Temat: Własna marka, czy coś znacząca fraza ?
Rafał Hostyński:
Dawid Tkocz:
Obie strony startują od zera, którą łatwiej wypromować ?
Jedną i drugą tak samo, skoro zaczyna się od zera, tylko w natłoku informacji
firma-budowlana-buduj-z-nami.pl
indywidualna-nowa-nazwa.pl
Ta druga [nieznana nazwa] może być lepiej postrzegana, jeśli oczywiście utrzyma się na rynku.
O nazwach firm i przedsiębiorstw ciekawie pisali Al Ries i Jack Trout, w książce pt 22 niezmienne prawa marketingu
W jednym z rozdziałów jest mowa o nazwach firm, które nic nie mówią, a także o tych, które stały się synonimem nazwy kategorii, która reprezentują ;)
Dokładnie o tej samej książce chciałem tu napisać :)
Lepiej jest promować nazwę abstrakcyjną,najlepiej gdy ta nazwa abstrakcyjna kierunkuje w jakiś sposób nas na to jaką branże ta nazwa prezentuje, dajmy przykład:
swojego czasu sporo było stronek pt mapa.szukacz.pl szukacz.mapa.pl szuka-mapa.pl itd itp... i pojawiło się ZUMI, które odniosło sukces nie tylko dla tego, że za projektem tym stała duża kasa, ale też dlatego, że nazwa ZUMI jest trafiona, np mi kojarzy się ze słowem zoom - przybliżać, ja na mapce zawsze sobie przybliżam i oddalam to co widzę, zoomuje - nie wiem, czy takie było zamierzenie autorów :)
trzeba też brać pod uwagę łatwość wymowy, łatwość zapamiętania, i najważniejsze - szybkość wpisania na klawiaturze - tak więc im krócej tym lepiej.
jeszcze jedna podpowiedź - jakie marki odniosły sukces? wystarczy zamknąć oczy i pomysleć o jakimś przedmiocie - i już pojawia się nazwa producenta np. (w moim przypadku) tel. komórkowy - Nokia, słodki napój gazowany - Coca Cola itd itp
No i teraz najważniejsze - nazwa może być abstrakcyjna, najważniejsze jednak, aby była dobrze pozycjonowana, aby ludzie kojarzyli z czym to się je. Znów więc wróce do przykładu Zumi, pamiętacie reklamy? było Zumi-lokalizuje - dla mnie wszystko jasne...
nie uważam się za speca od "markietingu", dlatego też polecam mimo wszystko lekturę książki: 22 niezmienne prawa marketingu
Maksymilian Godek edytował(a) ten post dnia 15.01.10 o godzinie 08:44