Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Jak w Twoim przekonaniu, abstrahując od badań marketingowych, w odniesieniu do oferty/reklamy, powinny kształtować się liczby po obu stronach znaku równości:

ZROZUMIANY PRZEZ (x) OSÓB = POWIEDZIAŁEM (y) OSOBOM

Tzn. - wybierasz potwierdzenie zrozumienia przez (x) osób, jeśli za taką samą kwotę, możesz wyłącznie dostarczyć informację do mniej niż (y) osób.

Dla mnie:
ZROZUMIANY PRZEZ (10) OSÓB = POWIEDZIAŁEM (100) OSOBOM

konto usunięte

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

odpowiedź masz w "+"
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

100=100
Tusia J.

Tusia J. petite - pracownia
papieru i małej
formy

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

jak komunikat jasno sformułowany to ile osób usłyszy, tyle zrozumie:)

konto usunięte

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Nie da rady. Nie masz żadnego wpływu na to, co zrozumieją (jak odbiorą komunikat) ci do których mówisz. Można to sprawdzić po tym jak się powie, ale nie ma gotowego wzoru. Dla przykładu E=mc2 to prosta sprawa dla tych, którzy wiedzą o co chodzi. Jasno i przejrzyście bo to matematyka. Ale jak ktoś nie wie, o co chodzi to nie zrozumie.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Maurycy Graszewicz:
Nie da rady. Nie masz żadnego wpływu na to, co zrozumieją (jak odbiorą komunikat) ci do których mówisz. Można to sprawdzić po tym jak się powie, ale nie ma gotowego wzoru. Dla przykładu E=mc2 to prosta sprawa dla tych, którzy wiedzą o co chodzi. Jasno i przejrzyście bo to matematyka. Ale jak ktoś nie wie, o co chodzi to nie zrozumie.

Jeśli masz wpływ na komunikat, to laikowi nie powiesz E=mc2. Spróbujesz wytłumaczyć tak, żeby zrozumiał...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Maurycy Graszewicz:
Nie da rady. Nie masz żadnego wpływu na to, co zrozumieją (jak odbiorą komunikat) ci do których mówisz. Można to sprawdzić po tym jak się powie, ale nie ma gotowego wzoru. Dla przykładu E=mc2 to prosta sprawa dla tych, którzy wiedzą o co chodzi. Jasno i przejrzyście bo to matematyka. Ale jak ktoś nie wie, o co chodzi to nie zrozumie.
A łyżka na to : "niemożliwe"...:)

konto usunięte

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Paweł Tkaczyk:
Maurycy Graszewicz:
Nie da rady. Nie masz żadnego wpływu na to, co zrozumieją (jak odbiorą komunikat) ci do których mówisz. Można to sprawdzić po tym jak się powie, ale nie ma gotowego wzoru. Dla przykładu E=mc2 to prosta sprawa dla tych, którzy wiedzą o co chodzi. Jasno i przejrzyście bo to matematyka. Ale jak ktoś nie wie, o co chodzi to nie zrozumie.

Jeśli masz wpływ na komunikat, to laikowi nie powiesz E=mc2. Spróbujesz wytłumaczyć tak, żeby zrozumiał...

Nie masz żadnego wpływu na to, jak komunikat zostanie odebrany. Możesz go dostosowywać do odbiorcy (to jak najbardziej zrozumiałe) i tak dalej i dalej, ale nie wiesz co z tego zostanie zrozumiane, przez kogo i jak. Próbując wytłumaczyć tak, żeby zrozumiał musisz właściwie do każdego mówić inaczej a to zdecydowanie czasochłonne i bez żadnej gwarancji.

konto usunięte

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Dagmara D.:
A łyżka na to : "niemożliwe"...:)
Ale jak najbardziej możliwe ;) Ani Lech K., ani Donald T. ani nikt inny tego nie potrafi, a kompetencje komunikacyjne akurat ten drugi jakieś tam ma ;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Wszystko zależy od tego o jakim komunikacie mówimy.
"Lidl jest tani" to nie to samo co progrma wyborczy.
Więc może zdecydujmy się - o czym ten temat Autorze ?
Dawid S.

Dawid S. Producent
konstrukcji
reklamowych

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Dagmara D.:
Wszystko zależy od tego o jakim komunikacie mówimy.
"Lidl jest tani" to nie to samo co progrma wyborczy.
Więc może zdecydujmy się - o czym ten temat Autorze ?

Ale... Lidl nie jest tani :(

;)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Dawid Stanisz:
Dagmara D.:
Wszystko zależy od tego o jakim komunikacie mówimy.
"Lidl jest tani" to nie to samo co progrma wyborczy.
Więc może zdecydujmy się - o czym ten temat Autorze ?

Ale... Lidl nie jest tani :(

;)
Już nie :)
Teraz "ceni jakość", ale ja jakoś nie wierzę, po poprzednim komunikacie ...hmm.. nie bardzo :)

konto usunięte

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Dagmara D.:
Dawid Stanisz:
Dagmara D.:
Wszystko zależy od tego o jakim komunikacie mówimy.
"Lidl jest tani" to nie to samo co progrma wyborczy.
Więc może zdecydujmy się - o czym ten temat Autorze ?

Ale... Lidl nie jest tani :(

;)
Już nie :)
Teraz "ceni jakość", ale ja jakoś nie wierzę, po poprzednim komunikacie ...hmm.. nie bardzo :)
Ano właśnie ;) Jedni dalej mają Lidla taniego w głowie, inni z jakością a jeszcze inni (ja) jako obskurnego ;) Jasne, można to sprawdzić, ale ta zasada działa wszędzie bo nie ma żadnego sposobu żeby wpłynąć na odebranie komunikatu przez kogokolwiek. Odbiera, jak odbiera, zgodnie z tym co ma w głowie, czego się nauczył, jak socjalizował i tak dalej.

konto usunięte

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Maurycy Graszewicz:
Dla przykładu E=mc2 to prosta sprawa dla tych, którzy wiedzą o co chodzi. Jasno i przejrzyście bo to matematyka.

Fizyka...
Kuba Jarzębowski

Kuba Jarzębowski Neverending
Stories:)

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

A czy nie z tego właśnie powodu w każdym briefie widnieje rubryczka "grupa docelowa"? To ile osób odbierze komunikat nie jest jednoznaczne z tym do jakiego rodzaju odbiorców spośród tych osób przekaz jest skierowany.
Krótko mówiąc bez sensu wydaje mi się rozpatrywanie zależności typu: do kogo dotarło/kto zrozumiał ponieważ ze wszystkoch odbiorców musi on być zrozumiały dla targetu a jeżeli przy okazji jeszcze komuś wyda się sensowny to już tylko miły dodatek.

konto usunięte

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Krzysztof B.:
Maurycy Graszewicz:
Dla przykładu E=mc2 to prosta sprawa dla tych, którzy wiedzą o co chodzi. Jasno i przejrzyście bo to matematyka.

Fizyka...
Też. Ale równianie matematyczne.

Edit: A to, że fizyka tym bardziej komplikuje ;)Maurycy Graszewicz edytował(a) ten post dnia 21.08.09 o godzinie 23:10
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Maurycy Graszewicz:
Dagmara D.:
Dawid Stanisz:
Dagmara D.:
Wszystko zależy od tego o jakim komunikacie mówimy.
"Lidl jest tani" to nie to samo co progrma wyborczy.
Więc może zdecydujmy się - o czym ten temat Autorze ?

Ale... Lidl nie jest tani :(

;)
Już nie :)
Teraz "ceni jakość", ale ja jakoś nie wierzę, po poprzednim komunikacie ...hmm.. nie bardzo :)
Ano właśnie ;) Jedni dalej mają Lidla taniego w głowie, inni z jakością a jeszcze inni (ja) jako obskurnego ;) Jasne, można to sprawdzić, ale ta zasada działa wszędzie bo nie ma żadnego sposobu żeby wpłynąć na odebranie komunikatu przez kogokolwiek. Odbiera, jak odbiera, zgodnie z tym co ma w głowie, czego się nauczył, jak socjalizował i tak dalej.


Ale my o ZROZUMIENIU komunikatu.
Jeśli komunikat nie jest spójny (Lidl) i ktos ma dobra pamięć, to ma tak jak ja.
A to czy jest obskurny czy nie to zuuupełnie inna kwestia.

Komunikat sam nie tworzy pozycjonowania - tworzą je wszystkie punkty styku z marką, ale to już OffTop :)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 21.08.09 o godzinie 23:18
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Kuba Jarzębowski:
A czy nie z tego właśnie powodu w każdym briefie widnieje rubryczka "grupa docelowa"? To ile osób odbierze komunikat nie jest jednoznaczne z tym do jakiego rodzaju odbiorców spośród tych osób przekaz jest skierowany.
Krótko mówiąc bez sensu wydaje mi się rozpatrywanie zależności typu: do kogo dotarło/kto zrozumiał ponieważ ze wszystkoch odbiorców musi on być zrozumiały dla targetu a jeżeli przy okazji jeszcze komuś wyda się sensowny to już tylko miły dodatek.
A co zazwyczaj jest w tej rubryczce ?
"kobiety i mężczyźni, wiek 20-65, miejscowości powyżej 5.000" :):):)

konto usunięte

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Dagmara D.:
Maurycy Graszewicz:
Dagmara D.:
Dawid Stanisz:
Dagmara D.:
Wszystko zależy od tego o jakim komunikacie mówimy.
"Lidl jest tani" to nie to samo co progrma wyborczy.
Więc może zdecydujmy się - o czym ten temat Autorze ?

Ale... Lidl nie jest tani :(

;)
Już nie :)
Teraz "ceni jakość", ale ja jakoś nie wierzę, po poprzednim komunikacie ...hmm.. nie bardzo :)
Ano właśnie ;) Jedni dalej mają Lidla taniego w głowie, inni z jakością a jeszcze inni (ja) jako obskurnego ;) Jasne, można to sprawdzić, ale ta zasada działa wszędzie bo nie ma żadnego sposobu żeby wpłynąć na odebranie komunikatu przez kogokolwiek. Odbiera, jak odbiera, zgodnie z tym co ma w głowie, czego się nauczył, jak socjalizował i tak dalej.


Ale my o ZROZUMIENIU komunikatu.
Jeśli komunikat nie jest spójny (Lidl) i ktos ma dobra pamięć, to ma tak jak ja.
A to czy jest obskurny czy nie to zuuupełnie inna kwestia.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 21.08.09 o godzinie 23:13

Jasne, w porządku. Trzeba by teraz spytać co to jest tani i ile to tani jest dla każdego. Można to zbadać i uśrednić, ale tani to nie jest na przykład 55. Mówię 'drzewo' i każdy rozumie drzewo, tylko pewnie inne. Nawet jak powiem, że 'dąb' to niczego nie gwarantuje.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wolisz zostać dobrze zrozumiany przez 10 osób, czy...

Nie pytamy "co znaczy" pytamy "czy jest zrozumiały".
Pytanie "co oznacza" jest punkt dalej :)



Wyślij zaproszenie do