Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Wolni Zawodowcy

Jak oceniacie nową kampanię VB Direct?

Niby wykorzystuje oklepany motyw nagłego zwrotu w historii, ale do mnie trafia, muszę przyznać (jako freelance'a). Subtelne copy, scenariusz, dobre zdjęcia, smaczki w szczegółach. Naprawdę very, very... Spot z lekarzem budzi delikatne skojarzenia z pamiętną serią reklamówek dla BMW...

http://www.youtube.com/watch?v=ZHz31mg_HA4
http://www.youtube.com/watch?v=M9-9FqSozKI
http://www.youtube.com/watch?v=Dbiy3aYj8_gSeweryn J. edytował(a) ten post dnia 04.02.09 o godzinie 09:53
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wolni Zawodowcy

No dobrze, po kolei. Zacznijmy od pozytywów. Świetna realizacja. Zdjęcia, reżyseria, casting - na najwyzszym poziomie.

I koniec pochwał...

Te trzy odsłony sa niespójne - każda z nich zawiera emocje trochę "innego typu" - jedna humor, druga jakis dramat. Klimat emocjonalny jest rozchwiany.

Sens tych historii jest tez watpliwy. Mam problem z głównym komunikatem i korzyścią...
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Wolni Zawodowcy

Jarosław Koć:
Te trzy odsłony sa niespójne - każda z nich zawiera emocje trochę "innego typu" - jedna humor, druga jakis dramat. Klimat
emocjonalny jest rozchwiany.

No i dobrze, tak jak w życiu, czy wszystko musi być na jedno kopyto?
Pokazane są różne oblicza pracy, pointa jest jedna.
Sens tych historii jest tez watpliwy. Mam problem z głównym komunikatem i korzyścią...

Dla wolnych zawodowców. Myślę, że czytelniej już nie można. Rozumiem, że brakuje 8,75%? :)
Kasia Sielska

Kasia Sielska Student, Szkoła
Główna Handlowa w
Warszawie

Temat: Wolni Zawodowcy

Hm, skoro reklamy sa 3, trudno, zeby we wszystkich wykorzystali ten sam motyw. Tak jak jest, jest ciekawiej. A co do info dotyczacych oprocentowania, lokat itd., to juz bylo wszystko i to nie przypadek, ze ze wszystkich reklam to reklamy bankow wzbudzaja najmniej zaufania. Dobrze, ze jakis bank zdecydowal sie odejsc od schematu.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wolni Zawodowcy

Moi drodzy, nie chodzi o to, żeby motyw był ten sam, tylko o to, że kazda z odsłon powinna komunikowac tę sama rzecz w podobnej formie i klimacie.

I nie wyłgacie się tak łatwo z określenia korzyści i komunikatu (obietnicy) jaka niesie ta kampania. "Dla wolnych zawodowców" to hasło jest. A co za nim stoi? Kto będzie ich klientem? Dlaczego ma do nich przyjść?

A teraz wyobraźcie sobie, ze zmieniamy logo na końcu filmu na inne. Na przykład na jakiegos operatora komórkowego albo producenta komputerów?

Wszystko dalej gra. Czyli - cos jest nie tak

konto usunięte

Temat: Wolni Zawodowcy

zgadzam sie, pomijajac fakt, ze reklama zrealizowana bardzo fajnie to niestety nie widze tu jasnego, a nawet w miare jasnego komunikatu do klienta. Co oni tak na prawde reklamuja?
Sorry ale moze mam za male IQ i na mnie ta reklama zadnego wrazenia nie robi.
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Wolni Zawodowcy

Hmm, tak jak za niejedną reklama telekomu można wstawić fundusz emerytalny albo coca-colę. Czy linie lotnicze. Tylko co to udowadnia?

Do mnie reklama trafiła i zaznaczę, jak rzadko, sam się nawet zdziwiłem, dlaczego niby? Może dlatego, że ostatnio czuje się podobnie jak ludzie przedstawieni w spotach. Praca, pasja, wolność... jakoś ostatnio mi towarzyszą. Cóż, trafiło na podatny grunt :) Mam już konto na firmę, ale z ciekawości wlazłem na stronę VW by zobaczyć co tam mają. I widzę, że są tańsi. Czy zmienię? Może...

Myślę, że tło tych spotów jest o wiele szersze i wynika ze zmian na rynku pracy w PL. Coraz więcej jest pasjonatów, pracujących na własny rachunek, wolnych od ram etatowych, zmieniających zainteresowania, bez zawodu na całe życie, mających swoje małe biznesy. I dla nich też w pewnym momencie stanie się ważne: a jak emeryturka? a ja ubezpieczenie?

Zakładam, że to do nich jest ta reklama. A nie do Kowalskiego od bankozaura co ma procenty w oczach. VW stawia na dość wąską grupę klientów, pewnie nie ma ambicji być drugim PKO...
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Wolni Zawodowcy

Jarosław Koć:
Moi drodzy, nie chodzi o to, żeby motyw był ten sam, tylko o to, że kazda z odsłon powinna komunikowac tę sama rzecz w podobnej formie i klimacie.
Jarek, ale forma jest ta sama, miniatura filmowa bodajże 30 sek
Klimat dzięki środkom wyrazu jak operowanie światłem i kolorem oraz sposobem opowiadania, też jest podobny.
I to koniec, że nawiąże do klimatu Twojej wypowiedzi (dobrotliwie), listy niezgodności.

Przypadek (ciekawe co Freud na to ;D) sprawił, że te reklamówki uszeregowane są od najlepszej, do najsłabszej, jak chce Jarek, najsłabiej opowiedzianej. Zbyt duży przeskok pomiędzy piaskami a salą operacyjną, co innego, gdyby była ona wśród tych samych piasków, a tak, to co tam jest opowiedziane, to są tylko moje domysły i jakiś 3 sek marny podpis, ledwie widoczny.
A bank mówiący otwarcie - nie inwestuj w nieruchomości, to... strzela sobie w stopę? Żeby nie wiem, jak to było śmieszne, chyba jest nie na miejscu w kontekście :)
Tak, że o ile trudno mi się zgodzić z Tobą Jarku, że cała seria reklamówek w danej kampanii musi zachować jedność czasu i przestrzeni (kwestia jakości wyobraźni, by uzyskać nośny efekt z jej braku), o tyle... cholera, tu masz rację, jedność ta by pomogła.
To była lista zgodności z Jarkiem.
Kasia Sielska

Kasia Sielska Student, Szkoła
Główna Handlowa w
Warszawie

Temat: Wolni Zawodowcy

Ale gdyby wszystkie reklamy szły według tego samego schematu, ludzie jeszcze szybciej przełączaliby na inny kanał. Ta reklama, moim zdaniem, zaskakuje, przyciąga uwagę. I tak, działa na wyobraźnię, a to nie każdy ją posiada w takim samym stopniu, to już inna kwestia ;)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Wolni Zawodowcy

Kasia Sielska:
Ale gdyby wszystkie reklamy szły według tego samego schematu, ludzie jeszcze szybciej przełączaliby na inny kanał.
Zakładając, że poszłyby jednym ciągiem po kolei, to masz rację, ale wątpię, czy ktoś widział takie założenie transmisyjne, nie licząc oczywiście słabo pulsujących ;) telewizji, które mają problem z zaistnieniem oraz pasm nocnych powtórek.
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Wolni Zawodowcy

marek mareksy szewczyk:
Zbyt duży przeskok pomiędzy piaskami a salą operacyjną, co innego, gdyby była ona wśród tych samych piasków, a tak, to co tam jest opowiedziane, to są tylko moje domysły i jakiś 3 sek marny podpis, ledwie widoczny.

Marek, czy rzeczywiście? Historia jest o lekarzu, który jako wolontariusz przemyca morfinę, a na co dzień pracuje w szpitalu. Może i moje domysły, ale mi się podobają. Chodzi o pokazanie różnorodności w człowieku...
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Wolni Zawodowcy

Seweryn J.:
marek mareksy szewczyk:
Zbyt duży przeskok pomiędzy piaskami a salą operacyjną, co innego, gdyby była ona wśród tych samych piasków, a tak, to co tam jest opowiedziane, to są tylko moje domysły i jakiś 3 sek marny podpis, ledwie widoczny.

Marek, czy rzeczywiście? Historia jest o lekarzu, który jako wolontariusz przemyca morfinę, a na co dzień pracuje w szpitalu. Może i moje domysły, ale mi się podobają. Chodzi o pokazanie różnorodności w człowieku...

Chyba źle zacytowałeś, albo pytasz mnie o coś innego ;)?
Dobra, domyślam się, więc odpowiadam: ale to są tylko moje domysły, w pierwszym są też moje domysły, ale poparte obrazem i dźwiękiem - widzę np. urocze wypełnianie ankiety "TEST..."
Uważasz, że hasło "morfina" w kontekście afgańskiej granicy to taki sam treściowo komunikat, jak ten "test" w kontekście testowania przedmiotów? Nie siedzę w głowie Jarka, ale chyba to miał na myśli? Jarek?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wolni Zawodowcy

Ja chyba siedzę w swojej głowie ale to nie znaczy, że muszę mieć rację.

Myślę, że wielu z Was te spoty porwały swoim klimatem, zdjęciami, realizacją, i formą wizualną, których nie uświadczysz w PL (szczególnie zachwyca mnie twarz dziewczyny odbita w szybie podczas wybuchu).

Zgoda. Ale za formą musi iśc treść. Pierwszy film jest trochę komiczny. OK. Ale drugi to juz przewrotność - kobieta w typowo męskiej roli. Z kolei trzeci to jakas publicystyka - szlachetny chirurg-bohater, chociaz... jak ja słyszę o lekarzu, który przemyca morfinę, to mam skojarzenia raczej złe. Ale to mój problem może...

Jaka idea łączy to wszystko w jedna kupę? (Chirurg to zresztą nie jest wolny zawód. Podobnie jak kontroler jakości). Jesteśmy dla klientów - jakich? A bank daje nam - co?

Opisanie w ciekawy sposób targetu to jeden z najprostszych sposobów realizacji kampanii (nie twierdzę, że zły czy nieskuteczny). Ale to trzeba zrobić z jakimś pomysłem, ideą przewodnia. Co łączy tych troje bohaterów?
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wolni Zawodowcy

Kasia Sielska:
Ale gdyby wszystkie reklamy szły według tego samego schematu, ludzie jeszcze szybciej przełączaliby na inny kanał. Ta reklama, moim zdaniem, zaskakuje, przyciąga uwagę. I tak, działa na wyobraźnię, a to nie każdy ją posiada w takim samym stopniu, to już inna kwestia ;)

Opowiedz więc proszę, co ona ci komunikuje.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wolni Zawodowcy

Seweryn J.:
Hmm, tak jak za niejedną reklama telekomu można wstawić fundusz emerytalny albo coca-colę. Czy linie lotnicze. Tylko co to udowadnia?

Ale w bardzo wiele nie można. na przykład dlatego, ze kampania wyraza jakąś ideę konkretną, charakterystyczna dla marki. a udowadnia to to, że może mamy do czynienia z ciekawymi filmikami opatrzonymi logo, a nie z kampanią reklamową. to pierwsze zrobic bardzo łatwo. To drugie juz nie.

Myślę, że tło tych spotów jest o wiele szersze i wynika ze zmian na rynku pracy w PL. Coraz więcej jest pasjonatów, pracujących na własny rachunek, wolnych od ram etatowych, zmieniających zainteresowania, bez zawodu na całe życie,

Szyjesz, kolego, szyjesz. Chirurg bez zawodu na całe życie??? No widzisz - w jednym filmie są te wartości, o których mówisz, w drugim inne. O to własnie mi chodzi.
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Wolni Zawodowcy

Jarosław Koć:
Jaka idea łączy to wszystko w jedna kupę? (Chirurg to zresztą nie jest wolny zawód. Podobnie jak kontroler jakości). Jesteśmy dla klientów - jakich? A bank daje nam - co?

To nie jest kampania dla ludzi wykonujących wolny zawód, tylko dla "wolnych zawodowców" (freelancerów w pierwszej kolejności ale i etatowców). Wolni zawodowcy: nie boją się odważnych, śmiałych wyzwań, są nieszablonowi (jak te reklamy), wybierają zawody, które lubią, wbrew naciskom (kobieta w męskiej roli, lekarz w prawniczej rodzinie) jednocześnie w swojej pracy są odpowiedzialni za innych, co ma komunikować, że nie są to odrealnieni poszukiwacze adrenalinki, ale osoby godne zaufania. Jak dla banku super mieszanka - dla niepokornych ludzi sukcesu, ale mocno stąpających po ziemi. Kampania typowo wizerunkowa, podoba mi się. Bardzo.

EDIT: Ha! Weszłam z ciekawości na stronę banku i wygląda, jakbym spisała ze strony, ale zapewniam, że sama to co powyżej wymyśliłam. To co wyczytałam na stronie jest tu:

Dlaczego "Dla wolnych zawodowców"?

Jesteśmy bankiem w 100% internetowym, nasz komunikat kierujemy do osób korzystających z usług finansowych wyłącznie poprzez internet i telefon. Wolni zawodowcy, nie mają czasu na stanie w kolejce do okienka bankowego. Wszystkie transakcje, czy to firmowe czy osobiste, załatwiają od ręki przez internet z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.

Nasza kampania pokazuje osoby samodzielne, podejmujące śmiałe decyzje i mające własny pomysł na życie. Wolnych zawodowców nie trzeba prowadzić za rękę - sami decydują, czego chcą i co jest dla nich korzystne. To ludzie konkretni. Są zdolni i wierzą we własne siły - jedni pracują dla innych, drudzy otwierają własne firmy. Wszystkim natomiast praca daje satysfakcję i poczucie niezależności. Volkswagen Bank direct chce być ich partnerem oferując im wsparcie w postaci bezpiecznego i zawsze dostępnego serwisu transakcyjnego, korzystnie oprocentowanych produktów finansowych i przedstawionej w przejrzysty sposób oferty.

Spoty wideo w ramach kampanii można będzie obejrzeć w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych. Wraz ze startem kampanii zostanie uruchomiona strona internetowa http://www.dlawolnychzawodowcow.pl/. Więcej informacji o kampanii znajdzie się od 2 lutego br. na http://www.dlawolnychzawodowcow.pl/.Alina Patrycja K. edytował(a) ten post dnia 04.02.09 o godzinie 14:49

konto usunięte

Temat: Wolni Zawodowcy

no ale z obrandowaniem GL'a to przesadzili ;-)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Wolni Zawodowcy

Alina Patrycja K.:
Umoczyłaś w tej sprawie rąbek swej czerwonej sukni? ;)
Strasznie dużo wiesz i to na pewno jest przypadek, bo wszyscy tu jesteśmy tylko z miłości do oratorstwa ;)
A tak serio, padło pytanie.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Wolni Zawodowcy

Błażej J.:
no ale z obrandowaniem GL'a to przesadzili ;-)
Jesteśmy widocznie w różnych grupach docelowych ;) - dopiero teraz to zobaczyłem. Masz rację.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wolni Zawodowcy

Alina Patrycja K.:

To nie jest kampania dla ludzi wykonujących wolny zawód, tylko dla "wolnych zawodowców" (freelancerów w pierwszej kolejności ale i etatowców). Wolni zawodowcy: nie boją się odważnych, śmiałych wyzwań, są nieszablonowi (jak te reklamy), wybierają zawody, które lubią, wbrew naciskom (kobieta w męskiej roli, lekarz w prawniczej rodzinie)

To teraz się będę czepiał, przyznaję. Ale mam dziś czepialski humor. Lekarz jako przykład nonkonformizmu w wyborze zawodu???? Hahahahahahahahahahahahahahahahahah! Lekarz, prawnik, inzynier - te zawody od zawsze sa na szczycie pragnień rodziców wobec dzieci. takie spokojne, mieszczańskie profesje które daja kasę i prestiż. Gdyby gość chciał zostać opiekunem surykatek w Somalii - i dlatego rzucił medycynę - a to co innego!

nie są to
odrealnieni poszukiwacze adrenalinki,

Nie, zupełnie. Przemyt nie jest poszukiwaniem adrenalinki.
Jak dla banku super mieszanka - dla niepokornych ludzi sukcesu, ale mocno stąpających po ziemi. Kampania typowo wizerunkowa, podoba mi się. Bardzo.

niepokorni ludzie sukcesu? Ojej, ależ to zalatuje tandeta. Albo niepokorny albo sukcesu. Jak np. mężczyźnie odbija druga młodośc po pięćdziesiątce, to nagle kupuje motor, ubiera sie w skórę i jest niepokornym człowiekiem sukcesu.
A ten kontroler to jest śmieszny, a nie człowiek sukcesu.

EDIT: Ha! Weszłam z ciekawości na stronę banku i wygląda, jakbym spisała ze strony, ale zapewniam, że sama to co powyżej wymyśliłam. To co wyczytałam na stronie jest tu:

Dlaczego "Dla wolnych zawodowców"?

Jesteśmy bankiem w 100% internetowym, nasz komunikat kierujemy do osób korzystających z usług finansowych wyłącznie poprzez internet i telefon. Wolni zawodowcy, nie mają czasu na stanie w kolejce do okienka bankowego. Wszystkie transakcje, czy to firmowe czy osobiste, załatwiają od ręki przez internet z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.

sorki ale to banał. Wszystkie banki juz tak maja, poza PKO, gdzie się stoi w kolejkach.

Nasza kampania pokazuje osoby samodzielne, podejmujące śmiałe decyzje i mające własny pomysł na życie. Wolnych zawodowców nie trzeba prowadzić za rękę - sami decydują, czego chcą i co jest dla nich korzystne.

Wazelina i megabanał. Jedyną dorosłą osobą w Polsce, która nie podejmuje samodzielnych decyzji jest prezes Jarek K., za którego te decyzje podejmuje mama.

Następna dyskusja:

SINGLE, SAMOTNI, WOLNI, TOW...




Wyślij zaproszenie do