Temat: Wykorzystanie social media w marketingu
Social Media to m. in.:
- Serwisy społecznościowe: grono.net, facebook.com, hi5.com, nasza-klasa.pl,
- Serwisy do dzielenia się zdjęciami/ filmami: youtube.com, flickr.com,
- Serwisy gromadzące treści: wykop.pl, twitter.com,
- Blogi, mikroblogi,
- Fora,
- Czaty.
Społeczności, a cały internet... (w Polsce)
- 81% użytkowników Internetu jest w witrynach społecznościowych.
- 70% użytkowników skupia 5 głównych witryn społecznościowych.
Z góry przepraszam, że skoncentruję się na samym FB, ale o tym akurat jest obecnie najgłośniej.
Na początek kilka ciekawostek:
”…Facebook zajął dziesiąte miejsce wśród serwisów społecznościowych w rankingu serwisów tematycznych badania Megapanel PBI/Gemius za październik 2010r….” z mediamikser.pl
”…Jednym z przykładów zwieńczonej sukcesem promocji na Facebooku jest kampania marki Victoria's Secret PINK, której profil w popularnej społecznościówce zgromadził ponad pół miliona fanów…” za interaktywnie.com
”…W serwisie społecznościowym Facebook znalazły się prywatne zdjęcia Johna Sawersa, kandydata na szefa brytyjskiej agencji wywiadowczej MI6. Za skandal odpowiedzialna jest jego żona.…” za idg.pl
”…Średni przyrost w 2009 roku wyniósł około 550 tys. rejestracji dziennie na facebook.com…” za technowinki.onet.pl
Do najwiekszych Polskich kampanii na FB można zaliczyć:
- Coca Cola Happiness
- HP IPG Ink Supplies CC Promo
- Unilever, Kasia, Walentynki
- Play - Prepaid
- POLSKA TELEFONIA CYFROWA - HEYAH
- Coca Cola - Zero Gravity
- PKO - Kredyt Mieszkaniowy
- Knorr - Fix
- Neckermann - kurs na tanie wakacje
Krótki filmik (zresztą pokazywałem go w innym temacie):
http://www.youtube.com/watch?v=sIFYPQjYhv8&feature=pla...
Troszkę danych:
Ostatnie badanie Megapanel pokazuje, iż w październiku Facebook odwiedziło ponad 2,4 miliony użytkowników z Polski (Megapanel PBI/Gemius, 2009.10). Wynik ten umożliwił mu awans do czołówki polskich społeczności. Facebook to także najszybciej rosnąca platforma społecznościowa w Polsce – liczba jej polskich użytkowników wzrosła trzykrotnie na przestrzeni 2009 r., dzięki czemu Facebook wyprzedził pod względem oglądalności takie serwisy jak Grono.net czy Fotka.pl.