Temat: Wódka jako sponsor...
Kinga Z.:
HEj! Dzięki za odpowiedź..
Tak naprawdę chodzi mi o oba przypadki - zarówno imrezy własne organizowane przez marki, jak i wchodzenie w sponsoring, patronat itp..
Generalnie jeśli chodzi o alkohole to który byś nie wpisała w cioci google to na pewno wyskoczy ci kilkadziesiąt pozycji :
- Lech Summer Epicentrum
- Żywiec Na Śniegu
- Wyborowa Worldwide Tour
- House of Bols
- Finlandia Midnight Sun
- Smironoff Party
z segmentu premium to moja agencja teraz organizowała w licu Miller Fresh Sound 2009 cykl imprez muzycznych na morzem
Jeśli chodzi o inne alkohole to min. tradycyjna już współpraca Żywca z organizatorami Juwenaliów jednocześnie Lech robi imprezy konkurencyjne min "Lech Maj Party". Jest tego naprawdę masa zasadniczo to nie odbywa się obecnie żadna większa impreza w Polsce bez wsparcia marki alkoholowej.
Przykładów jest tyle ile agencji reklamowych i rodzajów alkoholów. Chyba tylko piwa z półki down maret nie wchodzą w tego typu formy reklamy z względu na specyficzny target. Acz! Harnaś sponsorował "Tatrzańskie Wici" także jak widać nie ma reklamy bez komunikacji bezpośredniej nigdzie :)
Po drugie firmy nie dają ( na ogół ) patronatów - dają je partnerzy medialni ;).
Jeśli chodzi o napoje energetyczne to sprawa ma się nieco inaczej. Red Bull ma specyficzną długoletnią strategie marketingową, czyli albo robi swoje ( HYPER ) imprezy X fighters, RBc one itp, lub promuje się po przez sampling swoich produktów Redki i muzyka ( legendarna zresztą już strategia owiana wieloma mitami uzasadnionymi! ) Tiger jeszcze nie wypracował spójnej strategi współpracując sporadycznie przy imprezach muzycznych min Sensation White, Koncert ATB itp. Bliźniacza siostra RB Bullit sponsoruje gale boksu zawosowego i demoluje kineskop TV.
Także pisać by można o tym niezły doktorat a myśle że i tak by było materiału dla kilkunastu osób ;)
a jakich informacji szukasz dokładnie ? bo szczerze nie znam w śród moich znajomych osoby która by nie zrobiła przynajmniej jednego pikniku z jakimś browarem :)