na starannie rozbudzane przez agencje apetyty]. Jak każda platforma społecznościowa, w wyniku ewolucji zostanie zastąpiona inną. Tam, gdzie będzie można puszczać interaktywne filmy [bez linkowania na yt] - tam właśnie można poszerzyć interakcję, a tylko o interakcję tu chodzi i to jest główny atut narzędzia.
Tu właśnie można zasadzić dąb z konstatacją: To wlaśnie panel do prawdziwej komunikacji z konsumentami.
Tu konsument może ci powiedzieć, co jest nie tak, gdzie jest problem, tu możesz zapytać co zmienić, ulepszyć, dopieścić, co więcej konsument oczekuje od twojego produktu. I masę innych odpowiedzi możesz uzyskać.
Szybko jednakże dochodzimy do potężnych patologii, polegajacych na kopiowaniu schematów interakcji: konkursiki, autoerotyzm produktowy, pr-owy schemat frazeologiczny [sztywnota, a więc język nie zmiękczony, nieprawdziwy]. Poza tym gigatony bzdetnych obecności, których źródłem jest imperatyw "bo inni mają, bo to moda, a więc nie mieć konta szkoda".
Tak dla niebanalnych kreacji - głównie charakterów - jak Mały Głód.
Nie dla śmieciotwórców, wydmuszek komunikujących swoją obecność, nierelacyjnych manekinów.
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

panel do prawdziwej komunikacji z konsumentami.
Tu konsument może ci powiedzieć, co jest nie tak, gdzie jest problem, tu możesz zapytać co zmienić, ulepszyć, dopieścić, co więcej konsument oczekuje od twojego produktu. I masę innych odpowiedzi możesz uzyskać.
W zasadzie masz rację Patryk w tym co napisałeś w całym poście i w tej części, którą zacytowałem. Z tym tylko, że coraz częściej następuje takie fałszowanie dobrej idei. Pompowanie ilości userów, zwiększanie grona "znajomych" do ilości, w której większość ma w nosie produkt i markę sprawia, że odpowiedź często jest niewiarygodna, niepełna.

To trochę jakbyś miał zrobić ankietę ale nie było chętnych. Więc na siłę zmuszałbyś napotkanych ludzi aby cokolwiek odpowiedzieli, proponował im łapówkę - byle tylko mieć 100 respondentów. I później masz wynik sondy z rozdmuchanej sztucznie grupy badawczej.

Temat: Wykorzystanie social media w marketingu

Ciekawa koncepcja wykorzystania social media w marketingu:
http://buylife.org/
http://www.youtube.com/user/KCADigitalDeath?feature#p/a

Następna dyskusja:

Social Media w Chinach




Wyślij zaproszenie do