Temat: Womm jako model biznesowy serwisu społecznościowego?

Witam,

Zastanawiam się czy womm w prawdziwej postaci czyli np. seeding, angażowanie wyznawców marki itp. może być modelem biznesowym dla serwisu społecznościowego? Co o tym myślicie?
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Womm jako model biznesowy serwisu społecznościowego?

Wyznawca marki już mi się źle kojarzy ... Inna sprawa, ze serwisów społecznościowych jest za dużo, nie jestem przekonana, że to zadziała. Po prostu ludzie nie lubią siedzieć na wielu społecznościówkach i raczej ograniczają się do tych najpopularniejszych. Wystarczy, że ktoś ma FB, NK i GL. Marketingiem szeptanym raczej nie przeciągniesz go na swoją stronę, żeby zalogował się i zachwalał następny portal.

Temat: Womm jako model biznesowy serwisu społecznościowego?

Nie do końca o to chodziło. Nie chcę przyciągać użytkowników marketingiem szeptanym. Chodzi o organizowanie kampanii womm dla zewnętrznych firm wykorzystując do tego serwis społecznościowy.

Załóżmy, że wiem jak pozyskiwać użytkowników.. albo, żeby nie powodować dyskusji nie na temat, załóżmy, że mam już użytkowników. Czy wtedy da się organizować w ramach serwisu kampanie womm dla różnych firm tak, aby na tym zarobić? Czyli czy da się jakby przenieść naturalne międzyludzkie rekomendacje do internetu?
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Womm jako model biznesowy serwisu społecznościowego?

Rekomendacje w Internecie to wielki problem. Wiele firm zatrudnia klakierów, którzy wszędzie wypisują (wyglądające na wiarygodne) pozytywne opinie o produkcie. Nie uważam tego za dobre rozwiązanie, bo podszyć może się każdy i jak wtedy wygląda wiarygodność produktu?

Temat: Womm jako model biznesowy serwisu społecznościowego?

A jeśli w serwisie nie jest się anonimowym? Zresztą jak w większości społecznościówek ludzie nie są anonimowi i rozmawiają, wymieniają się informacjami głównie ze swoimi znajomymi realnymi i wirtualnymi.
O to właśnie chodzi- marketing szemrany i anonimowe opinie zerowej wiarygodności. Z prawdziwym womm nie ma to nic wspólnego, chociaż widzę na forach że większość osób utożsamia te dwie rzeczy. Womm ma być przede wszystkim obiektywny i wiarygodny.
Użycie do kampanii womm serwisu gdzie nie jest się anonimowym eliminuje problem wiarygodności.
Może dołączy się ktoś i wypowie, kto organizował kampanie womm? Czy wykorzystanie serwisu społecznościowego do tego celu może być skuteczne?
Agnieszka G.

Agnieszka G. Płyń za rekinem –
trafisz do ludzi
[Lec]

Temat: Womm jako model biznesowy serwisu społecznościowego?

Nadal nie rozumiesz, że nawet na takiej społecznościówce możesz zarejestrować się jako Grzegorz Nowakowski, choć w rzeczywistości nazywasz się Andrzej J.

Opinia nadal będzie niewiarygodna.

Definicja WOMM,

https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_szeptany

teraz przyłóż to do społecznościowych portali i sam zobaczysz, że to nie ma większego sensu.
Ale to tylko moja, prywatna opinia.

Temat: Womm jako model biznesowy serwisu społecznościowego?

Serwis społecznościowy z założenia ma ułatwiać kontakt między znajomymi.
Po co miałbym się rejestrować pod nie prawdziwym imieniem i nazwiskiem? Chodzi o kontakt ze znajomymi bliższymi i dalszymi, i wymienianie się z nimi opiniami. Wtedy każdy widzi kim jestem i na ile jestem dla niego wiarygodny.
Jaką wiarygodność i dla kogo będzie miała opinia Grzegorza Nowakowskiego skoro nie ma żadnych znajomych? I kto w ogóle ją przeczyta?
W serwisie społecznościowym nasze opinie trafiają do naszych znajomych, oni są odbiorcami i oni określają na ile jesteśmy dla nich wiarygodni. I odwrotnie opinie naszych znajomych trafiają na naszą "tablicę" i my widzimy kto o czym pisze i na ile jest dla nas wiarygodny.
Właśnie użycie społecznościówki miałoby wykluczyć pseudo marketing szeptany czyli zachwalanie produktów i usług przez anonimowych użytkowników.



Wyślij zaproszenie do